Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 15 dec 2019 21:17

Najieto schreef: 15 dec 2019 18:23
Joseba schreef: 15 dec 2019 17:22 Ben van plan om in jan/feb het Gran Fondo trainingsplan te doen maar wil de "Prep" week het liefst skippen. Bij het inschrijven kan ik het plan inkorten maar volgens mij valt dan 8e week er af en blijft de prep week.

Als ik me nu voor het hele programma inschrijf maar de eerste week niet doe, kan ik dan de rest van het plan nog wel volgen? Of is er een andere manier om mijn opzet te realiseren?
Week 8,7 en 6 kan je inkorten. Prepweek blijft altijd maar kan je skippen want je eerste workout in je eerste week komt vrij na 11 uur. Morgen in de ochtend kan je starten met je eerste week.
Ok..... ik ben van plan om kalenderweek 2 t/m 9 het trainingsplan te volgen. Als ik de prep week wil skippen meld ik me dus aan voor het volledige trainingsplan ergens in week 1? DIe prep week skip ik dan en begin ik in kalenderweek 2 dus met week 1 van het plan? Kan aan mij liggen maar erg duidelijk vind ik het niet omschreven op Zwift.

In het GF plan kan je eenmaal per week een "free endurance ride" doen, bijvoorbeeld buiten. Zou wel handig zijn om dit in het weekend te plannen, hoe rigide is zo'n trainingsplan?
Laatst gewijzigd door Joseba op 15 dec 2019 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3390
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 15 dec 2019 21:20

Een beetje gezonde argwaan kan geen kwaad bij de trainingsplannen van Zwift...
https://www.youtube.com/watch?v=xmVZshpLaqs
Afbeelding

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 15 dec 2019 21:31

raven14 schreef: 15 dec 2019 21:20 Een beetje gezonde argwaan kan geen kwaad bij de trainingsplannen van Zwift...
https://www.youtube.com/watch?v=xmVZshpLaqs
Goede tip! Ik zal het plan nog eens doornemen. Ben zelf ook geen fan van een hoop gejojo tijdens een indoor training (met allerlei korte blokjes).

P.S. deze meneer staat natuurlijk ook voor eigen parochie te preken.

Najieto
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 06 mei 2016 11:05

Najieto 15 dec 2019 21:53

Joseba schreef: 15 dec 2019 21:17
Najieto schreef: 15 dec 2019 18:23
Joseba schreef: 15 dec 2019 17:22 Ben van plan om in jan/feb het Gran Fondo trainingsplan te doen maar wil de "Prep" week het liefst skippen. Bij het inschrijven kan ik het plan inkorten maar volgens mij valt dan 8e week er af en blijft de prep week.

Als ik me nu voor het hele programma inschrijf maar de eerste week niet doe, kan ik dan de rest van het plan nog wel volgen? Of is er een andere manier om mijn opzet te realiseren?
Week 8,7 en 6 kan je inkorten. Prepweek blijft altijd maar kan je skippen want je eerste workout in je eerste week komt vrij na 11 uur. Morgen in de ochtend kan je starten met je eerste week.
Ok..... ik ben van plan om kalenderweek 2 t/m 9 het trainingsplan te volgen. Als ik de prep week wil skippen meld ik me dus aan voor het volledige trainingsplan ergens in week 1? DIe prep week skip ik dan en begin ik in kalenderweek 2 dus met week 1 van het plan? Kan aan mij liggen maar erg duidelijk vind ik het niet omschreven op Zwift.

In het GF plan kan je eenmaal per week een "free endurance ride" doen, bijvoorbeeld buiten. Zou wel handig zijn om dit in het weekend te plannen, hoe rigide is zo'n trainingsplan?
Klopt, Je meld je aan in week 1 die geldt dan als de prepweek. Die kan je dus overslaan. De eerste 2 workouts van week 1 GF plan unlocken ergens maandagnacht Nederlandse tijd. De volgende 24 uur later en de laatste 3 dagen later. Elke volgende week heeft een vergelijkbare uren voor de unlocks.
Je hebt volgens mij een hele week de tijd om je trainingen te doen. Je kan dus bv een training die op maandag vrijkomt ook in het weekend doen. Helemaal zeker weten doe ik het niet want het is alweer een jaar geleden dat ik een trainingsplan hebt gevolgd.
Heel rigide is het plan niet want je wordt bv niet gestraft ofzo als je een training niet doet. Je kan er wel voor kiezen de training als gedaan aan te vinken als toch buiten hebt gereden. Er staat ''I did it'' onderin het workoutscherm.

