Berichten verwijderen zonder enige communicatie

Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.
Edwin
Admin

Gebruikersavatar Edwin 01 feb 2020 08:52

De mods steken inderdaad heel veel vrije tijd in het forum. Dat neemt niet weg dat er gecommuniceerd moet worden als er posts verwijderd worden. Maar dat reken ik vooral ons (Fiets) aan, en niet zozeer de mods. Dat informeren kost meer tijd dan je denkt, want ook daar krijg je vaak weer nieuwe discussie over. We hebben gewoon te weinig mankracht om het helemaal goed te doen. Daarom zal ik zorgen dat er vanuit Fiets wat meer hulp bij gaat komen.

Het is een maatschappelijk verschijnsel dat er steeds feller en ongenuanceerder gereageerd wordt vanachter een toetsenbord. Zie ook Twitter en andere (social) media. Maar daar zijn we als fiets-community ook zelf bij. Elkaar er op aanspreken is een prima gewoonte. Proberen niet off-topic te gaan ook, en vooral dat scheelt onze mods een boel werk. Daarbij vraag ik jullie hulp, dank alvast!

PS: Mochten er nog mensen zin hebben mee te helpen het forum te modereren, stuur me even een pb'tje.
Afbeelding | Afbeelding

Enzzo
Forum-lid

Gebruikersavatar Enzzo 01 feb 2020 10:19

Goeie reactie Edwin! het is vooral dat ongenuanceerd en fel reageren wat mij stoort. Mensen voelen zich heel snel maar onterecht persoonlijk aangevallen. Daarentegen wordt er toch ook regelmatig juist op de man gespeeld. Heel vervelend! (en ik doe daar ongetwijfeld ook soms aan mee)

Maar over off-topic gaan: dat doe je eigenlijk zelden alleen. Een iets naar links, rechts, boven of onder afwijkende reactie gaat vaak stilletjes aan van de rails lopen. Heel lastig om tijdig op in te grijpen dus.

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 01 feb 2020 10:32

In plaats van zo ver mogelijk proberen te pissen kan men beter zo ver mogelijk fietsen :-)

SqueeZer
Forum-lid

Gebruikersavatar SqueeZer 01 feb 2020 10:46

RVV schreef:
01 feb 2020 10:32
In plaats van zo ver mogelijk proberen te pissen kan men beter zo ver mogelijk fietsen :-)
Super Offtopic ... maar :lol: :like: daar moet ik een Plakta van laten maken ....... Niet verder pissen maar verder fietsen! :lol:

Ontopic:

Het probleem is nog altijd en iedereen maakt hierin fouten (ikzelf ook .....) dat het geschreven woord altijd gevoeliger is voor misinterpretatie, daarbovenop zit je altijd ook zoals men aangeeft op ieder forum altijd met enkele mensen die het op de man af spelen (de laatste tijd zie ik hierin maar dit kan interpretatie zijn trouwens een opflakkering en dan doel ik op posts tussen andere forumgebruikers dus niet dat ik mijzelf onterecht aangevallen voel want uit de context..).

Dan heb je als bonus om het helemaal makkelijk te maken ook nog eens het feit dat je met verschillende regio's zit dus ook andere manieren, gebruiken maar zeker ook manieren van uitdrukken, wat resulteert in nog meer misinterpretaties want hoe je het ook draait en keert Friesland is niet hetzelfde als Brabant in gebruiken en uitdrukken en als bonus krijg je ons Vlamingen uit Belgïe er ook nog bovenop en daar zie je toch ook verschillen tussen W-VL en Limburg, ik zie zelfs al verschillen tussen een West Vlaming en een Oost Vlaming van 60 km verderop ...

En dan heb je de laatste stap die het plaatje compleet maakt voor onze mods namelijk het feit dat dit best een erg actief forum is en hun onderbemand alles verwerkt moeten krijgen in hun vrije tijd dan nog ... je zou voor minder eens vergeten een berichtje sturen al hoort het natuurlijk niet.

Dank voor het mod werk en alle begrip dat het soms niet loopt zoals het hoort, overigens is er nog een factor die mogelijk meespeelt namelijk dat een mod alles wel moet kunnen volgen maar niet te pas en te onpas direkt mag ingrijpen .. want als je op de minste spreekwoordelijke scheet al ingrijpt, ben je ook zeker dat een forum binnen de kortste keren doodbloed.
Mensen worden nu eenmaal niet graag voor alles op de vingers getikt in hun vrije tijd, dus is het vaak lastig inschatten wanneer ze moeten ingrijpen en vaak is het al net te laat hierdoor.

My 2cents

t2300
Forum-lid

t2300 01 feb 2020 11:39

In het bewuste “verzettentabel” topic werd er op een gegeven moment “vies” gereageerd over en weer.

