Elite direto.

Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden
t2300
Forum-lid

Gebruikersavatar t2300 22 aug 2019 18:22

Chimichi schreef:
22 aug 2019 17:50
Ja, dat is dus grappig, ik heb alle leveranciers in een straal van 200km een mailtje gestuurd incl. Elite en de importeur.

Elite wees mij inderdaad ook op de Suito, een super cool scherp geprijsde trainer (lijkt mij) maar ze zeiden nog iets moois namelijk dit:
The Direto is still in production and we presented also a new trainer that is the SUITO model

For more information about new products you need to have patience and wait till Eurobike ;-)
Dit zette me aan het denken, als je nu al de 'Suito' deelt waarom zou je als medewerker van Suito dan eurobike noemen irt nieuwe producten. In een mailtje van Bakker Racing werd dit gezegd:
Bedankt voor je bericht. Helaas hebben we deze niet meer, wel verwachten we volgende maat de Direto X te ontvangen.
Bedoeld Bakker hier de Suito maar dan onder een oude werktitel of kunnen we beide stukjes aan elkaar leggen en stellen dat er een Direto x uitkomt op Eurobike.... Ik zou niet weten wat het verschil moet zijn aan gezien de Suito bijna alles doet wat kan (muv weggevoel nabootsen) Een model tussen de Suito en Drivo plaatsen lijkt me echt een overkill maar goed, beide berichtjes blijven zeuren in mijn hoofd.... 4 september weten we meer.

vwb mijn zoektocht denk ik dat de Suito het wordt.
Zou mij ook verbazen als er nog een model tussenkomt.
Ik denk eerder aan een complete smarttrainer bike, zoiets als de Tacx neo bike.

husmans
Forum-lid

husmans 04 sep 2019 20:20

Best bikers.
Ik ben in het bezit van een elite direto smarttrainer wat tot op heden voor mij een perfect apparaat is.
Maar nu het volgende.
Als ik ga klimmen in bijvoorbeeld zwift of in hun eigen programma dan merk ik geen weerstand bij de klim.
Als je dus een helling van 8% zou hebben dan zou je uiteindelijk zwaarder gaan trappen en gaan schakelen. Maar in dit geval blijft ik gewoon "licht" trappen.

Ik heb alle aansluitingen en instellingen al nagelopen, maar daar is niets mis mee.

Sterker nog, mijn vrouw heeft sinds kort er ook één , en die heeft nu precies hetzelfde.
Kan het aan windows update liggen of bijvoorbeeld aan ActiveX..

Wie kan me uit de brand helpen!

husmans
Forum-lid

husmans 04 sep 2019 20:50

Rootland schreef:
05 feb 2018 10:17
@hendrikjan: In het begin had ik wat vragen over mijn Direto (voornamelijk door eigen onervarenheid). Heb destijds een aantal keer contact gehad met de helpdesk en werd altijd goed en snel geholpen, jou ervaring deel ik dus niet.
Heeft u toevallig een adres van de helpdesk Elite?
Zou die dan graag willen hebben.. Heb nog een behoorlijke uitdaging met twee stuks elite direto's.
Alvast bedankt!

Bikerdt
Forum-lid

Bikerdt 04 sep 2019 20:52

Erg-mode uit?

BartNL
Forum-lid

BartNL 04 sep 2019 21:55

husmans schreef:
04 sep 2019 20:20
Ik heb alle aansluitingen en instellingen al nagelopen, maar daar is niets mis mee.

Sterker nog, mijn vrouw heeft sinds kort er ook één , en die heeft nu precies hetzelfde.
Kan het aan windows update liggen of bijvoorbeeld aan ActiveX..

Wie kan me uit de brand helpen!
Lijkt wel heel toevallig? Hebben jullie niet toevallig de direto verkeerd gekoppeld d.w.z. dat aan jouw profiel de trainer van je vrouw is gekoppeld en andersom?

Chimichi
Forum-lid

Chimichi 05 sep 2019 22:32

t2300 schreef:
22 aug 2019 18:22
Zou mij ook verbazen als er nog een model tussenkomt.
Ik denk eerder aan een complete smarttrainer bike, zoiets als de Tacx neo bike.
Ondanks ook mijn verbazing is hier dan toch officieel de Direto X: https://www.elite-it.com/en/products/ho ... s/direto-x

Het aantal mid-high end modellen van Elite wordt zo wel erg groot...

Hikatomb
Forum-lid

Hikatomb 07 okt 2019 11:04

Ik wilde even een vraag stellen met betrekking tot de Elite Direto X. Alles is gemonteerd en fiets staat er goed op. Ik kan alleen achter niet mijn grootste tandwiel bereiken met schakelen en de ketting loopt eraf als ik op blijf schakelen. Is dit een kwestie van mijn derailleur afstellen of is er iets anders aan de hand?

Persoonlijk zou ik het wel jammer vinden als ik mijn achterderailleur steeds moet afstellen voor mijn trainer en daarna weer voor mijn achterwiel.

jbams
Forum-lid

jbams 10 okt 2019 15:29

Hikatomb schreef:
07 okt 2019 11:04
Ik wilde even een vraag stellen met betrekking tot de Elite Direto X. Alles is gemonteerd en fiets staat er goed op. Ik kan alleen achter niet mijn grootste tandwiel bereiken met schakelen en de ketting loopt eraf als ik op blijf schakelen. Is dit een kwestie van mijn derailleur afstellen of is er iets anders aan de hand?

Persoonlijk zou ik het wel jammer vinden als ik mijn achterderailleur steeds moet afstellen voor mijn trainer en daarna weer voor mijn achterwiel.
Heb je dezelfde cassette op je direto als op je fiets? Kan je met spacers nog iets doen aan waar de cassette precies op die as zit? Want elke keer je derailleur stellen is inderdaad niet te doen.

Op mijn set-up (zelfde casette) loopt alleen de lichtste versnelling net niet lekker, je kan ook best voorstellen dat ergens een millimeter verschil zit, wat dit kan veroorzaken. Maar echt ketting er af lopen zou te voorkomen moeten zijn.

Plaats reactie