Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Teveel topics

Dennis.
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 22 mar 2014 21:17

Dennis. 14 mar 2015 10:13

Hallo,

leuk forum maar forum technisch vind ik het wel wat minder. Bovendien door al die topics die nu worden geopend krijg je later nog eens last van server/db problemen door de grote hoeveelheid.

Waarom zijn er geen algemenere topics op dit forum? Bijvoorbeeld het techniek board? Een algemeen cassette topic, met vragen zoals welke diegeen op zijn fiets moet zetten en hoe evt zelf te monteren, en een Algemeen topic voor kleine vragen etc etc

Want mensen hebben soms maar hele korte vragen want naar mijn mening niet in een eigen topic hoort. Door alle soort vragen in 1 topic te krijgen kun je daar ook nog eens veel makkelijker zoeken naar een antwoord op jouw vraag.

bert01
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 25 jun 2010 23:31

bert01 14 mar 2015 10:26

Heel vervelend inderdaad dat mensen een topic openen om te melden dat er teveel topics zijn

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 14 mar 2015 10:30

Ik zie het probleem niet zo. Als het forum op een gegeven moment traag wordt (wat ik niet zo snel zie gebeuren) dan kunnen hele oude topic gesloten worden en wellicht verwijderd.

Wat algemene topics zou kunnen. Toch is het ook wel een charme van dit forum dat een ieder een topic kan openen en dat er altijd wel mensen zijn die netjes een antwoord geven. Aangezien het seizoen weer begonnen is zullen er wel weer tientallen "ik zoek een racefiets" en "ik ga beginnen, wat heb ik nodig" topics komen. Allemaal topics waar mensen een op maat gesneden antwoord kunnen krijgen.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5299
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 14 mar 2015 10:33

Daarnaast is het ook zo dat mensen voordat ze een topic openen echt wel wat vaker de zoekfunctie kunnen gebruiken.

Als je je vraag echter niet kunt vinden moet je die altijd kunnen stellen.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Dennis.
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 22 mar 2014 21:17

Dennis. 14 mar 2015 10:52

Je kunt die vragen ook stellen in de grotere topics.

1. Het ziet er netter en geordend uit
2. Makkelijker informatie te vinden over het desbetreffende onderwerp

Je zegt nu zelf ook al dat er binnenkort weer een hele rits aan die topics komen over het begin van het seizoen en wat ze moeten aanschaffen. Een stukje service wat Fiets ook wil geven aan die mensen is de juiste informatie? Dan is een 'ik ga beginnen, wat heb ik nodig' met een grote informatie volle openingspost helemaal geen gek idee

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 14 mar 2015 10:58

Ik ken het principe van het Tweakers forum. En daar werkt het best aardig. Daar wordt echter wel streng gemodereerd. Ik weet niet of we daar op zitten te wachten. Tevens heb je daar dat iemand dan zo'n algemeen topic opent maar dat vanuit zijn eigen voorkeur voor merk X doet. Vervolgens wordt vrijwel enkel merk X aangeraden in de topics en is het moeilijk dat te doorbreken.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5737
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 15 mar 2015 18:13

Daar gaan we weer. :mrgreen: :twisted:

Dennis.
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 22 mar 2014 21:17

Dennis. 15 mar 2015 19:44

Zozo. Een 'weer' zelfs. Als dat zo is Theo dan lijkt het me dat na die zoveelste keer er wel een kern van waarheid in zit. Denk je niet?

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 15 mar 2015 19:51

Er zijn 'helaas' maar weining mods op dit forum. Een aantal jaren geleden waren er dat iets van 5. Nu nog slechts 2.

Dat geeft een zekere vrijheid welke ik persoonlijk wel prettig vind aangezien op andere forums je echt direct op je fikken getikt wordt en/of posts verwijderd, als je maar iets durft te zeggen over b.v. een slecht verkoop topic. Wat jer81 dus ook zegt.

Anderzijds werkt het gebrek aan controle natuurlijk wildgroei in de hand maar al met al loopt het hier toch wel soepel.

Je kunt duizend specifieke topics hebben en mensen posten toch wel weer verkeerd of weten niet waar te posten met hun vraag aangezien het in meerdere topics past.

Mods alhier doen dit puur op vrijwillige basis en grijpen zelden echt in. Persoonlijk vind ik dat wel prettig.

Wil je het beter en/of veranderen zonder al te stringent te werk te gaan? Werp je op als mod bij site admin Freerider.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 15 mar 2015 20:59

Met teveel topics zie je op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer. Maar als je met allemaal centrale topics gaat werken, dan is specifieke informatie bijna niet meer te vinden. Volgens mij zit Fiets wat dat betreft wel vrij goed in het midden. Wat de snelheid betreft, met moderne hosting systemen is dat echt geen probleem meer.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 15 mar 2015 21:03

Als je tijd hebt voor al die topics dan fiets je te weinig :-P

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 15 mar 2015 21:21

Nee hoor. Als je dageliks even snel over de nieuwe onderwerpen gaat dan is dat prima bij te houden.
Een beetje 'speed reading' helpt daarbij en echt goed lezen wat daadwerkelijk van interesse voor je is.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Plaats reactie