Ik hoop dat je het snapt want ik ben geen ster in uitleggen :P. Anders moet je zwift opstarten en de trainingen bekijken dan wordt het snel genoeg duidelijk.
BMC Roadmachine 02 2019
BMC Teamelite 02 2020

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 17 dec 2019 11:54

raven14 schreef: 15 dec 2019 21:20 Een beetje gezonde argwaan kan geen kwaad bij de trainingsplannen van Zwift...
https://www.youtube.com/watch?v=xmVZshpLaqs
Mmmm, hoe meer ik die trainingsplannen van Zwift hoe minder zin ik er in krijg. Van al die rare grafieken met intervalletjes wordt ik al nerveus...

Maar een stok achter de deur met een gestructureerd programma werkt voor mij wel goed. Welke alternatief is er?

Nielslein
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 03 okt 2013 11:43

Nielslein 17 dec 2019 12:10

Group workouts zijn op zich wel leuk, maar dan ben je aan een tijdstip gebonden.
Je kan altijd even proberen en kijken hoe het bevalt. ;)

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 17 dec 2019 12:31

Die doe ik ook al wel maar ik vond juist het idee achter een gestructureerd meerwekenplan wel aardig. Stok achter de deur en een beetje opbouw vanuit de winter richting een weekje Tenerife in maart en een weekje Calpe in april.

Najieto
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 06 mei 2016 11:05

Najieto 23 dec 2019 20:56

t2300 schreef: 15 dec 2019 19:49 Ik zie wel een verschil,

Bij mij staat onder status Zwift Unlimited (active) en dan een koppeling met Paypal.
Bij jou een button om te upgraden naar betaalde account.

Het lijkt erop dat het dus niet actief is,
Dus je kunt meer dan 25km rijden?
Er klopte inderdaad iets niet. Kreeg vandaag deze mail binnen:

Hey Najieto,

Well, this is embarrassing! Due to a bug on our end, you were never charged for your monthly membership and have been Zwifting since October 5, 2019 for free. We fixed the error on our part, so the next time you log in, your account status may show as “Expired”.

Don’t panic. To continue Zwifting, simply log into your account on Zwift.com and click “JOIN NOW”. Follow the instructions to update your payment information for uninterrupted access.

The good news is, you’ve got 25 km free ride distance in case you’re in a hurry the next time you log in. The better news is, you won’t be charged for the past free Zwifting. Happy Holidays :)

If you have any questions, just reply directly to this email.

Ride On.

The Team at Zwift

Opgelost dus :like:
BMC Roadmachine 02 2019
BMC Teamelite 02 2020

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 23 dec 2019 21:05

Najieto schreef: 23 dec 2019 20:56
t2300 schreef: 15 dec 2019 19:49 Ik zie wel een verschil,

Bij mij staat onder status Zwift Unlimited (active) en dan een koppeling met Paypal.
Bij jou een button om te upgraden naar betaalde account.

Het lijkt erop dat het dus niet actief is,
Dus je kunt meer dan 25km rijden?
Er klopte inderdaad iets niet. Kreeg vandaag deze mail binnen:

Hey Najieto,

Well, this is embarrassing! Due to a bug on our end, you were never charged for your monthly membership and have been Zwifting since October 5, 2019 for free. We fixed the error on our part, so the next time you log in, your account status may show as “Expired”.

Don’t panic. To continue Zwifting, simply log into your account on Zwift.com and click “JOIN NOW”. Follow the instructions to update your payment information for uninterrupted access.

The good news is, you’ve got 25 km free ride distance in case you’re in a hurry the next time you log in. The better news is, you won’t be charged for the past free Zwifting. Happy Holidays :)

If you have any questions, just reply directly to this email.

Ride On.

The Team at Zwift

Opgelost dus :like:
Had je beter gezwegen en gratis kunnen zwiften 😁

Najieto
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 06 mei 2016 11:05

Najieto 23 dec 2019 21:10

Ik heb ze zelf niet gecontacteerd. Ze zijn er zelf achter gekomen. Ik heb verder ook geen gebruik gemaakt van zwift de afgelopen maanden want ik fiets nog lekker buiten. Jammer, maar het is prima zo.
BMC Roadmachine 02 2019
BMC Teamelite 02 2020

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 25 dec 2019 19:38

Pffffff, ik snap echt geen snars van de traingingsplannen van Zwift. Ik dacht dat die plannen altijd op een maandag starten. Meld me net aan voor het Gran Fondo plan en zie nu al vier workouts "Before Sunday" :?

Inmiddels weer uitgeschreven voor het plan.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 29 dec 2019 18:39

Nou, volgens mij heb ik het ontdekt. Zodra je inschrijft begint de eerste echte week de eerstvolgende maandag. De Prep week wordt je geacht af te werken tussen inschrijving en die eerste maandag van week 1.

Omdat ik het 8 weken programma wil volgen zonder de prep week schrijf ik me dus ergens volgende week en begin dat met de eerste week in kalenderweek 2.

Elke week is er een Endurance Free Ride die je ook buiten kan afwerken (zal voor mij de weekend workout worden). Nog even uitzoeken hoe je die dan in Zwift "afvinkt" voor het training plan.

Plaats reactie