Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Speculatie: nieuwe versie Wahoo Kickr Core op komst?

Gebruikersavatar
Hitch
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 aug 2018 21:45

Gebruikersavatar Hitch 21 jul 2021 22:32

Afgelopen week was de Kickr Core die al jaren dezelfde prijs van 799,- euro heeft opeens in de aanbieding op de shop van Wahoo zelf. Verschillende Duitse websites bieden hem ook al ruim een week voor 719,- euro aan. Ook Mantel hanteert nu die prijs.
Bij de Duitse webshop Bergzeit was de aanbieding 719,- euro maar is die nu uitverkocht en onder 'gearchiveerde producten' geplaatst. (https://www.bergzeit.de/wahoo-fitness-c ... ainer-001/)

De elemnt bolt fietscomputer ging ook overal in de aanbieding vlak voordat de nieuwe versie werd aangekondigd.

Zou er een nieuwe versie van de kickr core op komst zijn? Zelf heb ik de kickr core afgelopen week via Bergzeit gekocht. Met een mooie cashback constructie via een Duitse cashback website uiteindelijk voor 677,- euro in huis :like:
Goede keuze?
Ik denk dat een nieuwe versie waarschijnlijk wel beter zal zijn nadat de eerste foutjes/bugs er via firmware upgrades uitgehaald zijn. Maar ik denk dat ik qua prijs/kwaliteit nu in ieder geval weinig mis heb gedaan. Of wordt daar hier anders over gedacht....?
“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you” -Jeremy Clarkson

Fietser_1971
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 30 aug 2015 11:47

Fietser_1971 22 jul 2021 10:57

Ach, wanneer is goed goed genoeg? Ik heb zelf ook deze trainer en het werkt fantastisch. Betrouwbaar en stil, wat wil je nog meer?
Dus als je hem voor zo'n zacht prijsje op de kop kunt tikken zit je altijd goed in mijn ogen.

Verbetering zou kunnen zitten in verstelbare poten, meer kan ik niet verzinnen.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27459
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 jul 2021 15:18

De Kickr Core is feitelijk gewoon een Kickr gen 3. De huidige Kickr is geloof ik gen 5.

De nieuwe Kickr Core zal dus hoogstwaarschijnlijk de de Kickr gen 4 worden. Die upgrades zijn allerminst spannend.

Ghini
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 11 jan 2021 10:32

Ghini 02 aug 2021 10:32

Ik dacht inderdaad hetzelfde, er zal wel een nieuwe komen..
Iemand die in de fietsenwereld werkt die wat info kan doorspelen? :roll:

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1632
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 02 aug 2021 11:10

Zal vast.
Maar zoals Havana terecht zegt, de huidige generatie mid en high level trainers zijn al erg goed.
Een nieuwe versie zal hooguit een evolutie dan een revolutie zijn.

Kijkende naar de huidige Core en de gewone Kickr, zal de Core mogelijk gebruik gaan maken van een iets zwaarder vliegwiel, en mogelijk net als de kickr v5 niet meer vooraf gekalibreerd hoeven worden.
Van extra maximale watts en dergelijke gaan wij als gewone stervelingen niks van merken. 1800w is al heel behoorlijk voor de Core😉

Plaats reactie