Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

wmc
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 22 sep 2010 22:24

wmc 13 nov 2020 14:48

Afhankelijk van hoe intensief je inspanning was een aantal daagjes volledige rust, daarna weer voorzichtig Z1/2 ritjes maken om je fitheid op peil te houden. Persoonlijk word ik niet beter van volledig stil zitten, maar je moet je lichaam wel de kans geven om de training te absorberen.

Gebruikersavatar
alstro
Forum-lid
Berichten: 870
Lid geworden op: 19 dec 2004 17:25
Locatie: vollenhove

Gebruikersavatar alstro 13 nov 2020 22:06

Oppbogga schreef: 13 nov 2020 14:16 Ben nu bijna klaar met mijn 6-weekse trainingsexercitie en vroeg me af hoe ik daarna verder moet?
Neem ik dan eerst een week pauze of is het verstandiger om op laag inspanningsniveau even door te gaan.
Hoor vaak dat er overtrainheid op de loer kan liggen en dat dan de resultaten van deze training negatief uitpakt.
Hoe doen jullie dat om dat vast te houden?
Weet even niet waarvoor je nu aan het trainen bent? (deze periode vh jaar)

Vroeger - zegt opa - toen ik nog trainde was rustpols een hele goede graadmeter of je wel of niet vermoeid was. Als er dan ook nog problemen waren om je HF max te halen , ja das was het foute boel.

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 14 nov 2020 11:18

Het is zeker zo dat je niet tot in het oneindige kan blijven verder trainen zonder eens een aantal dagen rust te nemen.
Het is ook zo dat een aantal dagen rusten helemaal geen kwaad kan, je werkt zo immers de opgebouwde vermoeidheid weg, waardoor je na de rustperiode weer met een schone lei kan verder bouwen aan de conditie.

De behoefte aan rust zal ook hoger zijn als je 6 weken aan 5 keer per week hebt getraind dan dat je slechts 3 keer per week hebt getraind.
Er zijn dus wel wat dingetjes die een invloed kunnen hebben, maar ik zou toch zeggen dat je na 6 weken trainen wel eens een dag of 4, 5 de fiets aan de kant mag laten. Daar ga je alleen maar voordeel van hebben.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 14 nov 2020 13:28

Rusten kan natuurlijk ook gewoon op de fiets, daar hoef je hem niet voor aan de kant te zetten. De valkuil van Zwift is dat je vrijwel altijd hogere wattages trapt dan wanneer je lekker buiten zou toeren.

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1253
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 14 nov 2020 16:31

Dank voor jullie input.
Heb als ik het achter de rug heb in iedere week vijf dagen getraind.
En de laatste loodjes weet je wel...
Was ook niet van plan om echt flink door te gaan. Neem een paar dagen rust en dan wil ik zonder Zwift lekker een beetje ronddraaien zoals boven al is geopperd.
...

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 14 nov 2020 23:56

ypuh schreef: 14 nov 2020 13:28 Rusten kan natuurlijk ook gewoon op de fiets, daar hoef je hem niet voor aan de kant te zetten. De valkuil van Zwift is dat je vrijwel altijd hogere wattages trapt dan wanneer je lekker buiten zou toeren.
Daarom doe ik bijna altijd die groepritjes. Aan 2w/kg is dat voor mij de ideale recuperatietraining. Gaat voor mij makkelijker dan buiten want als er veel wind staat zoals heel het jaar al bijna dan wil ik er altijd toch doorheen beuken.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 15 nov 2020 16:00

Djemz schreef: 14 nov 2020 23:56 Daarom doe ik bijna altijd die groepritjes. Aan 2w/kg is dat voor mij de ideale recuperatietraining. Gaat voor mij makkelijker dan buiten want als er veel wind staat zoals heel het jaar al bijna dan wil ik er altijd toch doorheen beuken.
Zo doe ik het ook :).

Woensdag's doe ik gewoon een all-out race, de overige Zwift ritten zijn met name group rides met af en toe een sprintje/snelle finale en weekends is dan een rustige buitenrit. Op die manier zie ik weinig redenen om naast de fiets te rusten (met een kantoorbaan en voorlopig alleen maar thuiswerken heb ik sowieso maar weinig fysieke inspanning verder).

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 24 nov 2020 19:43

Behoorlijk matige service van Zwift :cry: :cry:

Er waren dus problemen met het toekennen van de "route badges" voor de routes met de radio toren. Inmiddels is het opgelost en heb ik voor de Pretzel en über Pretzel de badge gekregen, echter kunnen ze niet de 7000! exp. punten toeschrijven aan mijn account wegens technicsche redenen....

Man man... ze moeten toch echt die software eens flink op de schop nemen daar.

Neruub
Forum-lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 03 jun 2020 20:24

Neruub 26 nov 2020 22:24

Zolang er redelijk bug vrij gefietst kan worden vind ik alles prima. Een druppel meer of minder houd ik mij niet mee bezig. Al ben ik nooit een gamer geweest, misschien dat dat scheelt.

R1Phrankey
Forum-lid
Berichten: 412
Lid geworden op: 14 aug 2011 19:22
Locatie: Roosendaal

R1Phrankey 01 dec 2020 14:25

Misschien al eerder gevraagd in dit 120- pagina's tellende topic, maar:
Hoe betalen jullie het Zwift abo?
Ik zie de mogelijkheid voor o.a. credit card, PayPal en Sepa betaling.
Sepa betaling is toch een automatische afschrijving?

Ik wil de wintermaanden via Zwift trainen, maar zodra het weer voorjaar wordt graag weer doordeweeks naar buiten en dan het Zwift abonnement stopzetten.
Is dan een automatische incasso via Sepa handig??

Hoe doen jullie dit?
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3339
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 01 dec 2020 14:43

Paypal.

Ik laat gewoon het hele jaar doorlopen, maar je hebt op je account pagina een knop 'pause membership' die je toelaat je gegevens te behouden, en je abonnement tijdelijk stop te zetten.
Afbeelding

R1Phrankey
Forum-lid
Berichten: 412
Lid geworden op: 14 aug 2011 19:22
Locatie: Roosendaal

R1Phrankey 01 dec 2020 15:20

Thanks.
Paypal lijkt me idd wel een veilige betaalwijze.
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline

Plaats reactie