Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Status forumproblemen

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1497
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 22 aug 2011 21:09

Het kan je niet ontgaan zijn, de implementatie van het nieuwe forum (en de rest van de site) is een ramp. Een kleine ramp vergeleken met echte rampen, maar toch...

Vanuit Fiets is het al een poosje stil met het verschaffen van informatie. Daarop is terecht kritiek.
Feit is dat we er niet zinnigs over konden zeggen. In het begin van de ramp hebben we een aantal keer beloofd dat eea snel opgelost zou worden, dat werd ons namelijk verzekerd door de bouwers. Helaas bleek die verzekering keer op keer niets waard. Dan kun je uiteindelijk maar beter niets beloven. Een kleine samenvatting van de geschiedenis om hopelijk een klein beetje begrip te kweken.

Fiets is onderdeel van een grote uitgever. De it-afdeling van onze uitgever heeft gekozen voor een extern bedrijf dat onze website nieuw leven in zou blazen.
Daarmee begonnen we vele maanden geleden vol goede moed. Al snel bleken de bouwers tegen veel problemen aan te lopen. Deels door onkunde, deels door de nodeloos ingewikkelde it-structuur binnen Sanoma.
Ondanks diverse beloftes om eea snel op te lossen kwam daar in de praktijk duidelijk niets van terecht. Daarom is er na weken gesteggel besloten het contract te ontbinden. En is de huidige gebrekkige site overgedragen aan een andere partij. Dit bedrijf heeft wel de kennis, maar moest eerst door al het prutswerk van hun voorganger heen. Daarnaast doen zij heel veel sites voor Sanoma en staan wij bepaald niet bovenaan de prioriteitenlijst.

Dan de huidige status.
De nieuwe bouwer heeft een aantal problemen op een testomgeving opgelost en de mannen/vrouwen die iets mogen veranderen zijn ondertussen terug van vakantie.
We verwachten dus dat vanaf deze week de problemen langzaamaan minder worden. Ik zal hier morgen een lijstje plaatsen met pijnpunten en de verwachte oplostijd. Of die oplostijden dit keer wel gehaald worden? De tijd zal het leren.

Het andere problementopic sluit ik. Volgens mij zijn de meeste zaken wel gemeld en ik zie nu dat er veel herhaald wordt omdat men geen 34 pagina's wil doorspitten.
Dit nieuwe topic zal ik geregeld updaten met de laatste status en staat als stickie altijd bovenaan.

Excuus voor het ongemak, ik hoop dat er begrip is voor het feit dat wij net zo gefrustreerd zijn over de gang van zaken als veel van jullie.
Helaas kunnen we zelf weinig meer doen dan afwachten.

---------------------------------------------------------------------------------------


Het beloofde lijstje (work in progress), helaas nog steeds zonder data waarop wat wordt opgelost. Ik hoop daar deze week eindelijk duidelijkheid over te krijgen:

Laatste update 29-08
Automatisch inloggen problemen --> in onderzoek
Site te breed voor 1024px gebruikers --> wordt aangepast
Lettertype te klein --> wordt aangepast
Niet bij gebruiker te zien of hij/zij online is --> blijft voorlopig zoals het is
Zoekvenster niet zichtbaar op startpagina --> 29-08: is tijdelijk aangepast door rechtsboven een link naar "uitgebreid zoeken" te plaatsen.
Gebruikersnamen veranderd --> kun je straks (tijdelijk) zelf aanpassen
Zoeken via Google werkt niet goed --> wordt opgelost, voor zover mogelijk.
Lijst met laatste reacties onderaan verdwenen --> blijft voorlopig zoals het is
Sommige gebruikers krijgen geen mail ondanks abonnement op topic of bij nieuwe pm --> in onderzoek
Verminkte oude berichten --> wordt waar mogelijk aangepast
Wijzigingen aan "actieve onderwerpen", "actieve onderwerpen" --> blijven voorlopig zoals ze zijn
Wachtwoord resetten werkt niet goed --> wordt opgelost
Afbeelding | Afbeelding

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15822
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 22 aug 2011 21:50

Er zijn inderdaad ergere dingen:
- Fukushima
- Pukkelpop
- Hoorn van Afrika
-...
- Al meer dan 14 maanden geen regering (al is dat niet zo erg) :)

We leven op hoop.
I know myself like no one else
Nothing to defend

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 23 aug 2011 00:27

Top Afbeelding

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 790
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 23 aug 2011 08:04

Ik ben blij dat er wat aan gebeurd want het aantal keren dat een topic heropend werd steeg met de dag. Is het mogelijk de actuele problemen lijst boven in te houden zodat we ook nu niet telkens tig pagina's door hoeven?

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1497
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 23 aug 2011 10:55

Ja, zie boven
Afbeelding | Afbeelding

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 05 sep 2011 15:50

edit: never mind
Laatst gewijzigd door foosho op 24 nov 2011 19:13, 4 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1497
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 05 sep 2011 15:56

Die kende ik nog niet, zelf nog nooit meegemaakt.
Als je er achter komt wanneer dit precies gebeurd hoor ik het graag.
Afbeelding | Afbeelding

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 01 mar 2012 19:05

Laatste 2 dagen is de site enorm traag + af en toe medling van onderhoud door Sanoma. Is men achter de schermen bezig?
What makes the boat go faster?

jansen01
Forum-lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 sep 2011 19:13

jansen01 01 mar 2012 19:21

liviolivius schreef:Laatste 2 dagen is de site enorm traag + af en toe medling van onderhoud door Sanoma. Is men achter de schermen bezig?
Enorm traag, dat is zelfs nog zacht uitgedrukt ;)
Addict R1

Gebruikersavatar
RRon
Forum-lid
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 okt 2011 20:06

Gebruikersavatar RRon 01 mar 2012 20:14

Ligt dus gelukkig niet aan mij of mij klaptop! :D

zorba
Forum-lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 20 jun 2010 14:37
Locatie: West Brabant

zorba 02 mar 2012 12:04

En daar istie weer!! Na een klein dagje eruit te hebben gelegen.. Wellicht nieuwe software geïnstalleerd of was het een "reguliere storing"?
Do not CROSS the road!

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 02 mar 2012 12:07

Wellicht korte toelichting van de mods op zijn plaats?
What makes the boat go faster?

Plaats reactie