Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Plaatsen van foto's; weet wat je deelt...

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 15 sep 2021 11:18

Ik maakte deze fout zelf ook. Andere telefoon, en location services staat weer aan bij de foto's.


Voor Mac gebruikers:

Open je foto in preview, doe dan Command+A (alles selecteren) en dan File --> New from Clipboard en dan onder een andere naam op slaan, je kan hem dan tevens meteen iets verkleinen (het is standaard vrij groot wat telefoons/foto toestellen schieten).
Het verwijderen van de EXIF data in het origineel (dus als je niet overal kopieen van wilt) kan met externe tools zoals ExifPurge
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 15 sep 2021 18:34

-
Laatst gewijzigd door Deleted_User op 01 okt 2021 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 16 sep 2021 21:24

blurg schreef: 15 sep 2021 11:18Voor Mac gebruikers:

Open je foto in preview, doe dan Command+A (alles selecteren) en dan File --> New from Clipboard en dan onder een andere naam op slaan, je kan hem dan tevens meteen iets verkleinen (het is standaard vrij groot wat telefoons/foto toestellen schieten).
Het verwijderen van de EXIF data in het origineel (dus als je niet overal kopieen van wilt) kan met externe tools zoals ExifPurge
Als Mac en IPhone gebruiker heb toch sowieso weinig last van deze dingen? Of mis ik iets?!

Ik geef er echt geen zak om Als iemand zo nieuwsgierig is om mijn data uit foto’s te trekken dan moet hij dat doen. Zolang ze maar niet bij mijn huis in Frankrijk aan komen kloppen om een (glutenvrije) appeltaart (van appels uit eigen boomgaard) met koffie (uit een traditionele piston machine) op te eisen. (Op een terrasje vol met bloemen en paprika- en tomatenplanten)
Op een zeer druk befietste route waar dagelijks minstens 10 “packers” voorbij komen fietsen. Aan de Maas, in de buurt van Sedan, Metz en Verdun…..

Who cares?
Do or don’t, there is no try

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1053
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 16 sep 2021 22:16

Mensen die wel een mooie fiets willen, maar daar niet voor willen werken might care.

pino
Forum-lid
Berichten: 3286
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 16 sep 2021 22:20

@ Enzzo, misschien zwaai ik wel, op weg naar vrienden in Mouzay.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 16 sep 2021 23:03

pino schreef: 16 sep 2021 22:20 @ Enzzo, misschien zwaai ik wel, op weg naar vrienden in Mouzay.
Haha ja doe. En klop vooral aan voor een lekkere koffie! Bij ons is iedereen welkom
Ik meen het hoor!
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 17 sep 2021 07:14

Enzzo schreef: 16 sep 2021 21:24 Als Mac en IPhone gebruiker heb toch sowieso weinig last van deze dingen? Of mis ik iets?!
Het punt is dat je als het ware hier dure spullen in de etalage zet, met de afhaallocatie voor het boevengilde er gelijk bij.

Ik weet uit mijn omgeving dat bepaalde auto's gericht doelwit zijn en dat foto's van je klusloods met voor een kapitaal aan gereedschap delen met locatiegegevens er nog bij ook niet handig is.

Prijzen van fietsen gaan door het dak heen, wat het dus ook steeds interessanter zal maken om hier eens wat rond te neuzen waar al dat moois staat...

Plaats reactie