Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 nov 2020 11:46

Disclaimer, ik weet helemaal niks van Zwift.

Is het ook mogelijk om naar een profiel van een gebruiker te linken via een URL.

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 03 nov 2020 12:40

Zeker, via zwift.com

https://zwift.com/athlete/7c4103b3-5b11 ... 48b365fd5a

Afbeelding

Als je de profiel pagina van iemand anders wil, kan dat door op de naam te klikken in je activity feed.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 05 nov 2020 08:01

Ook m.b.t. de kalender werkt de Companion app niet helemaal in sync. met de website. Ik volg momenteel de Cycling Academy. Op de Companion app is daar een speciaal submenu voor waar je de verschillende events kan vinden en je je kan aanmelden.

Events waar ik me voor heb aangemeld via de app zie ik niet in de lijst van Zwift Events op de website. Ook de starttijd van de events lijkt tussen beiden te verschillen. Dacht om 11u een groepsritje te hebben maar mag nu om 9u al aan de bak...

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 05 nov 2020 20:26

Joseba schreef: 05 nov 2020 08:01 Ook m.b.t. de kalender werkt de Companion app niet helemaal in sync. met de website. Ik volg momenteel de Cycling Academy. Op de Companion app is daar een speciaal submenu voor waar je de verschillende events kan vinden en je je kan aanmelden.

Events waar ik me voor heb aangemeld via de app zie ik niet in de lijst van Zwift Events op de website. Ook de starttijd van de events lijkt tussen beiden te verschillen. Dacht om 11u een groepsritje te hebben maar mag nu om 9u al aan de bak...
Is het niet gewoon omdat men in Amerika nog op zomeruur zit? Zowel in het voor - als najaar veranderen zij op een andere moment als ons, daar moet ik ook altijd op letten voor 1 bepaalde groepsrit die ik doe.

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 05 nov 2020 21:13

NoChain schreef: 05 nov 2020 20:26 Is het niet gewoon omdat men in Amerika nog op zomeruur zit?
volgens mij al voor de wintertijd in ging niet betrouwbaar wanneer je via de app aan hebt gemeld voor een event. Ik meld me daarom al een tijd via web of in-game aan.

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 05 nov 2020 21:25

Raar, ik schrijf me altijd in via de app en op al die jaren eigenlijk nog nooit een probleem mee gehad.

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 06 nov 2020 08:00

NoChain schreef: 05 nov 2020 21:25 Raar, ik schrijf me altijd in via de app en op al die jaren eigenlijk nog nooit een probleem mee gehad.
Zelf pas een mnaandje actief op Zwift en mijzelf ook ingeschreven via Campanion App - No Problemo
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6103
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 06 nov 2020 08:41

NoChain schreef: 05 nov 2020 20:26
Joseba schreef: 05 nov 2020 08:01 Ook m.b.t. de kalender werkt de Companion app niet helemaal in sync. met de website. Ik volg momenteel de Cycling Academy. Op de Companion app is daar een speciaal submenu voor waar je de verschillende events kan vinden en je je kan aanmelden.

Events waar ik me voor heb aangemeld via de app zie ik niet in de lijst van Zwift Events op de website. Ook de starttijd van de events lijkt tussen beiden te verschillen. Dacht om 11u een groepsritje te hebben maar mag nu om 9u al aan de bak...
Is het niet gewoon omdat men in Amerika nog op zomeruur zit? Zowel in het voor - als najaar veranderen zij op een andere moment als ons, daar moet ik ook altijd op letten voor 1 bepaalde groepsrit die ik doe.
Zij zijn afgelopen weekend, 1 week later dan wij, overgegaan naar wintertijd .
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6103
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 12 nov 2020 13:25

Ok, misschien in de categorie "domme vragen".
Maar, ik heb nu een maandje een smart trainer. BigRing via de laptop uitgeprobeerd (met ant+ dongle). en nu trainerroad via de app op telefoon (Samsung galaxy S7, en gisteren ook met een Samsung A51).

Ok, wat strubbelingen soms om te kiezen voor bluetooth of juist het ant+ signaal.

Ik begreep dat, in ieder geval met de laptop, je liefst via Ant+ gaat (en dus de dongle). Omdat bluetooth maar 1 signaal tegelijkertijd aan kan. En naast de trainer heb ik ook een hartslagband van Garmin om die moet communiceren. (cadans wordt uitgerekend door de trainer, dus de cadans sensor koppel ik niet, geprobeerd, maar werkte niet eenduidig goed).
Maar nu met trainerroad, lijkt communicatie alleen goed te gaan als ik voor de bluetooth verbinding kies op mijn telefoon. Ligt dat aan de hartslagmeter die ook in de lucht hangt? In ieder geval, met Ant+ leek er geen actieve sturing te zijn van de app trainerroad naar de trainer. (setting: erg mode). met bluetooth was dat wel netjes voor elkaar.

Nu, mijn galaxy S7 heeft de geest gegeven. Dus op zoek naar een andere prive telefoon. De galaxy S7 heeft ant+. De A51 die ik gisteren had gebruikt, heeft dat ook.
Maar als je gaat googlen, en op tweakers gaat selecteren etc. Dan zijn er maar heel, heel weinig telefoonmerken die ant+ aan boord hebben. Wel ondersteunen ze het vaak dmv een dongle.
Bij samsung bijvoorbeeld, de S serie heeft het in principe wel. Maar bijvoorbeeld de S20 FE versie net niet.

