Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

KND
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jan 2019 16:50

KND 13 dec 2019 14:10

opperhoofd schreef: 06 dec 2019 17:02 @KND, het beste wat je kan doen is je verwachting veranderen. De snelheid kan/moet je vergeten, vermogen is wat telt op een indoortrainer. En dan al helemaal niet de snelheid op de indoortrainer vergelijken met buiten.

Welke trainingsapp je gebruikt maakt niet uit. Ga een testdoen om je baseline te bepalen, ftp, en vervolgens eens een op vermogen gebaseerd traininkje doen. Dan zal je al merken dat de warmup vergelijkbaar voelt met buiten... (ga ik toch vergelijken :lol: )

En trouwens, heb je je indoortrainer gecalibreerd?
Bedankt voor de opmerkingen. Van TacxSupport heb ik na een week helaas nog geen antwoord ontvangen.
De trainer is wel degelijk van bij het begin gecalibreerd.
Nu had ik nog een vraagje. Ik stel op m'n garmin (520 edge) m'n doelvermogen in op pakweg 160W. Als ik het goed voor heb, dan zou mijn trainer zich toch automatisch moeten aanpassen zodat ik telkens rond de 160W blijf duwen?
PS Heb gisteren speciaal nog even op het volgende gelet:
begin training 39x15, snelheid 28.5, wattage 192
loop vd training 39x15, snelheid 28.5, wattage 180
Tenzij ik er echt niks van begrepen heb, maar dit kan toch niet? Ik heb nl. niks veranderd aan de weerstand (of hellingsgraad). Zoals in m'n vorige post ook aangegeven, heb ik de indruk dat de (weergegeven) wattages op de aangegeven momenten wel degelijk kloppen ...
Iemand hier ervaring mee?

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 13 dec 2019 16:08

ERG mode denk ik.
En hou nou op met je snelheid te vermelden. Mits je een indoortrainer hebt met niet instelbare progressieve weerstand.
Differences Between Modes:
Each mode provides a different kind of resistance, as described here.

Level: Choose your power curve! Just like riding on a fluid or wind trainer, the faster you go, the harder it gets. The level you select determines the progression of your power curve.

Resistance: Just like adjusting the brake in spin class. For those who need complete control, this allows you to set the resistance of the brake manually anywhere from 0 to 100%. Regardless of speed, resistance will remain the same until otherwise changed.

ERG*: Our personal favorite - intervals have never been easier (or harder)! Set your desired power and watch as the KICKR adjusts to keep you honest during training. If your cadence drops, the KICKR will increase the resistance to maintain a constant power output, regardless of speed. It's the ultimate way to train - with power!

Sim: With Sim (AKA Route) mode, enter your weight, bike type, riding position, headwind, and grade to have the KICKR accurately model the power curve as if riding outdoors. When using this mode, ensure your weight and tire size is properly set in the KICKR's sensor settings for accurate power calculations.

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 14 dec 2019 14:37

KND schreef: 13 dec 2019 14:10 [Iemand hier ervaring mee?
nee bij mij klopt de weerstand die Zwift naar mijn Tacx stuurt en via ERG wordt ik dan in Zwift ook gedwongen dat vermogen te trappen.

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 14 dec 2019 15:34

KND schreef: 13 dec 2019 14:10
opperhoofd schreef: 06 dec 2019 17:02 @KND, het beste wat je kan doen is je verwachting veranderen. De snelheid kan/moet je vergeten, vermogen is wat telt op een indoortrainer. En dan al helemaal niet de snelheid op de indoortrainer vergelijken met buiten.

Welke trainingsapp je gebruikt maakt niet uit. Ga een testdoen om je baseline te bepalen, ftp, en vervolgens eens een op vermogen gebaseerd traininkje doen. Dan zal je al merken dat de warmup vergelijkbaar voelt met buiten... (ga ik toch vergelijken :lol: )

En trouwens, heb je je indoortrainer gecalibreerd?
Bedankt voor de opmerkingen. Van TacxSupport heb ik na een week helaas nog geen antwoord ontvangen.
De trainer is wel degelijk van bij het begin gecalibreerd.
Nu had ik nog een vraagje. Ik stel op m'n garmin (520 edge) m'n doelvermogen in op pakweg 160W. Als ik het goed voor heb, dan zou mijn trainer zich toch automatisch moeten aanpassen zodat ik telkens rond de 160W blijf duwen?
PS Heb gisteren speciaal nog even op het volgende gelet:
begin training 39x15, snelheid 28.5, wattage 192
loop vd training 39x15, snelheid 28.5, wattage 180
Tenzij ik er echt niks van begrepen heb, maar dit kan toch niet? Ik heb nl. niks veranderd aan de weerstand (of hellingsgraad). Zoals in m'n vorige post ook aangegeven, heb ik de indruk dat de (weergegeven) wattages op de aangegeven momenten wel degelijk kloppen ...
Iemand hier ervaring mee?
In principe als je 160w instelt als doel dan houd de tacx die 160w vast.
Hoe heb je de tacx in de Garmin gekoppeld? Als “indoor trainer” of uitsluitend als “powermeter”?

Als je het laatste hebt gedaan, dan zal de Garmin niet die 160w sturen en dus geen vermogen aanpassen. Je krijgt dan uitsluitend het getrapte vermogen te zien.

