Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

jbams
Forum-lid
Berichten: 281
Lid geworden op: 05 mar 2018 13:59

jbams 12 nov 2019 22:39

NoChain schreef: 11 nov 2019 10:39
Critic schreef: 10 nov 2019 19:51 Ik zie net dat het op de computer wel te zien is, op de app echter niet. Raar.. Moet dus via comp m'n gegevens uitzoeken ipv via de app..
Yup, zo is dat. Hopelijk vinden ze daar eens op want is wel vervellend.
Na een race is het wel handig om te zien welke wattages ik haalde op de hellingen, is goed vergelijkingsmateriaal. Maar dat lukt dus niet via de app.
Het stomme is ook dat ik op mijn gsm niet op strava.com geraak, wel op de startpagina maar als ik dan mijn rit aanklik floept hij automatisch naar de app.
In chrome kan je aanvinken dat je de site als desktopsite wil zien. (Die 3 balletjes rechtsbovenin aanklikken, naar onder scrollen). Dan nog opent strava soms je app, moet je de link gewoon even opnieuw openen. Gedoe, maar kan dus wel.

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 19 nov 2019 16:01

Vandaag ben ik aan het werk vanuit huis en tijdens de lunch heb ik de Alpe du Zwift nogmaal gereden en een mooie PR gereden -8:29

Afbeelding

In de bochten wanneer de % daalt flink aanzetten om de snelheid er in te houden en een lekkere techno liveset op 130BPM om een goede cadans vast te houden.
Gisteren heb ik benen gedaan in de gym dus er moet meer inzetten wanneer ik uitgerust ben. Er is hoop!
Nu nog 3 keer de Alpe du Zwift voor die achievement unlock en nog 42K hoogtemeters voor die Tron bike.

Racemuis
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 jul 2019 11:40

Racemuis 20 nov 2019 20:18

Goede avond,
Ik heb jullie hulp weer nodig.
Ik heb sinds bijna een jaar een tacx welke ik aan Zwift gekoppeld heb.
Vanaf het begin valt het signaal regelmatig weg. Om die reden heb ik hier al meermaals advies gevraagd. Op basis daarvan heb ik de afgelopen 10 maanden eerst mijn computer vervangen en maanden daarna een verlengkabel gekocht voor mijn ant+ dongle. Nu is hij er vandaag nu een week of 6 zonder problemen weer 3x uit geklapt (gewoon geen tacx herkend). Ik begin nu dus toch te denken dat het aan de tacx zelf ligt. Maar om de ant+ single uit te sluiten wil ik vragen of er ergens een site of zoiets is waar ik het bereik van de ant+ single kan controleren? Bij tacx zullen ze namelijk eerst daar naar wijzen vermoed ik.

BVD.

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 20 nov 2019 21:08

https://zwiftalizer.com/
je kunt eerst even op de demo kijken of je wat denkt te hebben aan deze analyse

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 24 nov 2019 10:12

jsprbcn schreef: 19 nov 2019 16:01In de bochten wanneer de % daalt flink aanzetten om de snelheid er in te houden en een lekkere techno liveset op 130BPM om een goede cadans vast te houden.
Ik neem in de bochten net wat gas terug zodat ik op de steile stukken wat harder kan rijden.

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 02 dec 2019 09:28

Zo, ik zit net te kijken, de startpost van dit topic was om 06 OKT 2014 14:12
Vandaag heb ik een nieuwe indoortrainer besteld welke morgen wordt geleverd. Al die tijd heb ik met een Kinetic Rock&Roll gefietst. Die was toen al een klein jaartje oud... :lol: In het beging gebruikte ik het virtuele vermogen van Zwift, De laatste jaren met een Powertap naaf en of Stages powermeter. Beide vermogensmeters samen heeft me erg geholpen met m'n herstel na een afgescheurde kniepees.

Dus, ik ben benieuwd of de Kinetic R1 wat is.

Gebruikersavatar
Tjebakka
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 aug 2016 15:20
Locatie: Bolsward

Gebruikersavatar Tjebakka 02 dec 2019 16:13

Ik heb een tweede Shimano-body besteld op Tacx.com zodat ik snel kan wisselen tussen mijn fiets en die van mijn vriendin op de Neo 2. Ik heb echter geen bevestiging van de order gekregen, wel betaald via Adyen (iDeal) en is ook afgeschreven.

Tacx reageert tot op heden nog niet... iemand anders ervaring met bestellen op Tacx?
If it's not fixed, it's broken.

StassenRob
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 nov 2014 16:39

StassenRob 05 dec 2019 21:19

Hallo,

Ik stel de vraag hier omdat ik hem niet ergens anders kwijt kan en er verder ook niks vind over op google/Zwift forum.

Ik gebruik de Tacx flux smart t2900. mijn Zwift instellingen staan eerlijk ingesteld gewicht etc.

Sinds een aantal ritten lijkt het bijna onmogelijk om op het buitenblad te rijden (dit voelt heel zwaar aan + een cadans van 40 opeens) normaal kon ik vrijwel elke versnelling rijden, afhankelijk van de intensiteit van de rit. De ERG-mode gebruik ik alleen tijdens een workout. maar ook tijdens een race gebruik nog maar amper versnellingen en rijd ik deze op het binnenblad... iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Bedankt! :winkthumb:

meuk
Forum-lid
Berichten: 1104
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 05 dec 2019 21:54

Kalibreren (of gaat dat automatisch op een flux)?

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5054
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 06 dec 2019 12:44

In Zwift heeft gewicht bergop invloed op je snelheid (zoals ook in het echt). Maar als je met Zwift gaat afdalen, gaat een zwaarder persoon dan ook sneller dan een lichter persoon (zoals in het echt?)

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 06 dec 2019 13:45

NuitKor schreef: 06 dec 2019 12:44 In Zwift heeft gewicht bergop invloed op je snelheid (zoals ook in het echt). Maar als je met Zwift gaat afdalen, gaat een zwaarder persoon dan ook sneller dan een lichter persoon (zoals in het echt?)
Zeker weten!
Straks in januari weer de "Tour de Zwift". Dat voelt als iedere etappe een tijdritje. Bergop lijkt het wel of ik een paar zandzakken aan een touw omhoog moet slepen. Iedereen vliegt me voorbij. Maar dan tijdens stukken omlaag en vlakke stukken zie ik lichte personen vooral in m'n wiel hangen.
Gelukkig is het maar een spelletje. IRL had ik ze allang de buiten-buitenbocht ingestuurd... :lol:

StassenRob
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 nov 2014 16:39

StassenRob 06 dec 2019 15:06

meuk schreef: 05 dec 2019 21:54 Kalibreren (of gaat dat automatisch op een flux)?
Dit heb ik al een aantal keer uitgevoerd. helaas geen effect....

nog iemand tips?

Plaats reactie