Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Berichten verwijderen zonder enige communicatie

veeteetje
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 16 mar 2005 14:35

veeteetje 20 nov 2017 20:39

Het is toch te gek voor woorden dat er hier berichten verwijderd worden zonder enige communicatie.
Ik word aangezien als handelaar terwijl velen mij hier kennen en waarschijnlijk ook weten dat ik helemaal geen handel in fietsen heb maar heel ander werk doe dan dat.
Het gros weet ook dat ik een groot Cannondale fan ben net als mijn partner en met regelmaat van fiets wissel. Ik ben nu eenmaal een materiaal freak en rijd graag het nieuwste van het nieuwste.
Schandalig. Hoor en wederhoor geldt zeker niet meer?!
Zo, even mijn gal gespuwd over de kortzichtige acties van de moderator in de verkoop hoek.

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 20 apr 2018 08:30

veeteetje schreef: 20 nov 2017 20:39 Het is toch te gek voor woorden dat er hier berichten verwijderd worden zonder enige communicatie.
Dat gebeurt dus nog steeds. De afgelopen dagen zijn er van mij twee berichten verwijderd zonder enige vorm van communicatie. Wel de makkelijkste weg, gewoon ieder bericht verwijderen dat je niet aanstaat. Totdat je geen forumleden meer hebt, zodat er ook niets meer te verwijderen valt... :lol: :lol: :lol:

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 20 apr 2018 08:40

ach joh dat wordt van mij ook gedacht en heb ook soms wel handel maar als ik het aanbied aan mensen van het forum is het altijd voor een belachelijk lage prijs.
Zo zijn er dus ook van mij in het verleden berichten verwijderd en ik zeg gewoon niks meer erop als iemand iets te koop vraagt n verkoop gedeelte post ik al helemaal niks.

Lullig voor de forummers maar dan betalen ze maar een stuk meer via MP want daar kijken ze ook wel op. ;)
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 20 apr 2018 08:44

Met het weghalen van off-topic berichten heb ik geen probleem. Het feit dat dit "geruisloos" gebeurt is wel heel irritant. Een opmerking in het desbetreffende topic met een tekst als "berichten verwijderd omdat..." Zou al voldoende zijn IMHO.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 20 apr 2018 08:50

53x11 schreef: 20 apr 2018 08:44 Met het weghalen van off-topic berichten heb ik geen probleem. Het feit dat dit "geruisloos" gebeurt is wel heel irritant. Een opmerking in het desbetreffende topic met een tekst als "berichten verwijderd omdat..." Zou al voldoende zijn IMHO.
Inderdaad. Met het weghalen an sich heb ik ook niet zo veel problemen. Het gaat me vooral om de manier waarop. Een pb'tje zou wel netjes zijn, of een opmerking in het desbetreffende topic inderdaad.

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1497
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 20 apr 2018 09:21

Mijn fout, excuus! Ik heb vanochtend 5 berichten verwijderd in het Schone Dames topic, wilde daar nog even melden waarom maar toen ging mijn telefoon en daarna ben ik het vergeten.
Voor ieder verwijderd bericht een pb sturen is wat bewerkelijk, daarom zet ik normaal gesproken in het topic dat ik iets verwijderd heb met daarbij de reden.
Afbeelding | Afbeelding

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 20 apr 2018 09:22

Edwin schreef: 20 apr 2018 09:21 Mijn fout, excuus! Ik heb vanochtend 5 berichten verwijderd in het Schone Dames topic, wilde daar nog even melden waarom maar toen ging mijn telefoon en daarna ben ik het vergeten.
Voor ieder verwijderd bericht een pb sturen is wat bewerkelijk, daarom zet ik normaal gesproken in het topic dat ik iets verwijderd heb met daarbij de reden.
:like:

Prima, klaar wat mij betreft. Ik heb overigens best begrip voor het verwijderen van de betreffende posts hoor, waren sowieso off-topic.

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3068
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 22 jun 2019 12:01

Het Taalnazi topic bestaat al. Hierin kunnen gelijkgestemde taalvirtuozen zich samen verbazen over en schande spreken van vermeende taalfouten van linguistisch minder begaafden. Het signaleren en bekritiseren van andermans overtredingen tegen de regels van grammatica en spelling leidt in normale topics onvermijdelijk tot irritaties en bijna even onvermijdelijk tot een melding waarna een moderator gedwongen wordt een ogenschijnlijk onschuldig topic te openen en te modereren. Verstandiger was geweest om een linkje naar de overtreding te plaatsen in het Het Taal topic. Dan hadden jij en verwante geesten je samen kunnen verkneukelen terwijl het oorspronkelijke topic een natuurlijke verloop had gekend.

Ik was er gemakshalve van uitgegaan dat meelezers en betrokkenen best snapten waar de schoen wrong in het topic. Vandaar dus het verwijderen van posts zonder bericht.

Zoals een oplettende lezer al opmerkte, is het niet de eerste keer deze week dat er wrijving is geweest in een topic als gevolg van opmerkingen over grammatica en spelling.

Ook mij is het soms een doorn in het oog als forumleden lijden en leiden, me en mij, ligt en licht en dan en als niet juist gebruiken maar ik realiseer me terdege dat dit een forum voor en door fietsers is en dat taalgebruik hier verre van op de eerste plaats komt.

Tot slot een pleidooi voor het gebruik van de meldknop. De moderatoren kunnen niet overal meelezen. Het kan dus voorkomen dat we, hoewel ik hier niet voor iedereen spreek, ogenschijnlijk onschuldige of subjectief minder interessante topics overslaan.

(Nederlands is niet mijn moederstaal, bij voorbaat dus mijn excuses voor eventuele fouten in spelling of grammatica)
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 22 jun 2019 12:10

Het punt is volgens mij niet dat er iets verwijderd wordt, maar dat er zonder melding iets verwijderd wordt. En dat hoeft niet door middel van van een DM, maar meldt het gewoon in het topic zelf.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15822
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 22 jun 2019 21:06

chrissiewizzie schreef: 22 jun 2019 09:59 ................. Iedereen is direct op z'n pik getrapt, vliegt er direct met gestrekt been in en begrijpt blijkbaar niet dat de meesten hier met enige luchtigheid door de onderwerpen gaan.

Adios.
Ik ga er maar even vanuit dat je het hier niet over mij hebt.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 22 jun 2019 21:14

Ook mij is het soms een doorn in het oog als forumleden lijden en leiden, me en mij, ligt en licht en dan en als niet juist gebruiken maar ik realiseer me terdege dat dit een forum voor en door fietsers is en dat taalgebruik hier verre van op de eerste plaats komt
Kan ook dyslexie zijn.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8291
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 22 jun 2019 21:17

RVV schreef: 22 jun 2019 21:14
Ook mij is het soms een doorn in het oog als forumleden lijden en leiden, me en mij, ligt en licht en dan en als niet juist gebruiken maar ik realiseer me terdege dat dit een forum voor en door fietsers is en dat taalgebruik hier verre van op de eerste plaats komt
Kan ook dyslexie zijn.
Ja het kan, maar heel vaak gemakzucht.

Plaats reactie