Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Zjoske78
Forum-lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 30 sep 2013 19:45

Zjoske78 25 dec 2020 09:07

@Havana
Je maakt het voor jezelf ook niet echt overzichtelijk door meteen alles erbij te halen. Software hacks, nevensites als Zwiftpower, badges, XP's etc.
Dat zijn allemaal zaken die later wel komen.
Focus eerst op de 3 dingen die je kunt doen: willekeurige ride, group ride of een Erg training.
Ga daarna als je een beetje feeling hebt met het rijden jezelf verdiepen in alle extra's.
Je doet net of Zwiftpower, Zwiftinsider en alle extra's een must zijn die je moet kennen voordat je begint, maar het zijn gewoon leuke addons en die laatste geeft gewoon heel veel tips en tricks en extra info.
Ik rijd al een tijdje en kijk nog steeds niet op of om naar XP, badges, drops etc. Ieder zijn ding.
Eens in de zoveel tijd een nieuw frame of nieuwe wielen uitzoeken, dat is het.

Wat betreft de vertraging ben ik het volledig met je eens. Daar zit bij mij ook een paar seconden in. Net genoeg om als je je terug laat zakken direct de aansluiting met een groep te verliezen om vervolgens met een hele zware effort weer terug te moeten keren naar de groep. Ook een sprint moet ik inzetten alsof ik hem solo rijdt, want reageren op anderen is er niet bij. Daar zit nog veel verbetering voor Zwift.

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 25 dec 2020 10:52

ik vind het zelf wel logisch dat de één BigRingVR leuk vindt, een ander Zwift en een derde TrainerRoad. Persoonlijk ben ik fervent Zwifter maar heb daarnaast een BigRingVR abonnement.
Wanneer ik zomaar wat wil fietsen vergelijkbaar aan een solo zondagmorgenrit buiten vind ik BigRingVR ook leuker dan Zwift. Wil ik daarentegen iets wat vergelijkbaar is aan een groepsrit buiten dan vind ik Zwift weer leuker. De interactie in een groepsrit qua rijden en chatten maakt voor mij zelfs het meest saaie parcours nog leuk.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 25 dec 2020 11:00

Volgens mij ligt de vertraging dan toch aan je connectie/platform waarop je speelt. Met een Apple TV heb ik eigenlijk totaal niks van vertraging. Op Android had ik dat dan weer wel.

Ik doe enkel maar groepritjes. Je bent trouwens ook niet gebonden aan een uur want je kan nog steeds joinen in het eerste half uur dat de rit bezig is.

Bij ritten op het limiet van mijn kunnen kan ik ook niet chatten, maar dat doe ik maar 1, max 2x per week. De andere zijn op lagere hartslag en wat grappen met anderen. Gisteren trouwens echt een leuke groepsrit gehad, het was er geen minuut stil en echt goed gelachen ook.

Races zijn ook zo leuk. De voldoening die je krijgt van op die laatste klim weg te lopen uit een pelotonnetje en dan de laatste 20 minuten je kapot trappen om nog voor hen te finishen.

Ik vind het echt een leuke afwisseling in de winter met mijn buitenritjes.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 25 dec 2020 15:16

Ik vond Zwift ook niks. Dat sociaal gedoe is ook niet aan mij besteed. De graphics vind ik ook niet super, het zoals een computer spelletje maar dan een slecht :D

Ik heb eens een race geprobeerd, in mijn categorie steeds in de kopgroep maar op het einde was het helemaal op en de sprint nog op seconden gereden. Toch meer volk achter mij dan voor mij :mrgreen:

Voor mij is (momenteel) The Sufferfest ideaal. Beelden uit de koers en gestructureerd trainen, mooie combinatie.
Afbeelding

bigfoot48
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 06 jun 2019 19:53

bigfoot48 26 dec 2020 09:47

hey, bij trainingen kan ik geen Ride on geven aan de andere fietsers, is dit normaal?

en als ik een ride on wil geven bij een route die ik rij dan kan ik wel op het duimpje duwen, maar op het scherm zelf zie ik niet of die effectief het duimpje krijgen, iemand idee of dit normaal is of wat ik verkeerd doe?

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 05 jan 2021 10:53

havana schreef: 24 dec 2020 13:47 Lang verhaal kort: it's not for me. Disclaimer: dit is niet bedoeld om Zwift af te zeiken, puur om mijn ervaring te delen.
Ik vergelijk dit met het gebruik van een Garmin. Ik ken mensen die dat niet voor elkaar krijgen en alleen maar klagen over slechte verbinding, kaarten niet kunnen lezen, instellingen die "zomaar" veranderen etc. En dan zijn er mensen die er al probleemloos jaren plezier van hebben en geen rit meer zonder rijden (daar ben ik er eentje van).

