Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Vastlopende website forum door script?

Gebruikersavatar
gineau
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 24 jan 2010 21:25

Gebruikersavatar gineau 10 jun 2016 16:19

De laatste dagen is het me een aantal keer gebeurd dat het forum trager werd of zelfs mijn webbrowser deed vastlopen. Er wordt dan vermeld dat één of ander flash-script niet meer werkt. (Ik gok dat men daarvan gebruik maakt in de reclamevakken?) Dit in verschillende besturingssystemen en webbrowsers; het ligt dus niet aan een specifiek systeem van mij.

Hebben meer mensen dit gemerkt?

Gebruikersavatar
LoneWolf
Forum-lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 07 nov 2015 13:22

Gebruikersavatar LoneWolf 10 jun 2016 16:21

Yep! Hier ook met Google Chrome.
Keep On Harking !

remco1b
Forum-lid
Berichten: 713
Lid geworden op: 10 jun 2011 13:01

remco1b 10 jun 2016 16:22

+1 edge
B.S.U.R
Rose CRS3000 tekoop
canyon Aerroad 6.0
Canyon CF6.9
http://www.strava.com/athletes/1001097

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 10 jun 2016 17:41

Adblocker installeren en je hebt nergens meer last van.

Gebruikersavatar
ProTon
Forum-lid
Berichten: 424
Lid geworden op: 20 jul 2015 21:02
Locatie: Hillegom

Gebruikersavatar ProTon 10 jun 2016 18:00

Op de iPad iig geen last ;-)

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2066
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 10 jun 2016 19:45

Eergisteren er last van gehad bij Firefox, kon een bijdrage eerst in een notepad typen omdat de pagina steeds vastliep.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 10 jun 2016 22:53

Uberhaupt flash gewoon uitschakelen in je browser, één van de grootste baggeruitvindingen ooit.

Gebruikersavatar
gineau
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 24 jan 2010 21:25

Gebruikersavatar gineau 12 jun 2016 00:24

Daarmee kun je het probleem oplossen inderdaad en ik zal dat dan ook maar doen. :)

Het is echter ook weer een principekwestie: in standaardinstallaties van browsers staan flash en java(script) en dat soort dingen niet op uitgeschakeld. Dàt is het uitgangspunt van een webmaster en als er dan een script (al dan niet van een derde partij) niet functioneert en daardoor problemen geeft, is dat een probleem van de website. Idealiter komt de oplossing dan ook van die kant en niet van de gebruiker.

Maar we leven niet in een ideale wereld. :mrgreen:

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 12 jun 2016 10:06

De laatste tijd is regelmatig in het nieuws dat beheerders van websites klagen dat bezoekers adblockers gebruiken. Soms komt er ook een verzoek in beeld om op hun website advertenties toe te staan, omdat anders het voortbestaan van de website in gevaar komt. De belangrijkste reden voor mij om een adblocker in te schakelen, was echter ook dat website traag werkten en zelfs vastliepen. Dat lijkt mij nou ook niet bevorderlijk voor bezoekers.

marcels
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 12 feb 2008 11:46
Locatie: Leende

marcels 12 jun 2016 14:13

Tja, ook 'gratis' sites moeten op e.o.a manier betaald worden, veelal dus met reclames. Nadeel hiervan is is dat de daadwerkelijke reclame door derden worden geleverd. Veel van deze bronnen controleren deze content niet of nauwelijks. Hierdoor is het hosten van malware, reclame's gebaseerd op flash die technisch niet in orde zijn zeker niet ondenkbaar.

Binnen de industrie is Flash iig een snel uitstervend ras dus dat probleem zal zich vanzelf gaan oplossen ;-).

M.b.t. überhaupt reclames, je ziet vaak vormen waarin er tegen betaling zonder reclames de content bekeken kan worden. Fiets zou iets dergelijks i.c.m. met reeds bestaande leden kunnen doen ?

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 12 jun 2016 15:04

gineau schreef:Daarmee kun je het probleem oplossen inderdaad en ik zal dat dan ook maar doen. :)

Het is echter ook weer een principekwestie: in standaardinstallaties van browsers staan flash en java(script) en dat soort dingen niet op uitgeschakeld. Dàt is het uitgangspunt van een webmaster en als er dan een script (al dan niet van een derde partij) niet functioneert en daardoor problemen geeft, is dat een probleem van de website. Idealiter komt de oplossing dan ook van die kant en niet van de gebruiker.

Maar we leven niet in een ideale wereld. :mrgreen:
veelal komt er dus geen oplossing van webmasters dus moet je het toch een beetje zelf doen ;)

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5738
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 13 jun 2016 08:09

EmPeHa schreef:De laatste tijd is regelmatig in het nieuws dat beheerders van websites klagen dat bezoekers adblockers gebruiken. Soms komt er ook een verzoek in beeld om op hun website advertenties toe te staan, omdat anders het voortbestaan van de website in gevaar komt. De belangrijkste reden voor mij om een adblocker in te schakelen, was echter ook dat website traag werkten en zelfs vastliepen. Dat lijkt mij nou ook niet bevorderlijk voor bezoekers.
+1
Ik vind het zelfs jammer dat het moet omdat ik begrijp dat er advertenties nodig zijn.
Helaas zijn die advertenties groot, knipperend, filmachtig en dus irritant en slaan ze de plank mis.
Als het gewoon stilstaande banners aan de zij- of bovenkant zijn, zou ik de add-blocker weer uitschakelen.

Plaats reactie