Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Nieuw forum

Mr. R
Forum-lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 08 jul 2010 11:08
Locatie: In the mountains

Mr. R 26 mei 2011 13:21

Ik vind het toch wel een beetje pijnlijk worden voor Sanoma dat ze dit niet kunnen fixen. Als het nu een hobby forum was.....
In the end cycling is easy. Just pedal and see where it ends.

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 26 mei 2011 22:32

Je al blij zijn dat Sanoma geld uit wil geven aan het forum, het is niet meer dan een extra-tje naast het blad. Die reclamebanner bovenaan levert echt niet zoveel op dat ze er geld aan over zullen houden.

race-niek
Forum-lid
Berichten: 741
Lid geworden op: 24 feb 2009 21:32
Locatie: Groningen

race-niek 26 mei 2011 22:37

is er al meer bekend over wanneer de forum weer offline gaat?
of moeten we nog een paar weken geduld hebben, tot het nieuwe forum online is?
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 26 mei 2011 22:49

De planning is nog steeds dat volgende week een nieuwe poging wordt gedaan.

GerB
Forum-lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 18 mei 2011 21:46
Locatie: Loon op Zand
Contact

GerB 27 mei 2011 11:31

[quote="Wesley"]Je al blij zijn dat Sanoma geld uit wil geven aan het forum, het is niet meer dan een extra-tje naast het blad. Die reclamebanner bovenaan levert echt niet zoveel op dat ze er geld aan over zullen houden.[/quote]Da's iets wat ik vaker hoor (op andere forums) maar dat is niet geheel terecht. Vergis je niet in de meerwaarde van een forum voor de rest van de site. Het forum betekent voor veel mensen dat ze de site dagelijks (of meermaals per dag) bezoeken. Fiets.nl is daardoor ook het startpunt voor velen om te kijken voor méér informatie over fietsen. En het is een fantastisch uithangbord voor het magazine.

Sluit het forum maar eens een maandje af en kijk naar de bezoekersaantallen voor de rest van de site. Ik denk niet dat je daar vrolijk van word. ;)

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 27 mei 2011 11:46

Ik denk dat sommigen hier nogal lichtzinnig denken over de impact die een migratie als deze heeft:
- Het platform verschilt (Was ASP, wordt PHP)
- Voor de database geldt vermoedelijk hetzelfde
- beide fora hebben verschillende BB-codes (en soms ook een andere syntax van die code)
- linkjes naar andere topics zijn veranderd
- Bijgevoegde attachments (download.asp?id=x) werken niet meer

En dan hebben we het nog niets eens over de oudere berichten (van voor 2007), want die zijn al eens mis gegaan volgens mij omdat een eerdere conversie niet goed ging.

ariejee
Forum-lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 29 jan 2009 19:15

ariejee 27 mei 2011 11:59

Ik zou die migrate niet graag doen. Wel waardering voor de mensen die het doen.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 27 mei 2011 12:13

Moeten ze nou alle posts met de hand ctrl+C-ctrol+V'en? :D
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

GerB
Forum-lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 18 mei 2011 21:46
Locatie: Loon op Zand
Contact

GerB 27 mei 2011 12:25

[quote="Corniel"]Ik denk dat sommigen hier nogal lichtzinnig denken over de impact die een migratie als deze heeft:
- Het platform verschilt (Was ASP, wordt PHP)
- Voor de database geldt vermoedelijk hetzelfde
- beide fora hebben verschillende BB-codes (en soms ook een andere syntax van die code)
- linkjes naar andere topics zijn veranderd
- Bijgevoegde attachments (download.asp?id=x) werken niet meer

En dan hebben we het nog niets eens over de oudere berichten (van voor 2007), want die zijn al eens mis gegaan volgens mij omdat een eerdere conversie niet goed ging.[/quote]Ik heb al eens een dergelijke conversie gedaan hoor. Dat de scripttaal veranderd doet er eigenlijk niet toe, het gaat met name om de conversie van wat in de database is opgeslagen. Dát moet aangepast worden. En daarbij maakt het type database nog niet eens zo heel veel uit, aangezien phpBB met alle veelgebruikte database typen kan omgaan (MySQL, MS SQL Server, Oracle, PostgreSQL, SQLite en Firebird).
Wat wel van belang is, is de structuur van databases. Die zal dag en nacht verschillen. En inderdaad moet elke post gerebuild worden. Met alle posts die het Fietsforum rijk is, is dat inderdaad een fikse klus. De kunst daarbij is een goede afweging maken tussen serverbelasting en tijd: hoeveel posts pak je in een batch om de server niet te laten klappen maar ook niet weken bezig te zijn met de conversie.

Voor linkjes e.d. wordt neem ik aan gewoon .htaccess gebruikt. Met 5 regeltjes kun je alles goed redirecten.

Gebruikersavatar
ringods
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 apr 2010 11:27
Contact

Gebruikersavatar ringods 30 mei 2011 13:15

Ik heb zonet in mijn profiel mijn email adres nagekeken. Het email adres dat ik wil updaten is "ringo AT de-smet.name" (even anders hier in het forum neergeschreven om spam te vermijden), maar dit wordt door het profiel niet geaccepteerd, alhoewel dit een geldig email adres is. Hoe kan ik dit nu aangepast krijgen?

xlr8r
Forum-lid
Berichten: 754
Lid geworden op: 26 jul 2005 01:26

xlr8r 30 mei 2011 14:41

Als iemand alvast een blik wil werpen op het nieuwe forum...

http://fietsperf.jpgdev.nl/forum/index.php
pas op! paaltje!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 mei 2011 15:29

Oud nieuws ;)
Less is bore

Gesloten