Ik kan voor een S10 of een S20 kiezen. Dan komt het vast goed.

Maar ik wil graag snappen:
- voor het fietsen met een smarttrainer, met apps als trainerroad en zwift. Is daar inderdaad de voorkeur voor bluetooth verbinding? in tegenstelling tot het gebruik van laptop met een ant+ dongle?
- Heeft een telefoon dan via de bluetooth verbinding niet last van 2 inputs tegelijkertijd, zoals een laptop dat zou hebben? Of heb ik simpelweg in mijn sessies de hartslagmeter via ant+ verbonden gehad terwijl ik de trainer op bluetooth had zitten.... geen idee hoe dat te controleren?
- Is het in mijn setup nu (fietstrainer, hartslagmeter), dan een pré om een telefoon met ant+ te hebben? Als dat er niet op zit, krijg ik dan beperkingen in bijvoorbeeld het niet kunnen gebruiken van de hartslagmeter, of het zeken naar een ant+dongle met usb-c aansluiting (of usb c --> usb verloopstekker).

Uiteraard kan ik ook altijd een laptop erbij pakken. En met videos doe ik dat toch wel. Maar nu met trainerroad vond ik het ook wel heel fijn om alleen een telefoon erbij te hebben liggen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 12 nov 2020 14:05

MarkVeenstra schreef: 12 nov 2020 13:25

Maar ik wil graag snappen:
- voor het fietsen met een smarttrainer, met apps als trainerroad en zwift. Is daar inderdaad de voorkeur voor bluetooth verbinding? in tegenstelling tot het gebruik van laptop met een ant+ dongle?
- Heeft een telefoon dan via de bluetooth verbinding niet last van 2 inputs tegelijkertijd, zoals een laptop dat zou hebben? Of heb ik simpelweg in mijn sessies de hartslagmeter via ant+ verbonden gehad terwijl ik de trainer op bluetooth had zitten.... geen idee hoe dat te controleren?
- Is het in mijn setup nu (fietstrainer, hartslagmeter), dan een pré om een telefoon met ant+ te hebben? Als dat er niet op zit, krijg ik dan beperkingen in bijvoorbeeld het niet kunnen gebruiken van de hartslagmeter, of het zeken naar een ant+dongle met usb-c aansluiting (of usb c --> usb verloopstekker).

Uiteraard kan ik ook altijd een laptop erbij pakken. En met videos doe ik dat toch wel. Maar nu met trainerroad vond ik het ook wel heel fijn om alleen een telefoon erbij te hebben liggen.
- voor het fietsen met een smarttrainer, met apps als trainerroad en zwift. Is daar inderdaad de voorkeur voor bluetooth verbinding? in tegenstelling tot het gebruik van laptop met een ant+ dongle?

bedoel je laptop BLE vs Laptop ANT+, zou ik altijd voor ANT+ gaan. op een telefoon is ANT+ stukken minder gangbaar, en zit je vaak vast aan BLE

Heeft een telefoon dan via de bluetooth verbinding niet last van 2 inputs tegelijkertijd, zoals een laptop dat zou hebben? Of heb ik simpelweg in mijn sessies de hartslagmeter via ant+ verbonden gehad terwijl ik de trainer op bluetooth had zitten.... geen idee hoe dat te controleren?

BLE heeft geen last van 2 inputs tegelijk, wel als er 2 apps hetzelfde device willen aansturen. je kunt makkelijk, trainer, hr en een losse cadans in 1 app koppelen. waar het vaak mis gaat, is dat mensen eerst bv de tacx utility app openen voor een calibratie, en vervolgens dan zwift of TR en dan ziet die app de sensoren niet. je moet een harde shutdown van alle apps doen die mogelijk een verbinding met de devices wil opzetten en uitsluitend zwift of TR open hebben.

- Is het in mijn setup nu (fietstrainer, hartslagmeter), dan een pré om een telefoon met ant+ te hebben? Als dat er niet op zit, krijg ik dan beperkingen in bijvoorbeeld het niet kunnen gebruiken van de hartslagmeter, of het zeken naar een ant+dongle met usb-c aansluiting (of usb c --> usb verloopstekker).

nee, zie mijn reactie bij vraag 2. zolang je netjes maar 1 trainer app open hebt is er geen beperking aan BLE. ANT+ is niet perse noodzakelijk op een smart-phone.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6103
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 12 nov 2020 14:29

Thanks, helemaal helder :like:
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 13 nov 2020 14:16

Ben nu bijna klaar met mijn 6-weekse trainingsexercitie en vroeg me af hoe ik daarna verder moet?
Neem ik dan eerst een week pauze of is het verstandiger om op laag inspanningsniveau even door te gaan.
Hoor vaak dat er overtrainheid op de loer kan liggen en dat dan de resultaten van deze training negatief uitpakt.
Hoe doen jullie dat om dat vast te houden?
...

Plaats reactie