Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Over de "Ik-ruim-de-velgremmen-op-verkoop (Lightweight, Pina, Colnago, Wilier, Canyon, Cannondale, SRAM etc)" discussie

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2610
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 24 jan 2020 19:00

mackersv2.0 schreef: 24 jan 2020 17:03 TS heeft alles volgens de regels gedaan.
het forum is alleen bedoeld voor forumleden die sporadisch eigen materiaal verkopen.

Dat werd (mogelijk) ter discussie gesteld. Klaarblijkelijk heb jij meer info dan wij of is er geen enkele ruimte voor die discussie.

Succes met de handel.

Daveke2
Forum-lid
Berichten: 282
Lid geworden op: 09 mei 2012 22:19

Daveke2 24 jan 2020 19:44

Dus als ik mijn schuur ondersteboven keer, en iets meer fietsen heb dan Jan-modaal en dan besluit die te verkopen, vind jij - als niet moderator ook nog - dat je dat ter discussie moet stellen samen met je andere wantrouwende vriendjes? Misschien is het iets dat je je vrije tijd anders indeelt, en moderators laat doen wat ze moeten doen ipv zelf de forumpolitie uit te menen moeten hangen. Als daar twijfel over zou bestaan, zou een moderator - precies wat nu gebeurd is - mij daar persoonlijk over benaderen, in plaats van hier een discussie te openen of het wel of niet normaal is waar iemand zn geld aan uit geeft en of dat nog een "normale" zaak is of niet. Wie ben jij, en al die andere mening-hebbende personen of mij daarover ter verantwoording te roepen? Vraag jezelf dat misschien eerst eens af voor je een ongegronde mening op een forum kletst.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2610
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 24 jan 2020 20:46

Volgens mij is het niet enkel aan moderatoren om het forum een beetje normaal te houden en te signaleren waar dat mogelijk (!) niet het geval is. En als er iemand een dergelijke schuuropruiming doet is dat inderdaad niet alledaags en valt dat op.

En ik ben geen discussie begonnen over waar jij je geld aan uitgeeft en of ik dat normaal vind al helemaal niet. Dus bind maar even in met je commentaar.

Klaarblijkelijk vind je het wat minder prettig als er een kritische blik is en al helemaal als die zich op jou richt. Een vorige keer toen dat gebeurde mocht direct je profiel gewist worden en zouden we je niet meer terugzien.

Nogmaals veel succes met je verkoop.

Daveke2
Forum-lid
Berichten: 282
Lid geworden op: 09 mei 2012 22:19

Daveke2 24 jan 2020 20:56

Joseba schreef: 24 jan 2020 20:46 Volgens mij is het niet enkel aan moderatoren om het forum een beetje normaal te houden en te signaleren waar dat mogelijk (!) niet het geval is. En als er iemand een dergelijke schuuropruiming doet is dat inderdaad niet alledaags en valt dat op.

En ik ben geen discussie begonnen over waar jij je geld aan uitgeeft en of ik dat normaal vind al helemaal niet. Dus bind maar even in met je commentaar.

Klaarblijkelijk vind je het wat minder prettig als er een kritische blik is en al helemaal als die zich op jou richt. Een vorige keer toen dat gebeurde mocht direct je profiel gewist worden en zouden we je niet meer terugzien.

Nogmaals veel succes met je verkoop.
Ik hou inderdaad niet van een kritische blik, als ‘men’ dus denkt een waarde-oordeel te moeten vellen aan wat ik verkoop - geheel volgens de regels. En nee, dan dam ik niks in - want dan bemoei je je met dingen waar je niks vanaf weet. Nogmaals - ik heb jouw mening over wat jij een normale schuurverkoop vindt niet nodig, en als je daar twijfels over hebt dan mag je die de volgende keer direct naar een moderator sturen ipv dat vingertje naar mij te wijzen zijn in dit topic.

Fijn weekend gewenst

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2610
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 24 jan 2020 20:58

Pffffffff, kort lontje. Jij ook een fijn weekend man :like:

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3069
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 24 jan 2020 21:25

Joseba schreef: 24 jan 2020 19:00
mackersv2.0 schreef: 24 jan 2020 17:03 TS heeft alles volgens de regels gedaan.
het forum is alleen bedoeld voor forumleden die sporadisch eigen materiaal verkopen.

Dat werd (mogelijk) ter discussie gesteld. Klaarblijkelijk heb jij meer info dan wij of is er geen enkele ruimte voor die discussie.

Succes met de handel.
Sporadisch betekent voor mij incidenteel. Heeft voor mij niets met de hoeveelheid te maken. Iemand had al het speurwerk gedaan en wist te melden dat TS in '17 en '15 ook al eens een te koop topic had. Volgens mij is dat best sporadisch.

TS heeft geen winkelinboedel opgekocht om vervolgens tien keer hetzelfde artikel aan te bieden. Dat vind ik niet volgens de regels, en dat topic is verwijderd.
TS biedt niet 5 verschillende maten fietsen aan uit zijn team. Dat topic is ook verwijderd.
TS biedt niet de winkeldochters uit de fietsenwinkel waar hij werkt aan. Dat topic is ook verwijderd.

Er zijn te koop topics waarvan ik vind dat de grenzen opgezocht worden die toch ongemoeid gelaten zijn. Het topic waarover we het nu hebben vind ik niet een dergelijk topic.

en als je dan toch wilt citeren, neem dan ook de laatste zin uit "de regeltjes" mee....
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 24 jan 2020 21:39

Los van de inhoudelijke discussie...Goed gemoderated, Mackers ! :like:

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2610
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 24 jan 2020 21:43

mackersv2.0 schreef: 24 jan 2020 21:25 Het topic waarover we het nu hebben vind ik niet een dergelijk topic.
Dat vind ik ook niet. En dat heb ik ook nooit ergens vermeld.

Het enige wat ik heb proberen te duiden is dat als je tweejaarlijks dergelijke collecties te koop aanbiedt er mensen kunnen zijn die daar een commerciële handelaar in zien en dus argwanend reageren. Vooral omdat commerciële handelaren niet is wat we hier op het forum graag in het Te Koop topic zien. Vandaar dat er ook regeltjes boven staan.

Kan TS van alles van vinden maar dat is wat het is.

En het feit dat TS wel degelijk commercieel actief is in de branche (en zijn artikelen ook op dit forum wel onder de aandacht brengt) helpt dan m.i. niet bij het juist inschatten van een dergelijk topic.

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 24 jan 2020 23:49

Maar als je je twijfels hebt bij een advertentie dan gebruik je de meldknop ipv een discussie in het verkooptopic te starten.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2610
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 25 jan 2020 07:15

Eens. En datzelfde geldt dan ook voor de TS die op zijn eigen verkooptopic de discussie aanging.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 jan 2020 07:23

afrit13 schreef: 24 jan 2020 23:49 Maar als je je twijfels hebt bij een advertentie dan gebruik je de meldknop ipv een discussie in het verkooptopic te starten.
Maar daar wordt niks mee gedaan is mijn ervaring.

Daveke2
Forum-lid
Berichten: 282
Lid geworden op: 09 mei 2012 22:19

Daveke2 25 jan 2020 08:00

Joseba schreef: 25 jan 2020 07:15 Eens. En datzelfde geldt dan ook voor de TS die op zijn eigen verkooptopic de discussie aanging.
Dus als men mij het vuur aan de schenen legt, mag ik die zeikstralen niet van repliek voorzien? Beetje omgekeerde wereld he

Plaats reactie