Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

TrainingPeaks - Today's Plan

Canada33626
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 okt 2014 14:11

Canada33626 19 apr 2021 13:47

Goedemiddag,

Vroeg me af of er iemand ervaringen had met TrainingPeaks en Today's Plan.
Gebruik zelf TP (kreeg dit n.a.v. een bezoek aan de bewegingswetenschapper) maar overweeg de overstap naar Today's Plan.

Alvast dank.

Ronald

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 4982
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 19 apr 2021 14:11

Zonder trainer gebruik ik de gratis versie om mijn ritten op te slaan en uit te lezen met WKO5 software. In het verleden, toen ik begeleiding kreeg gebruikten we de premium versie van Trainingpeaks, maar eigenlijk werden alle trainingen destijds beoordeeld met WKO. Trainingpeaks zelf is vooral een platform om data uit te wisselen tussen de renner en de coach en niet zozeer om analyses te maken. Daarvoor is het nogal beperkt.

Sinds dit jaar gebruik ik Intervals.icu (gratis) en dat werkt even goed de premium versie van Trainingpeaks. Voor WK05 gebruik ik nog Trainingpeaks (gratis versie).

Ik begeleid nu ook een renner en dat doen we via Intervals.icu ik kan dan net als bij Trainingpeaks zijn ritten bekijken en ook de trainingen er in zetten. Die hij dan eventueel weer kan downloaden voor Zwift of zijn Garmin.

Ik adviseer dus Intervals.icu boven Trainingpeaks en Today's Plan. Mocht je echt de diepte in willen dan kan ik WKO5 en Golden Cheetah van harte aanbevelen.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27405
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 apr 2021 14:29

@NuitKor

Geef eens een paar voorbeelden van diepgaande analyses die met TP Pro niet kunnen? Ben ik wel benieuwd naar.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 4982
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 19 apr 2021 15:05

@Havana:

Voordat ik begin, moet ik wel zeggen dat de laatste keer dat ik de TP premium gebruikte, het 2016 was, dus ik weet niet wat er in tussentijd is veranderd.

De TP van destijds, gaf vooral grafieken over je trainingsload per week/maand etc, hoeveel watt je per blokje trapte. PMC, power profile, power curve etc. Al die zaken zijn bijvoorbeeld ook zichtbaar met Intervals.icu.

Naast TP gebruikte ik altijd al Golden Cheetah en daarmee kon ik veel meer trends inzichtelijk maken. Bijvoorbeeld hoe mijn gemiddelde NP en EF over de afgelopen jaren is ontwikkeld. Golden Cheetah gebruik zelf vooral om na een rit de blokken even te bekijken.

WKO5 werkt erg goed met iLevels en Optimized Intervals. Zones boven FTP worden dan niet meer als % van je FTP vastgesteld maar op basis van hoe goed je anaerobe capaciteit is. Het is erg individueel hoe mensen boven hun FTP presteren, zones boven FTP kunnen dan ook beter op basis van individuele mogelijkheden worden vastgesteld.

Je moet het zien als een gereedschapskist met allemaal gereedschap om je periodisatie en training te optimaliseren. Het geeft je geen pasklare oplossing. Je moet het nog steeds zelf bedenken, uitzoeken en uitvoeren.

Canada33626
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 okt 2014 14:11

Canada33626 23 apr 2021 08:14

Dank voor jullie antwoorden.

Groet,

Ronald

Plaats reactie