Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Links nieuw tabblad laten openen.

Gebruikersavatar
Dan G.
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 12 nov 2015 22:43

Gebruikersavatar Dan G. 16 nov 2015 18:22

Misschien een idee.

Wanneer ik nu op een link klik (die in topics staan) dan verwijst deze direct naar de site en verlaat je fiets.nl

Het lijkt me handiger, en beter voor deze site dat elke aanklikte link in een nieuw tabblad wordt geopend. Zo blijft bij de bezoekers in ieder geval deze site openstaan ;)

Zo maar een gedachte :)

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 16 nov 2015 18:25

Dat zijn jou instellingen van je webbrowser, daar heeft de site niks mee te maken.

Gebruikersavatar
Dan G.
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 12 nov 2015 22:43

Gebruikersavatar Dan G. 16 nov 2015 18:28

Is dat zo? Dit is de enige site die dat doet. Normaal staat er altijd een code in de link zelf die daarvoor zorgt.

Maar ik kan het mis hebben :)

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 16 nov 2015 18:35

Mij is het alvast nog niet opgevallen. Als ik met een muis surf druk ik ook wel altijd op het wieltje, dan open een links sowieso in een ander tabblad. Voor de rest ben ik een totale pc-leek dus je zou gelijk kunnen hebben.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 16 nov 2015 18:42

@ Dan G.

Dus als jij in http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=24&t=29086 op de link van Ronner klikt dan verlaat je het Forum i.p.v. dat de link zich in een nieuwe tab opent?
Ik gebruik Firefox 42.0 (Windows 7 Enterprise) en bij mij opent zich dan een nieuwe tab.
Default staat die optie in Firefox aan: Options.....General........Tabs........Open new windows in a new tab instead.

Anders even safe rechts klikken en 'Open link in new tab'.

Ik kan me echter herinneren dat ik wel eens van het forum ging door een link......back :mrgreen:

Geen idee onder IE.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
11AFotografie
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 22 sep 2015 15:33
Locatie: Den Bosch
Contact

Gebruikersavatar 11AFotografie 16 nov 2015 18:46

Bij mij is er geen standaard voor... Die link in dat topic opent in een nieuwe tab, maar andere links gebruikt ie hetzelfde tabblad... Daarom gebruik ik inderdaad ook altijd mijn rechtermuisknop. Via andere forums heb ik begrepen dat phpBB geen optie geeft dat links automatisch in een nieuw tabblad worden geopend, omdat sommige mensen dat irritant vinden...

Trouwens, volgens mij is daar geen instelling voor in Google Chrome, maar als iemand hem weet te zitten, dan hoor ik het graag!

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 16 nov 2015 18:47

Dat is geen instelling in je webbrowser, maar in phpBB, de software waar dit forum op draait. Het is een vorm van net-etiquette dat je een link niet in een nieuwe tab opent, maar volgens mij houdt tegenwoordig geen enkele site zich daar meer aan en verwachten mensen dat een link wel in een nieuwe tab opent. Ik zou het ook prettiger vinden als de link in een nieuwe tab opent, maar tot die tijd open ik de link zelf wel met de rechtermuisknop in een nieuw tab.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Aureas
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 dec 2014 20:31

Aureas 16 nov 2015 18:50

Gewoon klikken met je scrollwiel

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 16 nov 2015 20:16

Waarom openen links in hetzelfde venster

Hier is bewust voor gekozen. De ontwerpers van prosilver, de standaard stijl van phpBB3, hebben zich strikt aan de richtlijnen voor XHTML 1.0 gehouden; dit zijn regels, opgesteld door het World Wide Web Consortium. XHTML is vrijwel hetzelfde als gewone HTML, maar wordt ook begrepen door XML-browsers. Omdat XML-browsers heel strikt zijn, zullen deze een foutmelding opleveren, wanneer de code niet precies volgens de richtlijnen is geschreven.
Is dat erg? Niet echt. Vrijwel iedereen surft op het internet met een browser, die ouderwetse HTML prima begrijpt. Mogelijk zal XML in de toekomst HTML gaan verdringen, maar zeker niet in de komende jaren.
De reden, dat XHTML verbiedt om links in een nieuw venster te openen, is, dat het uitgangspunt van die standaard is, dat de gebruiker zelf de keuze moet hebben, hoe hij/zij een link opent. Er zijn hele (bijna religieuze) discussies op internet te vinden over wat nu beter is.
Het is dus een optie om, in plaats van deze wijzigingen uit te voeren, je gebruikers te instrueren, hoe ze zelf de keuze hebben voor het al of niet openen in een nieuw venster. Dit verschilt per browser, maar meestal kun je een nieuw venster openen met <shift+klik>. Als je een browser met tabbladen gebruikt, kun je met <ctrl+klik> of muiswielklik een pagina in een nieuw tabblad openen. Op deze manier leg je de keuze bij de gebruiker. Sommige gebruikers zijn er aan gewend, dat een link naar een andere site in een nieuw venster opent; anderen ergeren zich aan nieuwe vensters, die openen zonder dat hij of zij daar om vraagt! Een ander voordeel van het niet uitvoeren van deze aanpassingen is uiteraard, dat je je forum-installatie dichter bij de standaard software houdt, wat altijd beter is met het oog op updates.

http://wiki.phpbb.nl/3.x/Koppelingen_in_nieuw_venster

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 16 nov 2015 20:25

nog even technisch: een link kan op de volgende manieren opgezet worden in HTML:

Target Value Description
_blank Opens the linked document in a new window or tab
_self Opens the linked document in the same frame as it was clicked (this is default)
_parent Opens the linked document in the parent frame
_top Opens the linked document in the full body of the window
framename Opens the linked document in a named frame

of je een link in een nieuw tabblad of in een nieuw window laat openen is een instelling van je browser

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 16 nov 2015 20:26

ah, zie nu dat Karl66 dit ook gewoon al intiepte :)

hayes

hayes 15 nov 2016 19:50

Als je op een link klikt in dit forum, opent die link altijd in hetzelfde venster. Dan verlaat je eigenlijk het forum. uit gewoonte klik ik na het lezen of bekijken wat er te zien valt, het tabblad dicht. Waardoor ik continu het forum sluit.

Ik beheer ook de website op het werk. Daar werd me door consultancybureau's die weten waar ze over praten altijd gezegd op de bezoeker op je site te houden. En dus links in een ander tabblad te openen.

Misschien ben ik de enige maar ik blijf continu het forum verlaten...

Plaats reactie