Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Hoe te handelen bij onleesbare posts

erice3
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 01 mar 2006 19:28

erice3 17 apr 2007 19:01

Mods en andere forummers,
Wat is nu het handigste om te doen bij de wildgroei aan onleesbare posts op het forum? Taalfouten maken we allemaal, maar ik vind het echt de spuigaten uitlopen wat sommige forummers allemaal posten tegenwoordig. In spreektaal zonder leestekens, te belachelijke spelfouten als heefd i.p.v. heeft. Om in iedere topic maar weer als forumpolitie op te treden is erg storend (mijn mening), en van jullie mods kunnen we ook niet verwachten dat jullie alles maar blijven controleren en om verbeterde post te vragen.
Is negeren dan maar de enige optie?
Of moeten we toch scherp blijven reageren op onleesbare posts?
Het is een gemoedelijk fietsforum, en dat moet ook zo blijven. Maar een post 5 of 6 keer moeten lezen en er dan nog niks van snappen is toch te zot voor woorden.
Dus hoe gaan we er mee om?
You can never be too Specialized

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 17 apr 2007 19:42

als ik in een goede bui ben verander ik het anders niet, het moet voor ons moderators ook leuk blijven het moet geen dagtaak worden mag wel maar dan moet fiets toch zeker wel over de brug komen maar laat ik nu net op zoek zijn naar een nieuwe baan

trudie
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 07 aug 2004 14:35

trudie 17 apr 2007 21:33

LOL

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 apr 2007 21:42

In mijn ogen moeten we vooral optreden tegen dialect (vooral bij sommige Vlamingen populair). D's en t's daar probeer ik me allang niet meer aan te ergeren maar ik vind dat een basisregel moet zijn dat een post bestaat uit zinnen. Een zin begint met een hoofdletter en eindigt met een zin.
Het aller aller aller ergst is het gebruik van 'me fiets' maar dit schijnt voor de jeugd van tegenwoordig (opa vertelt) echt veel te moeilijk te zijn.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 apr 2007 22:01

Quote: Origineel geplaatst door havana op 17 April 2007
Een zin begint met een hoofdletter en eindigt met een zin.

Jaja, dit is heel helder. Een zin die eindigt met een zin... Ook opa maakt wel eens foutjes
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 apr 2007 22:15

Haha, oei
Dat moet uiteraard zijn: "met een punt".

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 18 apr 2007 00:02

Voorbeeld:
"ne xl ?? volgens mij paste gij perfect op ne L :) :) "

In eerste instantie heb ik zoiets terwijl ik het lees, waar gaat het over?

Over puntjes, komma's vind ik dat er niet zo over "gemierenneukt" hoeft te worden.

Valt weinig aan te doen, is iemand schrijfstijl als het echt in die zin woord dat het onleesbaar is kan één van de moderators hem aanspreken en diegene vragen of het wat meer in A.B.N. kan.

paashaas
Forum-lid
Berichten: 607
Lid geworden op: 05 aug 2005 22:53

paashaas 18 apr 2007 00:35

Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 17 April 2007

Voorbeeld:"ne xl ?? volgens mij paste gij perfect op ne L :) :) "...Valt weinig aan te doen, is iemand schrijfstijl als het echt in die zin woord dat het onleesbaar is kan één van de moderators hem aanspreken en diegene vragen of het wat meer in A.B.N. kan.


No offence, maar die eerste zin versta ik, als Vlaming, dadelijk.
Het cursief gedeelte daarentegen, dat versta ik toch niet.

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 18 apr 2007 00:48

Wel jammer voor jou en andere vlamingen dat je, je op een .NL domein begeeft waar dus Nederlands wordt geschreven!Mijn inbreng hierin: Over komma's en dergelijke maak ik m'n eigen niet druk. Ben zelf ook redelijk dyslectisch aangelegd. En maak af en toen echt niet de mooiste zinnen. Maar ik lees het wel alijd een keer door en verbeter dat wat ik zie dat fout is. iets waar vele van kunnen leren. (tuurlijk zullen er in deze post fouten zitten)

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 18 apr 2007 00:58

Quote: Origineel geplaatst door TiesT op 17 April 2007
Wel jammer voor jou en andere vlamingen dat je, je op een .NL domein begeeft waar dus Nederlands wordt geschreven!
Mijn inbreng hierin: Over komma's en dergelijke maak ik m'n eigen niet druk. Ben zelf ook redelijk dyslectisch aangelegd. En maak af en toen echt niet de mooiste zinnen. Maar ik lees het wel alijd een keer door en verbeter dat wat ik zie dat fout is. iets waar vele van kunnen leren. (natuurlijk zullen er in deze post fouten zitten)


inderdaad

max8450
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 mei 2004 23:50

max8450 18 apr 2007 01:16

Ik ben ook (West) Vlaming en kan me ook mateloos storen aan het vele dialect dat mijn landgenoten hier soms ten toon spreiden.
Op school leerden we destijds allen (Vlamingen en Nederlanders) dezelfde taal. Dus daar kan het probleem niet liggen.
Ook de woorden in de kranten, tijdschriften,... zijn dezelfde, dus...
Uiteraard gebruiken Vlamingen en Nederlanders soms eens een woord anders, maar daar zit het probleem hem niet. (vb Vlaams: nagels, Nederlands= spijkers).
Dus bij deze aan alle landgenoten. Iets meer uw best doen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 apr 2007 08:34

Quoten: Origineel geplaatst door paashaas op 17 April 2007


Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 17 April 2007

Voorbeeld:"ne xl ?? volgens mij paste gij perfect op ne L :) :) "...Valt weinig aan te doen, is iemand schrijfstijl als het echt in die zin woord dat het onleesbaar is kan één van de moderators hem aanspreken en diegene vragen of het wat meer in A.B.N. kan.


No offence, maar die eerste zin versta ik, als Vlaming, dadelijk.
Het cursief gedeelte daarentegen, dat versta ik toch niet.

Lol, hier moet ik je toch gelijk geven Paashaas.
Less is bore

Plaats reactie