Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Berichten verwijderen zonder enige communicatie

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 22 jun 2019 21:54

Jans schreef: 22 jun 2019 21:17
RVV schreef: 22 jun 2019 21:14
Ook mij is het soms een doorn in het oog als forumleden lijden en leiden, me en mij, ligt en licht en dan en als niet juist gebruiken maar ik realiseer me terdege dat dit een forum voor en door fietsers is en dat taalgebruik hier verre van op de eerste plaats komt
Kan ook dyslexie zijn.
Ja het kan, maar heel vaak gemakzucht.
En kan jij herkennen wanneer het dyslexie is of gemakzucht?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8288
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 22 jun 2019 22:10

walter- schreef: 22 jun 2019 21:54
Jans schreef: 22 jun 2019 21:17
RVV schreef: 22 jun 2019 21:14

Kan ook dyslexie zijn.
Ja het kan, maar heel vaak gemakzucht.
En kan jij herkennen wanneer het dyslexie is of gemakzucht?
Moet dat dan? Het probleem is dat er nogal wat verschillende vormen van dyslexie zijn. Maar daarom zijn er wel heel veel die het makkelijk roepen.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 22 jun 2019 23:03

Mijn dochter van 13 is dyslectisch, het is geen ziekte ofzo. Ik ga er verder ook niet zielig over doen.

Mijn zoon van 10 heeft een hersenbeschadiging, opgelopen toen hij 3 maanden oud was. Daardoor heeft hij een taal ontwikkelingsstoornis. Hij gaat ook naar speciaal onderwijs. Hij heeft een normaal IQ is schrander en erg wijs. Maar taal en spelling zijn door zijn hersenbeschadiging een groot probleem voor hem. Ook hier ga ik verder niet zielig over doen. Het is zoals het is.

Maar ik heb ik wel geleerd dat je aan de buitenkant niet kan zien of iemand moeite met taal en spelling heeft. Laat staan dat je dat kunt beoordelen (door teksten geschreven) op internet. Mensen veroordelen op spel en schrijffouten laat ik om deze redenen ook wel achterwege.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 22 jun 2019 23:28

walter schreef:...
En kan jij herkennen wanneer het dyslexie is of gemakzucht?
Jans schreef: 22 jun 2019 22:10 Moet dat dan? Het probleem is dat er nogal wat verschillende vormen van dyslexie zijn. Maar daarom zijn er wel heel veel die het makkelijk roepen.
En welke vormen van dyslexie zijn er dan? Er zijn vormen waarbij taalfouten wel een gemakzucht zijn?
Je bedoelt dat er veel zijn die het roepen (ik heb nog nooit iemand weten roepen dat hij dyslexie heeft) maar het niet hebben? Iemand zo al tegen gekomen? Ik versta dat je er zo veel kent die het roepen? Iemand hier op het forum zo? En dat is erg?

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 22 jun 2019 23:50

Misschien met z'n allen in dialect posten, komt de rijkdom van alle varianten van onze taal tot uiting.
;)
Ik haal alvast mijn Oilsjtersen diksjoneir van de boekenplank.
http://www.oilsjtersen-diksjoneir.be/oi ... joneir.php

Weir gon makander ten goe verstoon!

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 23 jun 2019 04:29

Het gaat weer lekker ot, jullie vissen imho naar ongemotiveerd verwijderde berichten, ga lekker in het taal topic neuzelen
Laatst gewijzigd door hendrikjan op 23 jun 2019 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
:winkthumb:

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8288
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 23 jun 2019 07:27

hendrikjan schreef: 23 jun 2019 04:29 Het gaat weer lekker ot, jullie vissen imho naar ongemotiveerde verwijderde berichten, ga lekker in het taal topic neuzelen
Ben het helemaal met je eens.

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 23 jun 2019 16:46

Omdat het Nederlands niet mijn moedertaal is maak ik beslist fouten bij de zinsopbouw of worden, maar ik kan er niet mij zitten.😏🙃
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 01 feb 2020 08:29

chrissiewizzie schreef: 31 jan 2020 18:30 En er worden dus nog steeds berichten zonder enige mededeling weggehaald. Hoe focking moeilijk is het om even een een oproep te doen om on-topic te blijven of tenminste een comment te geven? Communicatieve vaardigheden zijn blijkbaar niet overal even sterk aanwezig bij mods. Teleurstellend hoor.
Vind jouw communicatieve vaardigheden er in deze post ook niet vanaf druipen. Volgens mij ga je al een tijdje mee op het forum. Hoe moeilijk is het dan om zelf te weten wanneer je off-topic gaat? Of heb je daar iemand voor nodig om je (meermaals) op te wijzen? Volgens mij was je al een tijdje verdwenen hier en sinds Kerst weer gesignaleerd. Nu lees ik in een ander topic dat je vraagt om je account en al je bijdragen te verwijderen. Klaarblijkelijk is dit dus niet de eerste conflictsituatie. Kan je ook (focking) eens bij jezelf te rade gaan wat er toch aan de hand is dat jou dit meermaals overkomt.

Neemt niet weg dat men bij het verwijderen van posts je daar even over kan informeren. Maar dat modereren doet men neem ik aan onbezoldigd in hun vrije tijd? Tis niet dat je de klantenservice kan bellen als betalende forumgebruiker over de kwaliteit van de dienstverlening die je geniet lijkt me.

Ik wens je wijze besluiten toe.

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1497
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 01 feb 2020 08:52

De mods steken inderdaad heel veel vrije tijd in het forum. Dat neemt niet weg dat er gecommuniceerd moet worden als er posts verwijderd worden. Maar dat reken ik vooral ons (Fiets) aan, en niet zozeer de mods. Dat informeren kost meer tijd dan je denkt, want ook daar krijg je vaak weer nieuwe discussie over. We hebben gewoon te weinig mankracht om het helemaal goed te doen. Daarom zal ik zorgen dat er vanuit Fiets wat meer hulp bij gaat komen.

Het is een maatschappelijk verschijnsel dat er steeds feller en ongenuanceerder gereageerd wordt vanachter een toetsenbord. Zie ook Twitter en andere (social) media. Maar daar zijn we als fiets-community ook zelf bij. Elkaar er op aanspreken is een prima gewoonte. Proberen niet off-topic te gaan ook, en vooral dat scheelt onze mods een boel werk. Daarbij vraag ik jullie hulp, dank alvast!

PS: Mochten er nog mensen zin hebben mee te helpen het forum te modereren, stuur me even een pb'tje.
Afbeelding | Afbeelding

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7822
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 01 feb 2020 10:19

Goeie reactie Edwin! het is vooral dat ongenuanceerd en fel reageren wat mij stoort. Mensen voelen zich heel snel maar onterecht persoonlijk aangevallen. Daarentegen wordt er toch ook regelmatig juist op de man gespeeld. Heel vervelend! (en ik doe daar ongetwijfeld ook soms aan mee)

Maar over off-topic gaan: dat doe je eigenlijk zelden alleen. Een iets naar links, rechts, boven of onder afwijkende reactie gaat vaak stilletjes aan van de rails lopen. Heel lastig om tijdig op in te grijpen dus.
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 01 feb 2020 10:32

In plaats van zo ver mogelijk proberen te pissen kan men beter zo ver mogelijk fietsen :-)

Plaats reactie