Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 22 feb 2020 12:50

t2300 schreef: 22 feb 2020 10:35 Kan zeker!

Je moet alleen een goed moment kiezen.
Dat jij je blok verpeste komt denk ik doordat zwift kijkt naar of je het opgelegde vermogen in de blok gemiddeld gehaald hebt.
Druk je op pauze in een wat langere rustperiode maakt stoppen en starten op een langere tijd niet veel uit. (want dan valt vermogen even weg, en bij aanvangen zal het ook even tijd kosten om weer op pace te komen)
Stop je tijdens een kort sprintblokje dan uiteraard wel.
En dan nog, je mist dan 1 sterretje, is dat dan een probleem?
En hoe druk je dan op pauze? Bij menu heb je toch geen pauze knop? Enkel end ride..
Of gaat hij vanzelf in pauze als je in je menu zit?

Als je lange tijd stopt en niet op pauze drukt ga je meer dan 1 sterretje missen en dan heeft de workout ook niet veel zin om te doen natuurlijk.

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 22 feb 2020 12:59

Er zit een tabblad verder, bij workout,, het Dashboard waarop je vermogen etc ziet, en daar zeker een pauzeknop in het midden. Die druk je gewoon in. En de tijd stopt met lopen. Op het moment dat je weer op de fiets stapt en weer vermogen trapt druk ik hem weer uit.
Dan mis je niks

Afbeelding

martijnnnn
Forum-lid
Berichten: 360
Lid geworden op: 06 dec 2009 17:27

martijnnnn 22 feb 2020 14:54

Pauze knop werkt prima, ik zit momenteel middenin het ‘Build me up’ programma van Zwift en zeker bij langere workouts kies ik een momentje om even de bidons bij te vullen en een sanitaire stop te houden. Ik doe dit dan wel in een herstelblokje en niet middenin een interval.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 22 feb 2020 15:30

t2300 schreef: 22 feb 2020 12:59 Er zit een tabblad verder, bij workout,, het Dashboard waarop je vermogen etc ziet, en daar zeker een pauzeknop in het midden. Die druk je gewoon in. En de tijd stopt met lopen. Op het moment dat je weer op de fiets stapt en weer vermogen trapt druk ik hem weer uit.
Dan mis je niks

Afbeelding
Nog nooit op gelet. Dat is dan gewoon op de companion app?

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 22 feb 2020 16:32

Ja, Companion app.
Zodra je een workout start verschijnt tabblad workout en dan heb je bovenstaand plaatje

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 22 feb 2020 18:00

martijnnnn schreef: 22 feb 2020 14:54 Pauze knop werkt prima, ik zit momenteel middenin het ‘Build me up’ programma van Zwift en zeker bij langere workouts kies ik een momentje om even de bidons bij te vullen en een sanitaire stop te houden. Ik doe dit dan wel in een herstelblokje en niet middenin een interval.
Thanks, deze reactie zocht ik eigenlijk. Ik stelde vanochtend de vraag omdat ik een langere workout voor de boeg had. Deze vandaag ook non-stop 3 uur afgewerkt. Ga de komende week de pauze knop wel even testen tijdens een short mix workout om te zien wat het doet.

Zeker na twee uren lijkt het me lekker om heel even de beentjes te strekken. De Rocker Plate geeft me veel meer flex maar toch blijft indoor soms wat stijve spieren/gewrichten geven.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 22 feb 2020 18:12

daniel1975 schreef: 22 feb 2020 11:00 Communiceren jullie veel binnen Zwift?
Ik zie wel eens wat tekstballonnetjes langs schieten maar verder eigenlijk niet.
Met meetups met de club wel geëxperimenteerd met Discord maar met een grotere groep en door omgevingsgeluiden eigenlijk niet optimaal. Iedereen heeft toch muziek aanstaan etc.

Beste voor ons werkt gewoon via de groepsapp (Whatsapp) of via de Companion app. In beide gevallen wel gewoon de "speech to text" button uiteraard.

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 22 feb 2020 23:13

Ik vind het vasthouden van een bepaald vermogen echt "makkelijker" op de companion app dan in het normale in-game scherm. Je ziet het rode vlakje waar de lijn tussen moet blijven wat erg prettig is.

Pallieter
Forum-lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 21 mar 2017 22:15

Pallieter 22 feb 2020 23:34

jsprbcn schreef: 22 feb 2020 23:13 Ik vind het vasthouden van een bepaald vermogen echt "makkelijker" op de companion app dan in het normale in-game scherm. Je ziet het rode vlakje waar de lijn tussen moet blijven wat erg prettig is.
ERG regelt dit toch gewoon?

Jackal
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 09 dec 2018 19:26

Jackal 23 feb 2020 14:38

Vanochtend een groepsrit gereden van 72 km. Wat een end is dat zeg, zeker met een paar grote klimmen erin (de Pretzel ja). Maar daar wou ik het nu niet over hebben.

Volgens de leader heeft zwift tijdelijk de fence uitgezet. Er zouden te veel problemen mee zijn. Het is inderdaad wel eens zo dat een fence raar de bocht om gaat en je dan ineens even moet inhouden omdat je dan voor de fence uitkomt, maar daar heb je een minuut voor toch? Er waren nu klachten dat men plotseling uit een rit gegooid werd voor een niet goed functionerende fence. Iemand dat al eens meegemaakt???
Mijn Strava

Gebruikersavatar
mranmo
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 jul 2009 14:48

Gebruikersavatar mranmo 23 feb 2020 16:41

Ja ik, Bij ritjes wanneer er een leader en een sweaper waren kwam het regelmatig voor dat de fence op afstand van de leader werd gepositioneerd maar qua tijdsmeting op de sweaper. In de map zag je dan de sweaper ook ineens geel. Met als gevolg dat als de fence aanstond je zelfs uit de rit werd gegooid als je achter de leader fietste en dus visueel gezien heel erg ver achter de fence.

Vizionary
Forum-lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 17 jul 2013 23:31
Locatie: Limburg België

Vizionary 23 feb 2020 17:02

Vandaag op The sufferfest de Full frontal test afgerond. Jezus wat een workout :shock:
1 uur afgezien, de eerste 10 minuten vond ik het nog leuk maar na de 5 minuten all out wist ik dat het zeer zwaar ging worden :lol: Zeker als je daarna nog de 20 minuten FTP test moet doen. Deze was nog het zwaarst van allemaal. Maargoed, de test tot een goed einde gebracht. Was wel confronterend, mijn FTP mag toch een pak omhoog getraind worden. Enkele maanden zeer weinig kunnen fietsen, maar de motivatie is er wel weer om terug in topvorm te geraken ;)

Plaats reactie