Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Reclamebanner

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 14 feb 2020 22:15

daniel1975 schreef: 14 feb 2020 21:11 Dan heb jij geluk......
Hier nog steeds :-(
Heeft weinig met geluk te maken.
Firefox en adblock pro, geen banner meer te zien. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 feb 2020 07:52

Snap ik, alleen vind ik dat dat niet nodig zou moeten zijn.
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7825
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 15 feb 2020 10:13

Ennn hij is weer terug :(
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7825
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 17 feb 2020 20:03

Ik merk nog weinig van evt aanpassingen :(

Wel merk ik dat deze site ongegeneerd in mijn cookie trommel graait. Ik zo mijn hele zoekgeschiedenis nagaan aan de hand van de banners die getoond worden (over het gehele schermvan mijn telefoon!)

Vreemd genoeg heb ik nog nooit een cookie voorkeur popup gehad. Volgens mij toch al een tijdje een vereiste voor websites...

Benieuwd naar de voortgang hiervan!

Hier maar weer een voorbeeld:

Afbeelding
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 feb 2020 20:57

Kan niemand van FIETS hier iets aan doen?
Ik wil geen adblocker installeren, maar zo wordt je haast gedwongen.
Less is bore

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 08 jun 2020 12:11

Waarom komen in deze banner trouwens regelmatig reclames voorbij van oplichterspraktijken? Ook zojuist weer een "reclame" waar zogenaamd Geert Wilders (of all people) enthousiast is over een beleggingsproduct.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

LethalP
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 20 aug 2013 09:34

LethalP 08 jun 2020 12:55

Het probleem is er nog steeds.
Ofja, wat in ieder geval erg irritant is is dat het forum (vaak) eerder is ingeladen dan de banner, als je klikt klik je vaak per ongeluk alsnog op de banner omdat die X milliseconde later wel getoond wordt en dan nét op de plek staat waar je moet zijn.
Wellicht een oplossing om ter grootte van de banner een 'vast' vak te maken

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 08 jun 2020 16:59

LethalP schreef: 08 jun 2020 12:55 Het probleem is er nog steeds.
Ofja, wat in ieder geval erg irritant is is dat het forum (vaak) eerder is ingeladen dan de banner, als je klikt klik je vaak per ongeluk alsnog op de banner omdat die X milliseconde later wel getoond wordt en dan nét op de plek staat waar je moet zijn.
Wellicht een oplossing om ter grootte van de banner een 'vast' vak te maken
Denk niet dat ze dat gaan doen, want hoe vaker er, al dan niet per ongeluk, op een banner wordt geklikt, hoe liever ze het hebben; immers iedere klik is centjes :mrgreen:
Heb al paar jaar PiHole als add blocker ook voor de site van Fiets.nl en dat beval me prima.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7825
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 09 jun 2020 16:02

timo2.0 schreef: 08 jun 2020 12:11 Waarom komen in deze banner trouwens regelmatig reclames voorbij van oplichterspraktijken? Ook zojuist weer een "reclame" waar zogenaamd Geert Wilders (of all people) enthousiast is over een beleggingsproduct.
Meestal worden die banners geperonaliseerd. Zelf met allerlei blockers en cookie wegwerpers blijft het lastig. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat jij als persoon vaak naar Wilders info zoekt, gewoon een keertje politiek in Google intypen kan al genoeg zijn.
Ik zie hem zelf ook wel eens trouwens(De banner dan he) en ben allesbehalve fan van die persoon!!!

Andere mogelijkheid is de hier en daar nogal extreme uitspraken in het corona topic. Die worden dan door de Google spiders aangezien voor “Wilders sympathieën”


Wat ook opvalt is dat er tegenwoordig een reclame filmpje in beeld schiet. Dan heb je dus op je telefoon een mega grote banner en daaronder een filmpje. Zo blijf je klikken natuurlijk :(
Alle begrip voor het feit dat de reclame inkomsten nodig zijn voor de site. Maar het mag echt wel wat kleiner en minder opdringerig van mij.
Do or don’t, there is no try

verhto
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 09 mar 2015 18:37

verhto 09 jun 2020 16:11

wat mij ook opvalt is dat ik niet toevallig per ongeluk op de reclamebanner klik...

Elke keer klik ik op forum actieve topic en dan net rolt het forum naar beneden waardoor ik dus op de reclame klik...

barbaar
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 dec 2009 00:25

barbaar 09 jun 2020 16:36

verhto schreef: 09 jun 2020 16:11 wat mij ook opvalt is dat ik niet toevallig per ongeluk op de reclamebanner klik...

Elke keer klik ik op forum actieve topic en dan net rolt het forum naar beneden waardoor ik dus op de reclame klik...
De banner wordt niet ge-preload. Daarom verschijnt hij later, idd in de hoop dat jij er per ongeluk op klikt. Want, waarschijnlijk, wordt Fiets betaald per visit.

Deze trieste vormen van misleiding geven mij motivatie voor het instellen van DNS-blacklist en adblockers.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 10 jun 2020 19:58

Enzzo schreef: 09 jun 2020 16:02
timo2.0 schreef: 08 jun 2020 12:11 Waarom komen in deze banner trouwens regelmatig reclames voorbij van oplichterspraktijken? Ook zojuist weer een "reclame" waar zogenaamd Geert Wilders (of all people) enthousiast is over een beleggingsproduct.
Meestal worden die banners geperonaliseerd. Zelf met allerlei blockers en cookie wegwerpers blijft het lastig. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat jij als persoon vaak naar Wilders info zoekt, gewoon een keertje politiek in Google intypen kan al genoeg zijn.
Ik zie hem zelf ook wel eens trouwens(De banner dan he) en ben allesbehalve fan van die persoon!!!

Andere mogelijkheid is de hier en daar nogal extreme uitspraken in het corona topic. Die worden dan door de Google spiders aangezien voor “Wilders sympathieën”


Wat ook opvalt is dat er tegenwoordig een reclame filmpje in beeld schiet. Dan heb je dus op je telefoon een mega grote banner en daaronder een filmpje. Zo blijf je klikken natuurlijk :(
Alle begrip voor het feit dat de reclame inkomsten nodig zijn voor de site. Maar het mag echt wel wat kleiner en minder opdringerig van mij.
Het gaat mij dan ook niet zozeer om het al dan niet gepersonaliseerd zijn van die advertenties - en evenmin om Geert Wilders - maar om het gegeven dat FIETS c.q. New Skool Media niet optreedt tegen oplichterspraktijken. De media berichten uitgebreid over de oplichters die de namen van bekende Nederlanders misbruiken om mensen valse bitcoin-beleggingsprodukten aan te smeren - en o.a Jort Kelder, John de Mol en Humberto Tan ondernamen zelfs stappen tegen Google, Facebook en Twitter omdat die dit toelaten - en vervolgens komen die zelfde nepadvertenties ook voorbij in dit forum.

https://www.ad.nl/tech/google-blijft-ha ... ~a78fcfe9/
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie