Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 sep 2019 01:44

Less is bore

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 24 sep 2019 08:47

Als ik een powermeter koop zal het waarschijnlijk een pedaal gebaseerde powermeter worden of anders een Ultegra crank powermeter.
Eerst wil ik in Zwift een FTP test doen en kijken of ik die kan verbeteren, dán (wellicht volgende zomer) komen er pedalen ;)

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1632
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 05 okt 2019 12:37

Dat is nog eens de boel flessen.

Met een art+ simulator indirect het Britse kampioenschap op je naam schrijven.

Snel even 50k aan hoogtemeters scoren met idioot lage gewichtswaarden en absurde wattages, gegenereerd door een ant+ simulator om zodoende op het BK de tronbike te kunnen rijden om een gooi naar het kampioenschap te doen!?

https://www.dcrainmaker.com/2019/10/bri ... ating.html

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3340
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 05 okt 2019 12:44

Nou nou. Dat virtuele wereldje wordt toch wel erg serieus genomen... Ik vind de strafmaat (6 maanden geschorst, ook voor IRL wedstrijden) buiten proportie.
Afbeelding

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 05 okt 2019 12:57

Wat heeft dat 'oplichten' hem nu eigenlijk opgeleverd? De fiets die niet eens de snelste is op Zwift en waar al de anderen ook mee (kunnen) rijden.

In de race zelf heeft hij niets verkeerd gedaan, hetgeen hij voordien gedaan heeft, heeft ook geen invloed gehad op de race zelf. Beetje overreageren volgens mij :roll:
Afbeelding

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1632
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 05 okt 2019 13:13

Ach, het laat maar zien dat er nog een lange weg te gaan is voordat kampioenschappen eerlijk verlopen.
Ook hier in NL bij het NK is tot 2 jaar op rij disscussie over de winnaar.
Moeten er hele analyses op data gedaan worden voordat een maand later de “echte” winnaar uitgeroepen wordt.

Wil je eerlijke koers, zul je naar een systeem moeten waarbij je fysiek aanwezig zult moeten zijn op locatie. Daar dan lengte en gewicht moet laten opnemen, en dan iedereen op de zelfde merk trainer de race laten rijden.

Zo ging dat kennelijk wel in Engeland, maar in nl zeker nog niet.

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 05 okt 2019 13:22

overdreven maatregel aangezien het hem geen wedstrijdvoordeel opleverde. Je kunt het ook niet met buiten rijden vergelijken aangezien ik daar nog nooit gehoord heb van een diskwalificatie omdat je op een onrechtmatig verkregen fiets hebt deelgenomen. Als je al een maatregel neemt doe dat dan t.a.v. de onrechtmatig verkregen Tron fiets die Zwift eenvoudig ongedaan kan maken.

Sowieso vind ik dat Zwift veel weinig optreedt tegen cheaters. Ik zie nu in-game mensen voorbij komen die onrealistisch lang een heel hoog wattage trappen. Zwift zou een automatisch detectie systeem kunnen instellen voor mensen die,
- te snel van gewicht wisselen
- te snel van lengte veranderen
- erg onrealistische w/kg trappen
- KOM segment rijden wat niet kan qua w/kg
Qua w/kg zijn zijn er genoeg data van wereldtoppers beschikbaar zodanig dat je met wat marge kunt zeggen wat menselijk mogelijk is.

Om nu Cameron Jeffers te schorsen helpt volgens mij niet en zie ik eerder als onvermogen van Zwift dan als terechte straf.

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1632
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 05 okt 2019 17:29

BartNL schreef: 05 okt 2019 13:22 overdreven maatregel aangezien het hem geen wedstrijdvoordeel opleverde. Je kunt het ook niet met buiten rijden vergelijken aangezien ik daar nog nooit gehoord heb van een diskwalificatie omdat je op een onrechtmatig verkregen fiets hebt deelgenomen. Als je al een maatregel neemt doe dat dan t.a.v. de onrechtmatig verkregen Tron fiets die Zwift eenvoudig ongedaan kan maken.

Sowieso vind ik dat Zwift veel weinig optreedt tegen cheaters. Ik zie nu in-game mensen voorbij komen die onrealistisch lang een heel hoog wattage trappen. Zwift zou een automatisch detectie systeem kunnen instellen voor mensen die,
- te snel van gewicht wisselen
- te snel van lengte veranderen
- erg onrealistische w/kg trappen
- KOM segment rijden wat niet kan qua w/kg
Qua w/kg zijn zijn er genoeg data van wereldtoppers beschikbaar zodanig dat je met wat marge kunt zeggen wat menselijk mogelijk is.

Om nu Cameron Jeffers te schorsen helpt volgens mij niet en zie ik eerder als onvermogen van Zwift dan als terechte straf.
Zwift schorst hem ook niet. Dat doet de Britse bond.

Zwift heeft altijd aangegeven niet te gaan politie agenten.
Ze hebben juist het principe dat iedereen moet kunnen zwiften. Van simpele domme trainer icm speed/cadens en zpower tot de high end smart trainers.

Denk dat, zoals bij het Britse kampioenschap, de organisatie van het evenement verantwoordelijk is voor eerlijk spel. Dat kan simpel, zoals in nl door analyse van data, en gebruik van trainer en historische data uit races. Danwel door mensen fysiek te wegen en meten en ook op gelijkwaardige trainer op een fysieke plek (zoals het Britse kampioenschap) te meten aan elkaar.

Al het andere, grouprides en races door de week, is spielerei. Ik fiets er voor mezelf, maak me niet druk om mensen die me met 20+ w/kg in de sprint erop leggen. Weet dat dit neppers zijn. Een enkeling misschien daar gelaten, maar slaap er geen seconde minder om

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 07 okt 2019 08:17

Gezien Zwift een betaalde dienst is vind ik als gebruiker dat ze hier weldegelijk tegen op moeten treden.
Als je bij een club iets flikt kun je sancties verwachten lijkt me..... heeft hij al een reset van zijn prestaties in zijn profiel gehad? is hij de Concept bike al kwijt?

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4454
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 07 okt 2019 10:49

t2300 schreef: 05 okt 2019 12:37 Dat is nog eens de boel flessen.

Met een art+ simulator indirect het Britse kampioenschap op je naam schrijven.

Snel even 50k aan hoogtemeters scoren met idioot lage gewichtswaarden en absurde wattages, gegenereerd door een ant+ simulator om zodoende op het BK de tronbike te kunnen rijden om een gooi naar het kampioenschap te doen!?

https://www.dcrainmaker.com/2019/10/bri ... ating.html
:mrgreen: :mrgreen:

sneue actie natuurlijk

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 07 okt 2019 11:10

Bij mijn FM staat Zwift een hele winter op en daar zien ze geregeld mensen rondrijden aan 2000w, om zo aan fietsen, materiaal etc te komen zeker. Dus als iemand de KOM pakt aan 30w/kg dan kan Zwift dat niet detecteren :?.
Ik ben ook al verschillende keren voorbij gereden door zo'n bot. Het is wel duidelijk dat Zwift hier geen punt van maakt.

Dat de Britse bond hem schorst met regels die nog niet bestonden toen hij zijn Tronbike bemachtigde slaat toch ook nergens op. Het is niet alsof hij minuten lang heeft gestayerd achter een auto ofzo :D

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 07 okt 2019 11:25

Ik train voor mijzelf op Zwift en ik prefereer buiten "in het echt" op een klimmetje een goede tijd te scoren :D

Plaats reactie