Najieto
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 06 mei 2016 11:05

Najieto 15 dec 2019 16:15

Wat houd het in als je een unlimited status heb op zwift? Normaal gesproken kon je 25km per maand rijden als je geen actieve subscriptie had. Ik had zwift in oktober 1 maand geactiveerd en wat ritjes gereden. Die betaling is blijkbaar nooit afgeschreven. Als ik nu inlog op zwift kan ik onbeperkt rijden en gebruik maken van alle trainingplannen zonder een subscriptie te hebben. Toen zwift van dollars naar euro's ging en de prijs naar 15 euro per maand ging ben ik een jaar gegrandfathered heeft het daar ergens mee te maken?
BMC Roadmachine 02 2019
BMC Teamelite 02 2020

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 15 dec 2019 17:22

Ben van plan om in jan/feb het Gran Fondo trainingsplan te doen maar wil de "Prep" week het liefst skippen. Bij het inschrijven kan ik het plan inkorten maar volgens mij valt dan 8e week er af en blijft de prep week.

Als ik me nu voor het hele programma inschrijf maar de eerste week niet doe, kan ik dan de rest van het plan nog wel volgen? Of is er een andere manier om mijn opzet te realiseren?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37638
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 dec 2019 17:53

Zo, vandaag 2:01 op Zwift gezeten, inclusief de Alpe.
Less is bore

Najieto
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 06 mei 2016 11:05

Najieto 15 dec 2019 18:23

Joseba schreef: 15 dec 2019 17:22 Ben van plan om in jan/feb het Gran Fondo trainingsplan te doen maar wil de "Prep" week het liefst skippen. Bij het inschrijven kan ik het plan inkorten maar volgens mij valt dan 8e week er af en blijft de prep week.

Als ik me nu voor het hele programma inschrijf maar de eerste week niet doe, kan ik dan de rest van het plan nog wel volgen? Of is er een andere manier om mijn opzet te realiseren?
Week 8,7 en 6 kan je inkorten. Prepweek blijft altijd maar kan je skippen want je eerste workout in je eerste week komt vrij na 11 uur. Morgen in de ochtend kan je starten met je eerste week.
BMC Roadmachine 02 2019
BMC Teamelite 02 2020

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 15 dec 2019 19:02

Najieto schreef: 15 dec 2019 16:15 Wat houd het in als je een unlimited status heb op zwift? Normaal gesproken kon je 25km per maand rijden als je geen actieve subscriptie had. Ik had zwift in oktober 1 maand geactiveerd en wat ritjes gereden. Die betaling is blijkbaar nooit afgeschreven. Als ik nu inlog op zwift kan ik onbeperkt rijden en gebruik maken van alle trainingplannen zonder een subscriptie te hebben. Toen zwift van dollars naar euro's ging en de prijs naar 15 euro per maand ging ben ik een jaar gegrandfathered heeft het daar ergens mee te maken?
Unlimited is gewoon de omschrijving als je betalend account hebt. Bij mij staat dat er ook bij maar betaal wel.

Weet je zeker dat je niet betaald, via creditcard of Paypal misschien?

Najieto
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 06 mei 2016 11:05

Najieto 15 dec 2019 19:14

t2300 schreef: 15 dec 2019 19:02
Najieto schreef: 15 dec 2019 16:15 Wat houd het in als je een unlimited status heb op zwift? Normaal gesproken kon je 25km per maand rijden als je geen actieve subscriptie had. Ik had zwift in oktober 1 maand geactiveerd en wat ritjes gereden. Die betaling is blijkbaar nooit afgeschreven. Als ik nu inlog op zwift kan ik onbeperkt rijden en gebruik maken van alle trainingplannen zonder een subscriptie te hebben. Toen zwift van dollars naar euro's ging en de prijs naar 15 euro per maand ging ben ik een jaar gegrandfathered heeft het daar ergens mee te maken?
Unlimited is gewoon de omschrijving als je betalend account hebt. Bij mij staat dat er ook bij maar betaal wel.

Weet je zeker dat je niet betaald, via creditcard of Paypal misschien?
Op de zwift membership pagina:
Afbeelding

Nergens in zwift staat een actieve subscriptie. Ik betaalde altijd via Paypal met creditcard. Zowel Paypal als ICS geven maart 2019 aan als laatste betaling aan zwift. Wat klopt want toen ben ik er mee gestopt. Misschien toch maar eens contact opnemen met zwift support.
BMC Roadmachine 02 2019
BMC Teamelite 02 2020

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 15 dec 2019 19:49

Ik zie wel een verschil,

Bij mij staat onder status Zwift Unlimited (active) en dan een koppeling met Paypal.
Bij jou een button om te upgraden naar betaalde account.

Afbeelding

Het lijkt erop dat het dus niet actief is,
Dus je kunt meer dan 25km rijden?

Najieto
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 06 mei 2016 11:05

Najieto 15 dec 2019 20:13

t2300 schreef: 15 dec 2019 19:49 Ik zie wel een verschil,

Bij mij staat onder status Zwift Unlimited (active) en dan een koppeling met Paypal.
Bij jou een button om te upgraden naar betaalde account.

Afbeelding

Het lijkt erop dat het dus niet actief is,
Dus je kunt meer dan 25km rijden?
Of ik daadwerkelijk maar 25 km kan fietsen heb ik nog niet geprobeerd. Fiets momenteel nog lekker buiten, Maar normaal gesproken zie je een progressie balk als je ingelogd bent op zwift en alles gepaired hebt. Ik hou het even in de gaten en mocht ik weer gaan zwiften zien we snel genoeg of ik meer dan 25 km kan fietsen.
BMC Roadmachine 02 2019
BMC Teamelite 02 2020

Plaats reactie