Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Kickr Core + Canyon Ultimate velgrem (en andere frames) = schade / niet compatibel

marsman
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 22 okt 2021 09:03

Ik heb even geleden een Kickr Core gekocht. Tot mijn schrik zag ik gisteren (pas) dat ik een schuurplek heb aan mijn achterbrug net boven de dropout. Daar schuurt de achterbrug tegen de Kickr Core. Ik denk dat ik er op tijd bij ben en dat het wel meevalt, maar zonde is het wel.

Ik lees nu pas dat de Ultimate met velgrem niet compatible is met de Kickr Core. De info die ik vind is echter erg verwarrend. Het zou zich voordoen bij een aantal bouwjaren (die van mij is ouder) en alleen bij de velgrem-versie. Ook lees ik dat er speciale adapters beschikbaar zijn maar ik krijg niet goed boven water wat nu te doen.

Ik wilde dit draadje in elk geval even aanmaken, omdat ik via de zoekfunctie zo niet kon vinden dat andere forumleden dit melden. Nu het binnenseizoen gaat beginnen even een heads-up.

Heeft iemand een oplossing? Ik lees her en der dat er speciale adapters zouden zijn en Wahoo adviseert om contact te leggen met de dealer (heb ik gedaan). Ik heb de non-drive train adapter omgedraaid (van 130 naar 135 mm en dat past) maar ik heb wel het idee dat de achterbrug daardoor net teveel op spanning komt (de beide achterbruggen worden iets naar buiten gedrukt).

Via deze link alle frames die niet compatible zijn. De info is vrij recent en ik heb het idee dat dit nu pas een beetje komt bovendrijven door de vele verkopen in tijdens de Corona pandemie: https://wahoofitness.yonyx.com/y/conver ... 764e10c19d

Known Incompatible Bikes
The following bikes are NOT COMPATIBLE with any KICKR or KICKR CORE:

Canyon Ultimate with rim brakes [disc brake version still compatible]
E-bikes, single speed, track, and/or recumbent bikes
Additionally, the following bikes are NOT COMPATIBLE with KICKR '17 (the adapters updated in July 2021, described below, are not compatible with KICKR '17):

2021+ Trek Emonda
2020+ Trek Domane & Madone
2021+ Giant TCR Disc Models
Lauf True Grit
All Cervelo Disc Frames


Updated Compatibility (July 2021)
The following bikes are not compatible with the standard adapters included with KICKR v5, KICKR '18, or KICKR CORE. However, updated Thru Axle adapters have been produced to resolve compatibility issues for these frames with Shimano and Campagnolo drivetrains (not compatible with SRAM XDR drivers). Please contact your local Wahoo dealer or Wahoo Customer Support for updated adapters.

2021 Trek Emonda
2020-2021 Trek Domane & Madone
2021 Giant TCR Disc Models
Lauf True Grit
All Cervelo Disc Frames
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 22 okt 2021 11:19

marsman schreef: 22 okt 2021 09:03 knip
Ik heb ook een wahoo kickr core met een Canyon Ultimate CF SLX en kwam er ook achter dat de achtervork tegen de kickr core aan kwam. Heb toen ook de 130 omgedraaid naar 135 en dat werkt prima. Rij er al 2 winters mee en heb niet het idee dat daardoor de achtervork teveel op spanning komt.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 22 okt 2021 11:38

Ok, dat stelt me dan wat gerust. Ik lees nu ook dat mensen de adapter op 130 laten en er wat sluitringen tussen plaatsen, zodat je op ongeveer 132 / 133 mm uitkomt. Dat zal ik ook eens proberen, maar voor nu in elk geval de adapter op 135 gezet.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 22 okt 2021 17:15

Zit voldoende speling in de achter vork dat als hij 133 aan kan, dan ook zeker 135. Ik hoef niet echt mijn best te doen om hem op 135 te zetten.

Plaats reactie