Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Over de "Ik-ruim-de-velgremmen-op-verkoop (Lightweight, Pina, Colnago, Wilier, Canyon, Cannondale, SRAM etc)" discussie

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5055
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 25 jan 2020 08:13

Daveke2 schreef: 25 jan 2020 08:00
Joseba schreef: 25 jan 2020 07:15 Eens. En datzelfde geldt dan ook voor de TS die op zijn eigen verkooptopic de discussie aanging.
Dus als men mij het vuur aan de schenen legt, mag ik die zeikstralen niet van repliek voorzien? Beetje omgekeerde wereld he
Als iedereen door rood rijdt, mag jij dat ook niet doen. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 25 jan 2020 09:11

Dat is toch wel even iets anders. Het ene is bij wet verboden, het andere zelfs niet in de forum regels. ;)

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 25 jan 2020 09:54

Daveke2 schreef: 25 jan 2020 08:00 Dus als men mij het vuur aan de schenen legt, mag ik die zeikstralen niet van repliek voorzien? Beetje omgekeerde wereld he
Ik zou eens beginnen met respectvol taalgebruik, zou al een hoop irritatie en discussie schelen. En "vuur aan de schenen" lijkt me ook wat overdreven, mogelijk dat jij dat zo ervaart maar dan zou ik eens onderzoeken waarom dat zo is en je niet direct afreageren op een ieder hier.

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 25 jan 2020 11:41

Ik vind het overigens een advertentie waarvan het kwijl uit de mond loopt. :winkthumb:
[bespaarmodus] Gelukkig zijn alle framesets mij een dikke maat te groot [/bespaarmodus] ;)

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 25 jan 2020 11:58

Ik vind het ook alleen maar mooi dat er eens wat zo goed als nieuwe high-end spulletjes voorbij komen op dit forum. Het forum biedt toch altijd een 'vertrouwd adres', zonder alle commerciele aanbieders die op Marktplaats hun artikelen voor de adviesprijs aanbieden. Helaas/gelukkig zelf net een nieuw frame en Zipp wielen gekocht, maar anders was dit wel dé manier geweest voor mij om me eens aan een setje Meilensteins te vergrijpen.

De reacties van (vrij vertaald) 'zou je niets eens normaal doen' en 'alles meer dan een Canyon is buitensporig' doen pijn aan mijn ogen. Ik stoor me mateloos aan (niet alleen maar wel regelmatig op dit forum) betuttelende reacties over wat iemand wel of niet moet doen, zonder daarbij een advies, onderbouwing of andere bijdrage aan het onderwerp. Wat dat betreft zijn we als Nederlands een beetje doorgedraaid in (ongevraagd en te onpas) je mening uiten.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 25 jan 2020 13:06

+1

Daveke2
Forum-lid
Berichten: 282
Lid geworden op: 09 mei 2012 22:19

Daveke2 25 jan 2020 13:21

Joseba schreef: 25 jan 2020 09:54
Daveke2 schreef: 25 jan 2020 08:00 Dus als men mij het vuur aan de schenen legt, mag ik die zeikstralen niet van repliek voorzien? Beetje omgekeerde wereld he
Ik zou eens beginnen met respectvol taalgebruik, zou al een hoop irritatie en discussie schelen. En "vuur aan de schenen" lijkt me ook wat overdreven, mogelijk dat jij dat zo ervaart maar dan zou ik eens onderzoeken waarom dat zo is en je niet direct afreageren op een ieder hier.
Ik reageer alleen zo op mensen die gisteren vonden dat ze hun mening moesten geven over:
- wat ik met mijn geld doe
- of mijn materiaalkeuze nog wel normaal is
- of niet stiekem toch een handelaar ben

De mensen die dat soort reacties geven, baseren dat namelijk op gebakken lucht, en dat sfeertje neerzetten in een verder doodnormaal en volgens de regels geplaatst topic - trapt mij op m’n zere tenen. Als ik daar dan op reageer zoals ik wil, is dat net zo goed mijn recht - als jij denkt dat je dat moet hebben om mijn verkooptopic in twijfel te trekken. Laten we eerlijk wezen, als jij niet erover was begonnen, had ik zo ook niet op jou gereageerd - maar wij gaan volgens mij sowieso geen vrienden worden omdat we qua visie iets te ver uit elkaar staan.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 25 jan 2020 13:32

ypuh schreef: 25 jan 2020 11:58 De reacties van (vrij vertaald) 'zou je niets eens normaal doen' en 'alles meer dan een Canyon is buitensporig' doen pijn aan mijn ogen. Ik stoor me mateloos aan (niet alleen maar wel regelmatig op dit forum) betuttelende reacties over wat iemand wel of niet moet doen, zonder daarbij een advies, onderbouwing of andere bijdrage aan het onderwerp. Wat dat betreft zijn we als Nederlands een beetje doorgedraaid in (ongevraagd en te onpas) je mening uiten.
Hoewel ik mijzelf hier en ook in het verkooptopic niet onder die groep schaar (houd ook wel van iets anders dan mainstream) ging het mij er even om hoe TS zelf met die reacties omgaat. Als hij geen kritische reacties kan/wil verdragen en die personen doorverwijst naar een moderator zou het even zo sjiek zijn om niet als een malle te reageren en daarbij ook nog eens volledig onnodig anderen te beledigen met sterk taalgebruik.

Daveke2 schreef: 25 jan 2020 13:21 maar wij gaan volgens mij sowieso geen vrienden worden omdat we qua visie iets te ver uit elkaar staan.
Dat denk ik ook niet maar dat ligt meer aan je forumgedrag en onnodig taalgebruik waarmee je ook gewoon respectvol kan blijven naar elkaar. Klaarblijkelijk heb je ook al rap een beeld gevormd van mijn "visie". Toch knap hoor.

Joseba out....

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 25 jan 2020 14:03

Wiliertoerist schreef: 25 jan 2020 11:41 Ik vind het overigens een advertentie waarvan het kwijl uit de mond loopt. :winkthumb:
[bespaarmodus] Gelukkig zijn alle framesets mij een dikke maat te groot [/bespaarmodus] ;)
Hij heeft ook mooie wielen, Marco!

En verder... @ypuh +3 ofzo.....

refie
Forum-lid
Berichten: 572
Lid geworden op: 23 jan 2006 09:52

refie 25 jan 2020 18:14

Mij bekoord het ook dat iemand zijn dure spullen in een goede staat op dit forum aanbied.
Je zou het kunnen zien als pochen, ik zie het vooral als kans om een mooi product met een duidelijke herkomst voor een goed bedrag over te nemen.
Canyon Endurace SLX DISC 8.0 Di2
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic

Daveke2
Forum-lid
Berichten: 282
Lid geworden op: 09 mei 2012 22:19

Daveke2 25 jan 2020 18:29

Het doet mij in elk geval deugd om in dit topic ook andere reacties te lezen die haaks staan op de reacties die gisteren in mijn te koop topic geplaatst werden.

Pochen is het niet hoor, anders stonden er wel meer plaatjes in de daarvoor gemaakt merk-topics.

Plaats reactie