Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Oud topic naar boven halen of nieuw topic met zelfde subject

Jorisee
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 07 okt 2014 23:03

Jorisee 15 mei 2015 11:52

Ik wil graag recent advies over welke rugzak ik aan moet schaffen voor mijn woon werk fietsreizen. Nu vind ik wel topics uit 2013 maar geen recentere.

Nu mijn vraag: Zal ik het oude topic afstoffen of een nieuwe aanmaken?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 15 mei 2015 13:53

Als je met zoekfunctie "rugzak" intypt en je komt op 1 topic uit waar je alle info kan vinden
Dan nog eens specifieker zoeken in dit "rugzak" topic
Dan vind ik dat beter dan dat je voor elke vraag een nieuw topic aanmaakt.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Jorisee
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 07 okt 2014 23:03

Jorisee 15 mei 2015 14:03

Ok, dus beter hergebruiken dan nieuw aanmaken. Het probleem is dat de rugzakken die aanbevolen worden veelal niet meer gemaakt worden vandaar dat de inhoud niet echt meer relevant is.

Ik zal mijn vraag aan dat 2013 topic toevoegen.

Bredalp
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 19 jul 2013 00:12

Bredalp 15 okt 2015 02:57

Tsja... Ik als nieuwkomer zit hier ook een beetje mee.

Zit nu wat door te vragen over een multitool in het cannondale topic, kan zijn dat sommigen dit vervelend vinden.

Ik mis een beetje de "verzameltopics", heb er zelf een aangemaakt, voor pedalen, maar zie dat dat er verder helemaal niet is. Dus dat was dan ook een beetje raar dat ik die ineens zo open haha :) .

Zou voor nieuwe leden reuze handig zijn als er topics zouden zijn specifiek voor 1 onderwerp, en dat je daar dan al je vragen kan stellen. En ook makkelijker info kan op zoeken.

Zoek maar eens op multitools. Is gewoon niet handig. Info vergaren niet, maar waar stel je nou jouw vraag die toch net niet on topic is. Of maak je een eigen topic? Voor vaak een simpel kort vraagje.

Als er nu 1 groot multitool topic zou zijn geweest kan je daar zo alles op zoeken, en vervuil je geen andere topics.

Je ziet het bijna alle forums wel. Je hebt ook een beter zicht op wat er allemaal te krijgen is, en waar je op moet letten.

Je hebt hier wel een paar sticky topics. Bv de compact, dubbel, tripple discussie. Lijkt mij handig als er ook dergelijke topics zijn voor andere onderwerpen. Hoeft niet sticky te zijn.

Ach ja... Ik kom er verder wel hoor, leer elke dag nu wel wat bij dankzij dit forum.

Dit is gewoon een beetje feedback van een nieuwkomer die kwa kennis over techniek, naamgeving van onderdelen, en fietsen in het algemeen helemaal op nul moet beginnen. No hard feelings hoop ik ;) .

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 15 okt 2015 09:05

Volkomen terecht punt. Hier wordt heel soepel gemodereerd. Voordeel: hoog zelfregulerend vermogen, goede sfeer. Nadeel: mega onoverzichtelijk, moeilijk info te vinden, heel vaak dezelfde vragen.
Willen we het anders? Geen idee eigenlijk. Een beetje meer overzicht zou goed zijn, maar dat kost tijd, die ik zelf bijvoorbeeld niet heb helaas.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1499
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 15 okt 2015 10:11

Zelf lees ik daarom graag Fiets Magazine. Daarin zijn dit jaar zowel multitools als rugzakken getest, een soort verzameltopics :lol:

Zonder gekheid, ik zie de vraag voor stickies/verzameltopics de laatste tijd vaker langskomen. Ik ben wel voor, maar het probleem is (zoals 53x11 ook aangeeft) dat het best veel tijd kost om die te maken en bij te houden. Wat mij betreft hoef je trouwens geen topics van een jaar oud te kicken, maak dan maar lekker een nieuwe aan. Een jaar vind ik wel een mooie grens, dan zijn onderdelen vaak nog wel te koop, soms zelfs met lekkere korting.

