Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Optreden tegen anonieme klagers

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 29 mar 2016 22:44

+1
havana schreef:Een alternatief kan zijn de naam van het merk te fingeren, al dan niet tijdelijk.
Voor mij persoonlijk is het simpel.

Anoniem klagen betekent ook dat er geen namen van fietsenmakers, importeurs of fabrikanten mogen worden genoemd. Evenmin andere verwijzingen zoals plaatsnaam. Doe je dat wel dan verdwijnt het topic in cyberspace.

Geen naam en toenaam zou wel eens kunnen betekenen dat je een veel genuanceerder beeld krijgt.

Wil je toch de fietsenmaker, fabrikant of importeur bij naam noemen, dan ben je verplicht ook je eigen naam en woonplaats ver vermelden.

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 29 mar 2016 23:16

Er is hier een heel topic waarin iedereen anoniem De Vos uit Zwanenburg (al dan niet terecht) negatief afschildert...

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 29 mar 2016 23:32

We hebben het hier in het moderatoroverleg (1x in de week op maandag om 21:00 (grapje)) ook al eens over gehad. Vooralsnog is de visie: we houden wel van de zelfregulering van het forum (bijvoorbeeld toen een forumlid (was het havana?) de webshop om een reactie op een klacht vroeg). Als het echt uit de hand loopt grijpen we in.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 30 mar 2016 06:58

monsieurpinot schreef: Vooralsnog is de visie: we houden wel van de zelfregulering van het forum (bijvoorbeeld toen een forumlid (was het havana?) de webshop om een reactie op een klacht vroeg). Als het echt uit de hand loopt grijpen we in.
De klager zou zelf de ballen moeten hebben om dat te doen.
Wij als forumleden komen hier alleen voor de popcorn. :lol:

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 30 mar 2016 09:13

De fietsenmaker gelegenheid geven tot weerwoord lijkt me voldoende. Ik ben mordicus tegen elke vorm van censuur, dus van mij mag ook een nieuw forumlid zijn grieven opschrijven. Als dit pure rancune is, dan valt hij/zij snel door de mand.

Van forum"leden" die alleen komen halen en niets brengen ben ik daarentegen weer niet zo'n fan, maar dat is een wezenlijk andere discussie!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 30 mar 2016 10:48

havana schreef:Regelmatig worden er topics aangemaakt door nieuwe forumleden (1 of 2 posts) die vervolgens anoniem gaan klagen. Meestal is de strekking van een dergelijk topic als volgt

"Fabrikant X wil m'n kapotte frame niet vergoeden en daarom moet fabrikant X dood".

Na het posten is de TS meestal met de noorderzon vertrokken.
Met name dat laatste haalt dan bij mij weer het bloed onder de nagels vandaan.
Alleen maar "de bom" droppen en er verder niks meer mee doen, niet ingaan op vragen of suggesties. Van dat typische anonieme internet-gedrag. Het is niet precies hetzelfde als pesten en trollen maar wat mij betreft wel de 1ste stap in die richting.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 30 mar 2016 15:12

NicoNB schreef:+1
havana schreef:Een alternatief kan zijn de naam van het merk te fingeren, al dan niet tijdelijk.
Voor mij persoonlijk is het simpel.

Anoniem klagen betekent ook dat er geen namen van fietsenmakers, importeurs of fabrikanten mogen worden genoemd. Evenmin andere verwijzingen zoals plaatsnaam. Doe je dat wel dan verdwijnt het topic in cyberspace.

Geen naam en toenaam zou wel eens kunnen betekenen dat je een veel genuanceerder beeld krijgt.

Wil je toch de fietsenmaker, fabrikant of importeur bij naam noemen, dan ben je verplicht ook je eigen naam en woonplaats ver vermelden.
Dan kunnen we het Canyon topic en alles wat over Mavic gaat dus in z'n geheel verwijderen... :mrgreen:

Op zich moet anoniem klagen kunnen, we zijn niet voor niks Nederlanders. Het probleem zit hem vooral in klagers die vervolgens niet meer reageren. Ik zou zeggen: na een paar dagen geen (fatsoenlijke) reactie is topic verwijderen. Discussiëren over een slecht product moet kunnen. een klaagzang richt je maar aan de leveracier of fabrikant.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 30 mar 2016 16:17

Er is een verschil tussen een klacht en een poging iemands reputatie te vernietigingen met oncontroleerbare aantijgingen door een anonieme TS.
Jammer genoeg zijn we nog niet in de fase aangeland dat mensen snappen dat anonieme aantijgingen op het web vrijwel altijd grove leugens zijn.

Eens dat een topic waar reacties van de klager op reacties van anderen uitblijven dat een goede reden is om de reacties te verwijderen dan wel de inhoud op te schonen.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8294
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 30 mar 2016 16:28

Wat mij dan verbaast, is dan niemand van de reageerders dat onder zijn eigen naam doet. Ik maak me daar zelf ook schuldig aan.
Dat iemand hier over (de service van) een elektrische fiets komt mopperen, ja wat vind je er van. Maar als er over een elektrische fiets geschreven wordt die 45km/u kan, dan lijkt bij veel mensen het gevoel toch anders te worden.

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 30 mar 2016 18:33

NicoNB schreef:... dat anonieme aantijgingen op het web vrijwel altijd grove leugens zijn.
Heb je daar ook een onderbouwing voor????

Gebruikersavatar
Sha Kokken
Forum-lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 28 mei 2015 23:38
Locatie: Hooglanderveen

Gebruikersavatar Sha Kokken 30 mar 2016 19:09

TumTumTum schreef:
havana schreef:Na het posten is de TS meestal met de noorderzon vertrokken.
Met name dat laatste haalt dan bij mij weer het bloed onder de nagels vandaan.
Jij hebt het niet zo op die "veni, vidi, weggefietsie-types"? :P

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 30 mar 2016 19:45

afrit13 schreef:
NicoNB schreef:... dat anonieme aantijgingen op het web vrijwel altijd grove leugens zijn.
Heb je daar ook een onderbouwing voor????


Onze beide reacties samen vormen een soort van contradictio in terminis maar ergens ook weer niet.


Ironisch he? ;)

Plaats reactie