Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Denk mee: Verzameltopics en Faq's

Jorisee
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 07 okt 2014 23:03

Jorisee 16 okt 2015 14:06

Ik wil ook wel helpen met de powermeter thread

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 16 okt 2015 15:10

heb ook een wens: of posts niet in zijn geheel door moderators weg worden gehaald (heb het idee dat dit wel eens gebeurt, maar ik kan het mishebben), maar deze worden geedit door de mods, en aangegeven wordt waarom de post is weggehaald (reclame, opruiende taal, belediging etc)

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 16 okt 2015 17:24

havana schreef:@ 53x11

Lijkt me prima, ik zal vooral ingaan op de hardware. De rest weet jij ook veeeeeel meer vanaf dan ik.
Stuur je opzet maar naar mij. Vul ik die aan, en kan jij deze plaatsen
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1680
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 16 okt 2015 20:00

Ga gerust jullie gang mannen, maar welk probleem lossen jullie hiermee nou eigenlijk op?
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 16 okt 2015 22:06

Ik zou wel een paar FAQ threads willen zien over HOE je bepaalde dingen aanpakt:

- hoe begin je bijvoorbeeld weer na een lange ziekte...
- hoe bereid je je voor op een klassieker of een zware beklimming
- hoe zoek je een geschikte trainingsgroep
- hoe begin je met wedstrijden rijden (komt ook vaak terug)

Dus meer over een traject naar iets toe.

En he we hebben nieuwe smileys: :like:
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 16 okt 2015 22:56

monsieurpinot schreef:heb ook een wens: of posts niet in zijn geheel door moderators weg worden gehaald (heb het idee dat dit wel eens gebeurt, maar ik kan het mishebben), maar deze worden geedit door de mods, en aangegeven wordt waarom de post is weggehaald (reclame, opruiende taal, belediging etc)
en? al nagedacht?

kan je er zelf mee aan de slag..

:like:
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1497
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 17 okt 2015 11:39

Zal mijn startpost geregeld even aan vullen met de ontwikkelingen in dit topic.
Ik zie veel betrokkenheid, top! Ik bedoel :like:
monsieurpinot schreef:heb ook een wens: of posts niet in zijn geheel door moderators weg worden gehaald (heb het idee dat dit wel eens gebeurt, maar ik kan het mishebben), maar deze worden geedit door de mods, en aangegeven wordt waarom de post is weggehaald (reclame, opruiende taal, belediging etc)
Volgens mij wordt er nu vooral gekeken of de het topic leesbaar blijft als de post helemaal verwijderd wordt. Als het geen verschil maakt gaat ie weg, als er bijvoorbeeld later op gereageerd wordt is het vreemd als het bericht waarop gereageerd werd er niet meer is....snap je het nog? :roll: Zal voor de zekerheid even bij de mods checken of we het alledrie zo doen.
Mackersv2.0 schreef:Kunnen we dan FAQ's krijgen waar niet jan en alleman in kan plaatsen ( zie b.v. het Dubbel Triple Compact.topic)
En dan graag één sticky per subforum met daarin de links naar de faq's?
Al die stickies bovenin de topic lijst komen wat mij betreft de leesbaarheid niet ten goede.
Dat eerste kunnen we instellen en als moderators bijhouden. En 1 sticky met links vind ik een heel goed idee. Dat voorkomt zo'n lange rij met verzameltopics bovenaan....gaan we doen!
monsieurpinot schreef: paar gedachten:

- onder racefietsen in de titels alle woorden 'topic' en 'site' weg, werkt alleen maar verwarrend en je hebt het in een topic gewoon over het merk, dus moet wel duidelijk zijn volgens mij.
- wat ik bij andere fora vaak zie is dat lange topics vaak een beginpost hebben waar basisinfo over het onderwerp staat, dat zou me wel mooi lijken (maar weet niet of het haalbaar is)
-misschien bij elk hoofdonderwerp sowieso een eigen FAQ (sticky) waarin staat beschreven wat er in dat forumgedeelte wordt behandeld (en waar forumleden niet op mogen reageren)
- ik zou een aantal subtopics beginnen met 'Het grote....' (zoals havana 'het grote winterschoenentopic' startte). Die wellicht beginnen met een FAQ, en daar álles in plaatsen wat vervolgens langskomt aan bijv. winterschoenenvragen.
-Topic en site weghalen in de titels doe ik volgende week
-Beginposts schrijven lijkt me prima, ik ben ook fan van Tweakers.net. Zoiets als dit http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1638502, maar daar hebben we forummers voor nodig die zich geroepen voelen een mooie beginpost te maken en deze bij te houden!
-'Het grote...' geldt hetzelfde voor.
Afbeelding | Afbeelding

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 17 okt 2015 12:14

Ik ben helemaal voor!

Ik zou graag nog pleiten voor een andere naam voor "wielrennen". Deze vind ik nu te algemeen. Is het een idee om dit te veranderen in toerfietsen, wegwedstrijden, veldrijden, randonneuren, of iets dergelijks? Dus meerdere disciplines? Fietsers worden door ons graag in hokjes geplaatst...

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3068
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 17 okt 2015 13:17

Toerfietsen en randonneuren staan toch al prima onder "toertochten, evenementen en vakanties"?

Ik vind dat ze in ieder geval niet veel te zoeken hebben onder "wielrennen".
Daarvoor ontbreekt n.m.m. toch het wedstrijdelement.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 17 okt 2015 14:54

Ik ben ook helemaal voor faqs. Het lijkt me wel lastig om de FAQ meer te laten zijn dan een opsomming van de verschillende producten. Ik weet niet precies hoe ik het moet omschrijven, maar het moet imho juist gaan om de algemene informatie en kennis die je makkelijk beschikbaar wil stellen en niet, weer het zoveelste snufje van merk x.. Ga je bijvoorbeeld in de wielen FAQ, alle wielen die er zijn bespreken, of beperk je je tot de verschillende hoogtes, de materialen, het aantal spaken, slijtage, onderhoud, fabrieks vs hangespaakt, tubes, tubless, etc? Het lijkt mij nog wel lastig om daar een goede middenweg in te vinden..
:winkthumb:

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6740
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 17 okt 2015 15:27

mackersv2.0 schreef:Kunnen we dan FAQ's krijgen waar niet jan en alleman in kan plaatsen ( zie b.v. het Dubbel Triple Compact.topic)
Precies anders dan gaan mensen toch wederom aanvullingen/correcties posten en wordt het weer een ondoorzichtig bos.
Als iemand een aanvulling heeft dan deze per PB naar de topic starter sturen die zo zijn post aan kan passen dan wel aanvullen.

Doe je bovenstaande niet dan veranderd er ook niets. Die FAQ's moeten alleen te veranderen zijn door TS (zoals b.v. Havana met de 'Vermogensmeters FAQ') en Mods.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Jorisee
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 07 okt 2014 23:03

Jorisee 17 okt 2015 21:49

Ik zag de eerste Modbreaks al voorbij komen! Nice.

Ik ben niet voor het dichtzitten van FAQs. Het tweakers systeem werkt prima zonder dat.

Plaats reactie