Ik herken je punten overigens wel, denk dat iedereen wel opstartprobleempjes heeft gehad met Zwift. Of het nu om de connectivity met je trainer gaat of uitvogelen hoe je ergens op het parcours kan starten, hoe Zwift routes precies werken, hoe je punten verdient, etc, etc. Het koste even wat tijd en moeite maar als je het eenmaal weet vind ik het een ideale wintertraining.

Vorig jaar het Gran Fondo trainingsprogramma gevolgd waar je de langere ritten ook mag vervangen door een buitenrit. Mooi mix van doordeweeks gestructureerde trainingen en in het weekend lekker buiten. Overigens bij heel slecht weer ook een rit van 3 uur afgewerkt op Zwift. De trainer op een rockerplate is dan wel een dikke plus.

benny-boy
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 18 jan 2006 13:24

benny-boy 05 jan 2021 12:28

Zelf heb nooit een probleem gehad met Zwift.
Geen opstartproblemen af verbindingsproblemen.

Zelf vind ik Zwift perfect om de motivatie hoog te houden .
De grapics moet je er bij nemen maar daar heb ik persoonlijk geen problemen mee.
Ik vind het gewoon leuk om in de winter / bij slecht weer eens een "groupsride" te doen. Er zijn genoeg ritten die passen bij uw "W./kg." en als je dit een uurtje of 2-3 doet voel ik toch wel dat ik goed getraind heb .

Sinds gisteren ben ik begonnen met het trainingsplan "build me up". Ik denk het nu wel de perfecte moment is om dit eens te proberen. (hoofddoel is pas in juni 3B.)
Ik probeer BMU zo strikt mogelijk te volgen en dit in combinatie met een extra duurrit in het weekend. Hopelijk is dit niet te zwaar, Indien te zwaar zal ik wekelijks BMU-ritje laten vallen en dit vervangen door die duurrit.

Dit is nog volledig nieuw voor mij, ik hoop dat ik er enig resultaat mee haal.
Voor mijn motivatie is zo trainingsplan ook niet slecht denk ik. Dan is er enige structuur en moet je niet telkens bij ieder zwiftrit zit denken welke training je nu gaat doen. Gewoon het trainngsplan volgen en hopen dat dit wat goed is opgesteld.

grtz.B.

wtb
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 mei 2015 09:41

wtb 07 jan 2021 07:58

Ik ben ook bezig met een trainings plan. Ik heb een stuk of 6 workouts daarvan gedaan, zo ook gisterenavond. Prima gegaan, netjes afgesloten. Hij staat dan ook gewoon in het overzicht met activities.
Nu staat hij in companion nog niet 'afgevinkt', alle voorgaande activities wel. Ik moet hem dus maar nog een keer doen?
Iemand een idee hoe dit zit?

wtb
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 mei 2015 09:41

wtb 07 jan 2021 11:11

Online nergens een oplossing kunnen vinden. Wel het probleem vaker tegengekomen. Daarom de helpdesk benaderd: Blijkbaar zit er dus bij elke activiteit een knop rechts-onderin zodat je hem handmatig kunt afvinken als hij het automatisch niet gedaan heeft... Hoe simpel kan het soms zijn hè!

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1264
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 07 jan 2021 11:45

Soms komt het ook voor dat het pas later zichtbaar wordt.
Een soort vertraging zeg maar in de registratie.
...

wtb
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 mei 2015 09:41

wtb 07 jan 2021 12:54

Hmm, dat heb ik verder nooit gehad. Staat er altijd direct bij. En na 12 uur had ik de hoop eigenlijk wel opgegeven.. :mrgreen:

Murphylee
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 mar 2018 07:43

Murphylee 07 jan 2021 20:46

bigfoot48 schreef: 26 dec 2020 09:47 hey, iemand idee of dit normaal is of wat ik verkeerd doe?
Dit is gewoon normaal.
Via de conpanion app kan je wel bij riders nearby de riders een ride-on geven. Maar geen multi ride on. Jammer genoeg
Waarschijnlijk heeft het ermee te maken dat je dan volledig kan concentreren op je workout.

Multi ride-ons in groep ritten geef je aan 10 personen om je heen. Rij je net in de buurt van de groepsleider dan kan het voorkomen dat je niet iedereen in je buurt direct een ride on kan geven.

Hou er rekening mee dat je maar 100 verschillende rijders in 1x op je beeldscherm ziet. De rest verdwijnen om zo de servers niet te overbelasten.

Plaats reactie