Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Critic
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 25 aug 2020 22:15

Dat idee had ik afgelopen week ook. Minder wedstrijdjes, maar ook minder deelnemers..

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 09 sep 2020 09:36

Gisteren heb ik de über pretzel gedaan echter eenmaal boven op de Alpe du Zwift kreeg ik geen route badge + exp. punten.
Ik heb de gehele route gereden zonder aanpassngen (geen manuele afslagen, u-turns en de route geselecteerd vanuit het hoofdmenu) en ik heb de Alpe du Zwift weer afgedaald om te zien of dat hielp.

Geen idee of de route badge manueel wordt toegekend maar ik heb reeds een ticket geopend. Met de 7 dagen op rij badge had ik hetzelfde en kreeg ik de badge de volgende dag bij het inloggen. Ik heb reeds vandaag ingelogd maar geen success.

Is er iemand die het zelfde heeft gehad?

karluk
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 21 jan 2008 09:56

karluk 15 sep 2020 14:13

Murphylee schreef: 22 aug 2020 20:32 Ligt het aan mij of zijn er gewoon minder events in de avond beschikbaar? En dan heb ik het over CET

Ik draai namelijk diensten en dan wil ik graag ten alle tijden mee doen aan events :P

Dat er in deze warme periode minder mensen zwiften daar kan ik wel mee leven.
Ja dat klopt wel. OOk wij vanuit Zwift Nederland (ZNL) organiseren minder eents gedurende de zoemer periode, net als vele andere organisatoren. Vanaf oktober zal de agenda weer wat voller zijn in de avonduren.

karluk
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 21 jan 2008 09:56

karluk 15 sep 2020 14:16

jsprbcn schreef: 09 sep 2020 09:36 Gisteren heb ik de über pretzel gedaan echter eenmaal boven op de Alpe du Zwift kreeg ik geen route badge + exp. punten.
Ik heb de gehele route gereden zonder aanpassngen (geen manuele afslagen, u-turns en de route geselecteerd vanuit het hoofdmenu) en ik heb de Alpe du Zwift weer afgedaald om te zien of dat hielp.

Geen idee of de route badge manueel wordt toegekend maar ik heb reeds een ticket geopend. Met de 7 dagen op rij badge had ik hetzelfde en kreeg ik de badge de volgende dag bij het inloggen. Ik heb reeds vandaag ingelogd maar geen success.

Is er iemand die het zelfde heeft gehad?
Zwift Forum staat vol met klachten van mensen die precies hetzelfde hebben meegemaakt. Lijkt iets te maken te hebben met de laatste Zwift update en routes langs de Radio Tower.....maar tot op heden nog geen duidelijk antwoord dan wel een oplossing

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 15 sep 2020 14:48

Ik heb ook nog geen antwoord en geen badge.
Maar de route is weldegelijk gereden.

Ik zal ook eens daar in het forum posten.

Wielerliefhebber
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 jun 2019 23:49

Wielerliefhebber 19 sep 2020 20:28

Vandaag voor het eerste gezwift. Op het account van een vriend die net zo zwaar en lang als mij is.
Ik heb nog nooit in het echt geklommen, maar nu dus de Alpe du Zwift. In 56:06 boven. Ben ik zelf erg tevreden mee, ik fietste in ieder geval hogere waardes dan gedacht. Weet niet hoe ik mijn tijd moet plaatsen. Maar mijn cadans was heel erg hoog. Op de klim constant rond de 106, en dan vaak nog hoger. Op de weg heb ik dit nooit. Is het normaal dat bij Zwiften een hogere cadans fijner is dan in het echt?

En vraag 2, is zo een hoge cadans erg?

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5061
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 19 sep 2020 20:33

jsprbcn schreef: 09 sep 2020 09:36 Gisteren heb ik de über pretzel gedaan echter eenmaal boven op de Alpe du Zwift kreeg ik geen route badge + exp. punten.
Ik heb de gehele route gereden zonder aanpassngen (geen manuele afslagen, u-turns en de route geselecteerd vanuit het hoofdmenu) en ik heb de Alpe du Zwift weer afgedaald om te zien of dat hielp.

Geen idee of de route badge manueel wordt toegekend maar ik heb reeds een ticket geopend. Met de 7 dagen op rij badge had ik hetzelfde en kreeg ik de badge de volgende dag bij het inloggen. Ik heb reeds vandaag ingelogd maar geen success.

Is er iemand die het zelfde heeft gehad?
Je doet het toch vooral voor jezelf? Wat maakt een badge ofzo dan uit?

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 19 sep 2020 20:48

Wielerliefhebber schreef: 19 sep 2020 20:28 Ik heb nog nooit in het echt geklommen, maar nu dus de Alpe du Zwift. In 56:06 boven. Ben ik zelf erg tevreden mee, ik fietste in ieder geval hogere waardes dan gedacht. Weet niet hoe ik mijn tijd moet plaatsen. Maar mijn cadans was heel erg hoog. Op de klim constant rond de 106, en dan vaak nog hoger. Op de weg heb ik dit nooit. Is het normaal dat bij Zwiften een hogere cadans fijner is dan in het echt?

En vraag 2, is zo een hoge cadans erg?
1) afhankelijk van de setup / trainer overschat Zwift je vermogen
2) Zwift 'trainer difficulty' staat standaard op 50%. Effect van deze setting is dat je makkelijker een hoge trapfrequentie haalt. Qua vermogen naar snelheid doet de setting nets maar de weerstand die je voelt a.g.v. stijgingspercentages is bij 50% maar de helft. Effect zie bijvoorbeeld https://www.youtube.com/watch?v=1-G0DJ_ ... ler-GPLama

Wielerliefhebber
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 jun 2019 23:49

Wielerliefhebber 19 sep 2020 23:25

Dankje, dat verklaart wel iets.
Maar dan trap ik dus blijkbaar nog steeds graag met een hoge cadans, want ik had natuurlijk zwaarder kunnen schakelen.

Denk niet dat de setup van m'n vriend de vermogenswaardes erg overschat, want hij trapt op Zwift lagere waardes dan op zijn gewone fiets met vermogensmeter.
Ik merkte wel dat ik veel dieper kon gaan, omdat ik me alleen met trappen hoefde bezig te houden, en niet met remmen/sturen/verkeer enz.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 20 sep 2020 06:48

Ik trap binnen ook een hogere cadans dan buiten, om de 1 of andere reden vind ik dat prettiger. Vermogen blijft wel min of meer hetzelfde
Afbeelding

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 20 sep 2020 10:27

Wielerliefhebber schreef: 19 sep 2020 23:25Ik merkte wel dat ik veel dieper kon gaan, omdat ik me alleen met trappen hoefde bezig te houden, en niet met remmen/sturen/verkeer enz.
Ik heb daar al vaak discussies over gelezen, de ene kan zich niet smijten omwille van een virtueel spelletje terwijl de andere net wel dieper kan gaan.
Ik kan ook harder gaan op Zwift als buiten. Qua cadans zit er bij mij niet bepaald veel verschil op. 106 gemiddeld is echt wel héél gezwind trappen.

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 20 sep 2020 13:31

NuitKor schreef: 19 sep 2020 20:33 Je doet het toch vooral voor jezelf? Wat maakt een badge ofzo dan uit?
Klopt, enkel ik zie welke badges ik heb gehaald en ik doe het dan ook geheel voor mijzelf.

Zwift heeft inmiddels bevestigd dat er aan het probleem wordt gewerkt en zodra het opgelost is krijg ik mijn badge.

Plaats reactie