Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1262
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 20 okt 2020 12:51

@BartNL: dank voor je informatie.
Ja, ik heb het uiteindelijk op die manier gefikst.
Gisteren eerste ritje gemaakt.
Dat is in ieder geval leuker dan een beetje dom naar buiten kijken of het gras groeit en/of de mollen de tuin vernietigen :twisted:
...

RonaldH76
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 mar 2016 23:14
Locatie: Hogtown

RonaldH76 20 okt 2020 20:21

Ik heb een asus laptop met HDMI uitgang. (Windows 10).

Ik wil mn Zwift op een tv scherm zien.

Een LG smart tv werkt direct, koppel de HDMI en ik heb een 2e scherm.

Maar nu wil ik een ouder type lcd tv met HDMI aansturen, werkt dat ook?

Denk het eigenlijk niet, zal aan de beeldscherm resolutie liggen, denk ik.

Google chromecast of iets dergelijks, gaat dat werken?


Iemand ervaring hiermee?
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc

martijnnnn
Forum-lid
Berichten: 360
Lid geworden op: 06 dec 2009 17:27

martijnnnn 20 okt 2020 21:56

Ik sluit m’n laptop met Zwift zowel aan op de smart tv als op een lcd. Met een HDMI kabel geeft dit nooit problemen.

Daarnaast wel eens als probeersel Zwift op m’n IPhone via Apple TV naar TV gestreamd (dupliceren) maar dat stond garant voor vastlopers.

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 20 okt 2020 23:04

Vanavond een Team Time Trial gereden. Het team bestond uit 6 riders. Discord aan voor de communicatie en gaan. Ik vond het erg leuk. Het is weer eens wat anders naast group rides, multi day events en races.
De focus op je positie in de groep, het wisselende kopwerk en communicatie. Je moet flink trappen, maar voelt het veel minder dan een race.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 21 okt 2020 06:58

RonaldH76 schreef: 20 okt 2020 20:21 Ik heb een asus laptop met HDMI uitgang. (Windows 10).

Ik wil mn Zwift op een tv scherm zien.

Een LG smart tv werkt direct, koppel de HDMI en ik heb een 2e scherm.

Maar nu wil ik een ouder type lcd tv met HDMI aansturen, werkt dat ook?

Denk het eigenlijk niet, zal aan de beeldscherm resolutie liggen, denk ik.

Google chromecast of iets dergelijks, gaat dat werken?


Iemand ervaring hiermee?
Waarom zou dat niet werken? Al hang je de laptop aan een oude CRT-TV en het zal ook werken.
Afbeelding

Neruub
Forum-lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 03 jun 2020 20:24

Neruub 21 okt 2020 19:58

Ik heb een redelijk oude Tacx Vortex smart waarmee ik geregeld op Zwift te vinden ben, het liefst vlak. Als ik boven de 5% steiging kom dan bolt het voor mijn gevoel namelijk voor geen meter, zo ook vandaag tijdens een race.

Eerste paar minuten boven FTP en daarna er een beetje rond geschommeld aan hartslag 170-175. Heuveltje begon aan 3% en kon mooi versnellen naar iets boven de FTP. Totdat ik 6% tegen kwam. Ik kon trappen wat ik wilde maar raken deed het niet, hartslag steeg, maar wattage daalde tot zo’n 60% FTP. Op momenten dat het iets afvlakte kon ik langzaam weer richting FTP gaan, maar op sterielere stukken was het gelijk weer gedaan.

Ik heb nu de difficulty op zo’n 30% staan, heb hem ook op 100% geprobeerd maar dat was niet rond te krijgen, ook heb ik hem voor de race nog gekalibreerd.

Iemand tips en tricks om dit te verhelpen, kan ik beter op zoek naar een andere trainer, of moet ik gewoon accepteren dat ik op steilere stukken minder vermogen lever?

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 22 okt 2020 09:59

Accepteren inderdaad of een betere trainer kopen die wel goed met stijgingen en wattages kan werken.

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1262
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 23 okt 2020 12:42

Vanmorgen wilde ik de tweede workout oppakken en anderhalf uur zitten klootviolen om de zaak weer te verbinden.
Begon al bij het opstarten van Zwift, die moest eerst geupdate worden met Halloween zooi en ik vermoed dat dat de oorzaak van de ellende is.
Ben uiteindelijk afgehaakt want er was geen connectie mogelijk.
De sensoren werden wel gezien maar de gegevens werden niet doorgegeven.
De waardes waren wel in de Kickr App zichtbaar. Met andere woorden dat werkte wel!
Later zag ik dat er anderen waren die ook een vriesbeeld hadden.
Meerderen van jullie die daar vanmorgen ook mee van doen hebben gehad?
...

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 24 okt 2020 17:36

Na een update herstart ik de pc altijd.
Het is me een keer gebeurd na een update dat ik tijdens een groepsrit geen draft had. Sinds ik altijd herstart na een update geen problemen meer gehad.

amro
Forum-lid
Berichten: 384
Lid geworden op: 15 okt 2006 16:59

amro 24 okt 2020 20:04

Een Bluetooth verbinding met de Wahoo app en Zwift tegelijk kan het probleem zijn. Tenminste, met mijn iphone/ipad combinatie is dat zo. Als ik aan de Wahoo app gekoppeld ben, ziet Zwift de sensoren niet. Het is een van de twee.

Gebruikersavatar
Goudhaantje
Forum-lid
Berichten: 204
Lid geworden op: 06 jan 2014 11:52

Gebruikersavatar Goudhaantje 28 okt 2020 14:40

Ik ben niet zo heel vaak actief op Zwift, maar de laatste tijd weer een paar ritjes gemaakt. Voornamelijk in ERG mode. Wat mij opvalt is dat het geven van Kudos op Zwift een tweede sport lijkt te zijn geworden. Soms ben ik nog maar net begonnen - en trap ik nog nauwelijks vermogen op dat moment - en dan krijg ik al kudos van weet ik veel wie.

Maar wat ik echt irritant begin te vinden is het moment dat je in een groep terecht komt en de blauwe duimen je om de oren vliegen (natuurlijk niet allemaal voor mij). Is het normaal dat iedereen elkaar maar continue kudos zit te geven? Waarom??

Volgens mij is dit niet iets dat je uit kan zetten, maar zou inmiddels wel fijn zijn.

lnnrtlnnrt
Forum-lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 28 nov 2011 14:48

lnnrtlnnrt 28 okt 2020 15:56

Stoor je je daar echt aan? Dan ga je niet diep genoeg ;)

Het viel mij ook al op ja, kudo's all over the place. Volgens mij kan je het niet uitzetten,

Plaats reactie