Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Forum bijlage limiet bereikt?

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 03 jul 2019 10:42

Hoi,

Ik krijg het bericht dat de bijlage limiet voor het forum is bereikt.

Kan ik nu nooit meer foto's posten of iets dergelijks?

Waarom zit die limiet er op?
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1497
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 03 jul 2019 10:51

Om een beetje zicht te houden op hoeveel bijlagen er geplaatst worden en of dit niet gierend uit de hand loopt. Ik heb 'm opgehoogd, kunnen we weer even vooruit.
Zal eens nagaan hoe ver we mogen gaan voor onze it-afdeling gaat steigeren ;-)
Afbeelding | Afbeelding

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 03 jul 2019 10:52

Vanwege de omvang van je foto's en de hoeveelheid verkeer die dat voor het platform waar het forum op draait genereert. Het forum is gratis voor deelnemers, maar alles wat er staat moet ook betaald worden.
Als jij 1 dikke foto plaats en 100 mensen bekijken die foto dan gaat jouw foto 101 keer door de pijplijn

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 03 jul 2019 10:57

Nee_Nee schreef: 03 jul 2019 10:52 Vanwege de omvang van je foto's en de hoeveelheid verkeer die dat voor het platform waar het forum op draait genereert. Het forum is gratis voor deelnemers, maar alles wat er staat moet ook betaald worden.
Als jij 1 dikke foto plaats en 100 mensen bekijken die foto dan gaat jouw foto 101 keer door de pijplijn
Het zou bovendien mooi zijn als iedereen, voor hij/zij een foto vanaf een mobieltje plaatst, deze terugbrengt naar een maximale breedte van 640 pixels. Als dat gebeurt, dan wordt de foto gegarandeerd kleiner en gaat er ook veel minder data door de pijplijn.
Gezien de bizarre afmetingen van veel foto's denk ik dat daar veel winst valt te halen ;)
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 03 jul 2019 11:12

We leven niet meer in de jaren 90 hoor :) Zo duur is dat niet meer.

Max size reduceer ik eigenlijk altijd.
Foto's zijn content en content is king. Goede content betekent meer verkeer, en meer verkeer betekent meer potentiele klanten voor het blad Fiets :)

Ik host vrijwillig een aantal php fora en hier staan ettelijke gigs op aan binaire data en zijn high-traffic. Dit is ook gesponsord door mijn bedrijf.
Kosten zijn daarvan verwaarloosbaar. Zeker gezien de commerciele potentie ook.
Niets mis mee overigens hoor, dat is een win-win.


Nee_Nee schreef: 03 jul 2019 10:52 Vanwege de omvang van je foto's en de hoeveelheid verkeer die dat voor het platform waar het forum op draait genereert. Het forum is gratis voor deelnemers, maar alles wat er staat moet ook betaald worden.
Als jij 1 dikke foto plaats en 100 mensen bekijken die foto dan gaat jouw foto 101 keer door de pijplijn
Laatst gewijzigd door blurg op 03 jul 2019 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 03 jul 2019 11:13

Edwin schreef: 03 jul 2019 10:51 Om een beetje zicht te houden op hoeveel bijlagen er geplaatst worden en of dit niet gierend uit de hand loopt. Ik heb 'm opgehoogd, kunnen we weer even vooruit.
Zal eens nagaan hoe ver we mogen gaan voor onze it-afdeling gaat steigeren ;-)
Ah, top.
Dank je!

Heb ik al zoveel bijlagen gepost dan, haha


Overigens, niet om bijdehand te doen, maar je zou het gebruik van de binaire data beter kunnen monitoren en daar de trend analyse op te doen, waar je dan vervolgens op kan acteren indien nodig.
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1497
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 03 jul 2019 11:24

blurg schreef: 03 jul 2019 11:13
Edwin schreef: 03 jul 2019 10:51 Om een beetje zicht te houden op hoeveel bijlagen er geplaatst worden en of dit niet gierend uit de hand loopt. Ik heb 'm opgehoogd, kunnen we weer even vooruit.
Zal eens nagaan hoe ver we mogen gaan voor onze it-afdeling gaat steigeren ;-)
Ah, top.
Dank je!

Heb ik al zoveel bijlagen gepost dan, haha


Overigens, niet om bijdehand te doen, maar je zou het gebruik van de binaire data beter kunnen monitoren en daar de trend analyse op te doen, waar je dan vervolgens op kan acteren indien nodig.
Doe niet zo bijdehand joh! ;) Je hebt een punt hoor, ik moet nu in de adminconsole kijken of we al bijna bij de limiet zijn. Dat doe ik niet dagelijks (of wekelijks :oops: ) Dat kan vast handiger, zal het in de groep gooien hier.
Afbeelding | Afbeelding

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 03 jul 2019 12:02

blurg schreef: 03 jul 2019 11:12 We leven niet meer in de jaren 90 hoor :) Zo duur is dat niet meer.

Max size reduceer ik eigenlijk altijd.
Foto's zijn content en content is king. Goede content betekent meer verkeer, en meer verkeer betekent meer potentiele klanten voor het blad Fiets
...
Het gaat er niet om dat het duur is maar dat het bandbreedte vreet.
Meer verkeer als in 'meer bezoekers' is goed, maar meer verkeer als in 'veel overbodige data over de lijn trekken' niet. ;)
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37369
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 jul 2019 12:45

Hoe kun je op de iphone een foto verkleinen eigenlijk, met behoud van het origineel?
Less is bore

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 03 jul 2019 13:27

De Tukker schreef: 03 jul 2019 12:02
blurg schreef: 03 jul 2019 11:12 We leven niet meer in de jaren 90 hoor :) Zo duur is dat niet meer.

Max size reduceer ik eigenlijk altijd.
Foto's zijn content en content is king. Goede content betekent meer verkeer, en meer verkeer betekent meer potentiele klanten voor het blad Fiets
...
Het gaat er niet om dat het duur is maar dat het bandbreedte vreet.
Meer verkeer als in 'meer bezoekers' is goed, maar meer verkeer als in 'veel overbodige data over de lijn trekken' niet. ;)
Okay. Maar wat doet bandbreedte vreten er toe, als de kosten er niet toe doen?
Het enige wat er dan nog toe zou doen, is vertraging.
Vertraging los je op door infra verbetering (= meer kosten).
Je komt dan weer terug op kosten en daarmee weer terug op content = king en dat zie je terug in meer bezoekers :)


@Daniel
Als je een foto verkleind, zal hij dat opslaan als kopie, of in elk geval de vraag krijgen of je de bestaande foto (origineel) wilt vervangen of niet.

Het mooist is eigenlijk als je aan de serverkant de plaatjes verkleind, dus uploaden van foto's in welk formaat dan ook (extreme formaten eventueel blokken) en dan met iets als imagemagick aan de kant van de server downsizen.
Meer gemak voor de gebruiker, want als gebruikers moeten downsizen, doen veel het niet en loop je rijke content mis.
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8446
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 29 apr 2021 21:28

Foto van 13kb krijg ik al de melding.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1497
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 02 mei 2021 09:05

Als het goed is werkt het nu weer.
Afbeelding | Afbeelding

Plaats reactie