Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 02 feb 2020 08:21

termi748 schreef: 01 feb 2020 21:08 Bestaat de optie om een jaarabbo te nemen nog? Ik kan deze nergens meer vinden.
Als je 11 maanden niet opzegt heb je een jaarabbo.

Hier kan je m ook kopen: https://www.mantel.com/zwift-abonnement

Maar ik vermoed dat je een andere vraag wil stellen.

Jackal
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 09 dec 2018 19:26

Jackal 02 feb 2020 11:36

Stel je voor dat je een maandje gratis krijgt? Dan neem je nog geen jaar abo, want het gros rijdt geen jaar rond op Zwift. Stel je voor bij 30+ graden... Dus er is niet echt een markt voor een jaarabo lijkt me.
Mijn Strava

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 02 feb 2020 11:49

Jackal schreef: 02 feb 2020 11:36 Stel je voor dat je een maandje gratis krijgt? Dan neem je nog geen jaar abo, want het gros rijdt geen jaar rond op Zwift. Stel je voor bij 30+ graden... Dus er is niet echt een markt voor een jaarabo lijkt me.
Ik ga toch het jaar door op zwift blijven rijden hoor. Ook al is het zomer. Ik wil 1x per week toch zeker een training op de rollen doen dit jaar, want na de zomer ligt mijn ftp opmerkelijk lager dan voor de zomer.

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 02 feb 2020 17:18

Bij de Amerikanen en Australiërs zie ik toch wel behoorlijk wat mensen die een heel jaar door op Zwift rijden. In onze contreien is dat not done.

Als Zwift goedkopere jaarabonnementen maakt, gaan dan meer mensen langer Zwift nemen of gaan ze geld verliezen aan de mensen die nu een heel jaar door de volle pot betalen? Ik denk eerder het 2e.

Qua power merk ik ook wel dat ik beter geregeld op de rollen zou blijven rijden. Maar dan krijg je van die zomers met amper een drup regen, balen :mrgreen:

termi748
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 16 jan 2014 08:54

termi748 02 feb 2020 20:06

Een jaarabo wil mijn werkgever vergoeden. 12 maandabos niet.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 02 feb 2020 20:31

Kijk, dat zijn de betere werkgevers... :like:
Dan is die optie via Mantel iets voor je?

Kan overigens ook via Zwift zelf: https://zwift.com/gift

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 02 feb 2020 22:14

:!:
NoChain schreef: 02 feb 2020 17:18 Bij de Amerikanen en Australiërs zie ik toch wel behoorlijk wat mensen die een heel jaar door op Zwift rijden. In onze contreien is dat not done.
ik rijd al 3 jaar het hele jaar op Zwift. In de zomer wel veel minder. Ik zie Zwift niet als noodzaak of als voorbereiding op buiten fietsen maar als vermakelijk alternatief.

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 06 feb 2020 19:58

Afbeelding

Dit was best pijnlijk na een harde leg day in de gym gisteren :? :?

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 06 feb 2020 21:36

Joseba schreef: 15 dec 2019 21:31
raven14 schreef: 15 dec 2019 21:20 Een beetje gezonde argwaan kan geen kwaad bij de trainingsplannen van Zwift...
https://www.youtube.com/watch?v=xmVZshpLaqs
Goede tip! Ik zal het plan nog eens doornemen. Ben zelf ook geen fan van een hoop gejojo tijdens een indoor training (met allerlei korte blokjes).
Inmiddels een paar weken onderweg in het Gran Fondo trainingsplan en het bevalt me beter dan ik had verwacht. Als je eenmaal het ritme doorhebt met inschrijven en vrijgeven van trainingen biedt het een mooie structuur. Zeker in deze periode is dat voor mijzelf heel prettig.

Ik werk de kortere trainingen doordeweeks af (50 minuutjes, meestal di en do). The Long Ride die elke week langer wordt heb ik de eerste twee weken op de Tacx gedaan maar daarna ingeruild voor een buitenrit. De vierde rit doe ik afwisselend binnen/buiten.

De korte blokjes waar in de hierboven genoemde video's kritiek op was vind ik niet zo vervelend. Wat ik echt niet fijn vind zijn de blokken waar rpm wordt beperkt. De workout "Low Cadence Interval" bijvoorbeeld waar je blokken maakt van hogere wattages aan lage omwentelingen ( 50 rpm), dat voelt zo onnatuurlijk. Bij mij komt ook de hartslag dan amper van de plek. Niet het gevoel een training te hebben gedaan.

