havana schreef: ↑24 dec 2020 13:47
Lang verhaal kort: it's not for me. Disclaimer: dit is niet bedoeld om Zwift af te zeiken, puur om mijn ervaring te delen.
Ik vergelijk dit met het gebruik van een Garmin. Ik ken mensen die dat niet voor elkaar krijgen en alleen maar klagen over slechte verbinding, kaarten niet kunnen lezen, instellingen die "zomaar" veranderen etc. En dan zijn er mensen die er al probleemloos jaren plezier van hebben en geen rit meer zonder rijden (daar ben ik er eentje van).
Ik herken je punten overigens wel, denk dat iedereen wel opstartprobleempjes heeft gehad met Zwift. Of het nu om de connectivity met je trainer gaat of uitvogelen hoe je ergens op het parcours kan starten, hoe Zwift routes precies werken, hoe je punten verdient, etc, etc. Het koste even wat tijd en moeite maar als je het eenmaal weet vind ik het een ideale wintertraining.
Vorig jaar het Gran Fondo trainingsprogramma gevolgd waar je de langere ritten ook mag vervangen door een buitenrit. Mooi mix van doordeweeks gestructureerde trainingen en in het weekend lekker buiten. Overigens bij heel slecht weer ook een rit van 3 uur afgewerkt op Zwift. De trainer op een rockerplate is dan wel een dikke plus.