Dat een mod dat zonder terugkoppeling verwijderd vind ik prima, en staat los van enig censuur. Het is hier geen over en weer pis forum.

En betreffende hoofdrolspelers weten ook wel wat de reden van verwijdering is.
Daar hoeft mijnsinziens niet nog een persoonlijke reactie voor gegeven worden.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 01 feb 2020 15:38

t2300 schreef:
01 feb 2020 11:39
......... Het is hier geen over en weer pis forum.

En betreffende hoofdrolspelers weten ook wel wat de reden van verwijdering is.
Daar hoeft mijnsinziens niet nog een persoonlijke reactie voor gegeven worden.
Helemaal juist.

We leven nu eenmaal in een tijd dat iedereen voor alles een ganse uitleg denkt te moeten krijgen. Vroeger kreeg je gewoon een oorveeg, en dan wist je dat je deze wel "verdiend" had, meer woorden werden daar niet aan vuil gemaakt.
What Does This Button Do?

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 01 feb 2020 20:21

Jongens, het ging om een als grap bedoelde sneer. En ja, er stond geen ;-) achter. Als je me een beetje kent, weet je inmiddels dat ik er over het algemeen niet met een gestrekt been in ga. Sterker nog, ik ben primair van het harmoniemodel. Als je dan als mod twijfelt aan mijn intentie, stuur je me een berichtje. Dat heet communiceren. Ongeveer de basis voor een forum. En als je als forumlid denkt dat het ongepast is, kan je een vraag over de bedoeling stellen als reactie op die post. Dat is het zelfregulerend vermogen waar dit forum ooit geweldig in uitblonk ten opzicht van andere internetfora. Op dit moment mist op heel veel vlakken het wederzijds respect en zijn veel leden elkaar continu vliegen aan het afvangen of zonder enige nuance posts aan het afkraken. Dat is niet het forum waar ik me thuis voel. En ik heb van een paar forumleden PM's gehad die ik erg waardeer. Dank daarvoor.
Ik denk nog even na wat ik ga doen, want ik ben er nog niet uit.
Gone.

ottorongo
Forum-lid

ottorongo 01 feb 2020 21:51

Ik zou nog maar even blijven, wij (ik) hou van mensen met een uitgesproken mening, er zijn hiervan al teveel van hen uit dit forum verdwenen. En ja, ik mis hen.

Swedish Chef
Forum-lid

Gebruikersavatar Swedish Chef 02 feb 2020 21:25

Ik hoop dat je besluit te blijven. Je hebt wat mij betreft goede bijdragen en voegt wat toe aan de gezamenlijke hobby die we hier hebben.

Verder hoop ik dat iedereen hier blijft bedenken dat we hier komen lezen en posten omdat we inderdaad een gemeenschappelijke hobby hebben. Het is nergens voor nodig om hard uit de hoek te komen naar iemand die wat te snel iets schrijft of iets verkeerd begrijpt. Ga uit van goede bedoelingen. Het lijkt de tijdgeest wel te zijn om op anderen in te hakken.

Dat moderators ingrijpen bij reacties die off-topic zijn of die (te veel) op de man zijn kan ik nog wel billijken. Ze zorgen dat het inhoudelijk een beetje bij elkaar blijft. Het ergste wat er gebeurt als ze posts verwijderen is dat er een tekstje van je wordt weggehaald. No big deal toch?

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 02 feb 2020 21:30

Swedish Chef schreef:
02 feb 2020 21:25
............Het ergste wat er gebeurt als ze posts verwijderen is dat er een tekstje van je wordt weggehaald. No big deal toch?
:winkthumb:
What Does This Button Do?

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 02 feb 2020 22:54

Waar men zich allemaal druk om maakt.... ik kijk toch echt wel een aantal jaren mee op dit forum maar ik zal er wel over heen lezen. De ervaren ellende waarbij tere zieltjes worden gekraakt, die zie ik dus niet. En ach een postje wat links en rechts een keer weg word gehaald.. boeie niet gelijk je zo op je pik getrapt voelen en er een hele discussie voor aanslingeren.. helemaal kansloos is dreigen met opstappen.. alsof je dan je gelijk moet onderstrepen.. phffff staat je het niet meer aan? Gewoon het forum niet meer openen..is ook niet verplicht hé! maar ga niet lopen dramaqueenen.. met onderschriften als.. verdwijnend forumlid.. de mods doen dit ook maar vrijwillig.
Laatst gewijzigd door RVV op 03 feb 2020 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 02 feb 2020 23:08

Dat is ook zienswijze ja. Dank en adios.
Gone.

Plaats reactie