Ook in andere workouts komt de combi van wattage/rpm restricties terug wat soms onnatuurlijk voelt.

Maar overall wel erg leuk om een meerweeks programma te volgen op Zwift :like:

Critic
Forum-lid
Berichten: 918
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 07 feb 2020 13:56

Joseba schreef: 06 feb 2020 21:36
Joseba schreef: 15 dec 2019 21:31
raven14 schreef: 15 dec 2019 21:20 Een beetje gezonde argwaan kan geen kwaad bij de trainingsplannen van Zwift...
https://www.youtube.com/watch?v=xmVZshpLaqs
Goede tip! Ik zal het plan nog eens doornemen. Ben zelf ook geen fan van een hoop gejojo tijdens een indoor training (met allerlei korte blokjes).
Inmiddels een paar weken onderweg in het Gran Fondo trainingsplan en het bevalt me beter dan ik had verwacht. Als je eenmaal het ritme doorhebt met inschrijven en vrijgeven van trainingen biedt het een mooie structuur. Zeker in deze periode is dat voor mijzelf heel prettig.

Ik werk de kortere trainingen doordeweeks af (50 minuutjes, meestal di en do). The Long Ride die elke week langer wordt heb ik de eerste twee weken op de Tacx gedaan maar daarna ingeruild voor een buitenrit. De vierde rit doe ik afwisselend binnen/buiten.

De korte blokjes waar in de hierboven genoemde video's kritiek op was vind ik niet zo vervelend. Wat ik echt niet fijn vind zijn de blokken waar rpm wordt beperkt. De workout "Low Cadence Interval" bijvoorbeeld waar je blokken maakt van hogere wattages aan lage omwentelingen ( 50 rpm), dat voelt zo onnatuurlijk. Bij mij komt ook de hartslag dan amper van de plek. Niet het gevoel een training te hebben gedaan.

Ook in andere workouts komt de combi van wattage/rpm restricties terug wat soms onnatuurlijk voelt.

Maar overall wel erg leuk om een meerweeks programma te volgen op Zwift :like:
Leuk om ervaring te lezen. Benieuwd ook naar je vernieuwde ftp. Hoeveel progressie je hebt gemaakt

petervelits
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 apr 2010 18:58

petervelits 09 feb 2020 18:03

In het najaar heb ik een Elite Direto aangeschaft en ben ik gestart met Zwift. Aanvankelijk via Bluetooth, maar daarna via ANT+ omdat ik ook mijn hartslagmeter wilde koppelen. Sinds enkele weken heb ik echter problemen met de weerstand. Aanvankelijk dacht ik dat het te maken had met een slecht Wifi-bereik, maar dat is ondertussen ondervangen met een netwerkkabel.

De voornaamste symptomen waar ik tegenaan loop:
-In een trainingsprogramma (bijv. FTP builder) lijkt de weerstand helemaal niet te worden aangepast. Wanneer ik bijv. van 195w naar 2 minuten à 270w cadence 95 moet, komt het wattage nooit in de buurt van de 270w terwijl ik wel constant een cadence van tussen 94-97 heb.
-In een race rijd ik op het vlakke bij +/- 40km/h vrijwel continu op het zwaarste verzet. Dit lijkt me op zich logisch, aangezien ik een crossfiets gebruik met een relatief klein voorblad. Wanneer het bergop gaat blijft de weerstand echter min of meer gelijk en kan ik mijn kracht niet kwijt. Op een stuk van 10% word ik dan met een cadence van 120 uit het wiel gereden.

Heb zelf al geprobeerd aan wat knoppen te draaien, maar dit geeft nog niet het gewenste resultaat. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

martijnnnn
Forum-lid
Berichten: 360
Lid geworden op: 06 dec 2009 17:27

martijnnnn 09 feb 2020 19:52

Ging het met Bluetooth wel goed of ondervond je toen ook al problemen?

Ik heb een Direto X en heb deze problemen niet. Ik heb wel eens gehad dat de ERG mode plots uitging, maar na opnieuw activeren was dit probleem opgelost.

Plaats reactie