We hebben op dit moment slechts 2 moderators (ja, wie wil?) plus ondergetekende en die hebben het druk zat. Het blijkt ook lastig daarvoor extra mensen te vinden. Daarnaast zijn wij inderdaad fan van de soepele moderatie en de het zelfregulerend vermogen dat er op dit moment is. Dat maakt het inderdaad soms wat rommelig, maar houdt de boel ook lekker spontaan.

Zullen we eens een lijstje maken met onderwerpen waar de verzameltopics voor willen? Dan ga ik de komende tijd mijn best doen er iets mee te doen. Ik vrees wel dat er in het techniek forum dan heel veel topics komen, moeten we maar even kijken hoe we dat leesbaar houden. Vrijwilligers zijn uiteraard meer dan welkom...vaak helpt het al om een goede voorzet te schrijven. Zo maakte MonsieurPinot een mooie fietscomputer FAQ, die nu lekker compleet is.

Er zijn trouwens best redelijk wat verzameltopics, maar wat ik zelf nog graag voor de beginners zou zien is:
- kleding kopen faq
- pedalen/schoenplaatjes verschillen &problemen oplossen
- fietsgereedschap aanschaffen
- banden faq
- vermogensmeters
- training faq
- indoortrainers

Deze lijst wordt vast veel langer, zet je suggesties hieronder als je wilt. Als je wilt helpen met het maken van een verzameltopic hoor ik het ook graag.
Afbeelding | Afbeelding

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 15 okt 2015 12:13

Er is nogal een verschil tussen een 'centraal topic' of een 'FAQ'.

Een FAQ zul je bij moeten houden en dan zal er iemand zich voor verantwoordelijk moeten voelen. Volgens mij zijn er elders op het internet genoeg FAQ's te vinden.

Een 'centraal topic' is handig om geen enorme lading aan verschillende topics over hetzelfde onderwerp te hebben. Maar die hoef je niet actief bij te houden.Veel fietsenmerken hebben inmiddels een 'centraal topic' op dit forum.

Waar ik me vaak aan stoor zijn slechte topictitels in de strekking van;
- "beginnersvraagje"
- "wie kan me helpen"
- "kan niet kiezen"
Of iemand die als topic bijvoorbeeld "tour for life" gebruikt en vervolgens vraagt om trainingsadviezen. Dan zou volgens mij de topictitel ook anders mogen.

Dat alles voor een beter doorzoekbaar forum.

Want hoe vaak er niet dezelfde onderwerpen worden doorgekauwd.....

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1499
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 15 okt 2015 13:08

Slechte topictitels heb je gelijk in. Daar is dit er nu ook 1 van trouwens als we hier de discussie willen voeren over welke faq's en verzameltopics er moeten komen ;) Ik zal zo een nieuw topic aanmaken om hier even verder over te discussiëren.

Als gebruiker kun je een topic met vage titel trouwens simpel melden bij de mods via de knop met het uitroepteken, dan kunnen wij de titel aanpassen.
Afbeelding | Afbeelding

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 17 mei 2020 18:31

Het is een steeds terugkerend fenomeen, er wordt zonder na te denken een nieuw onderwerp geopend terwijl het onderwerp al bestaat.

Volgens mij moet het mogelijk zijn om het nieuwe onderwerp in de wacht te zetten om door een moderator o.i. te worden bekeken of het onderwerp al bestaat alvorens het door te zetten of te koppelen aan het bestaande onderwerp.

Ook een mogelijkheid is om aan het invoerveld voor het onderwerp een query te koppelen uit de betreffende database met onderwerp titels waaruit kan worden gekozen en het bericht dan automatisch wordt toegevoegd aan het bestaande onderwerp. Indien niet 'aanwezig' of niet overeenkomend wordt het een nieuw onderwerp. Dit laatste vergt van de ontwikkelaars veel meer werk dan die uit de vorige alinea voor de moderator.

Enfin, het is een uitdaging voor beter forum beheer lijkt mij.! ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 17 mei 2020 21:34

Orlok schreef: 17 mei 2020 18:31 Het is een steeds terugkerend fenomeen, er wordt zonder na te denken een nieuw onderwerp geopend terwijl het onderwerp al bestaat............
En dan wordt er door TS van dit overbodig topic ook nog een niet gereageerd als hij/zij antwoorden krijgt op zijn/haar vraag.

Is al ettelijke jaren zo maar heel af en toe lijkt het alsof ze afspreken om een plotse opstoot van overbodige topics te posten.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie