Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Fiets, Juli Racetest

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 29 jun 2020 11:03

Je wilt is gewoon goed natuurlijk.
En de "beter als" zal wel gecorrigeerd zijn.., want ctrl+F vindt deze zinssnede niet meer ;).

@walter, het is soms oprecht irritant om onnodig spatiegebruik en verkeerde toepassing van als/dan te moeten tegen komen. Vooral dat laatste zorgt er voor dat de betekenis omgekeerd raakt van wat de schrijver bedoelde.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3069
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 29 jun 2020 11:16

Hij zal "lichter als" bedoeld hebben. Dat is i.i.g. waar ik gisteren gestopt ben met lezen.

Het is natuurlijk wel droevig dat een journalist de taal waarin hij schrijft niet goed beheerst.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 29 jun 2020 11:27

Maar dat is toch ook zo, of althans de laatste jaren regelmatig in het nieuws geweest, bij leerkrachten die van de opleiding afkomen en waarbij blijkt dat ze het rekenen nauwelijks voldoende onder de knie hebben om daarmee volwaardig les te kunnen geven.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 29 jun 2020 11:41

razenderoeland schreef: 29 jun 2020 11:27 Maar dat is toch ook zo, of althans de laatste jaren regelmatig in het nieuws geweest, bij leerkrachten die van de opleiding afkomen en waarbij blijkt dat ze het rekenen nauwelijks voldoende onder de knie hebben om daarmee volwaardig les te kunnen geven.

Hoe sterk is de eenzame fietser..............................................................

Of lieden die meer dan drie puntjes gebruiken als beletselteken :lol:
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 29 jun 2020 11:44

MarkVeenstra schreef: 29 jun 2020 11:03 ...
@walter, ...verkeerde toepassing van als/dan te moeten tegen komen. Vooral dat laatste zorgt er voor dat de betekenis omgekeerd raakt van wat de schrijver bedoelde.
Ik beweer dat je van slechte wil bent als je de bedoeling dan de schrijver niet kan begrijpen. Geef me eens een voorbeeld waar het niet duidelijk is (in dit artikel is het zeer duidelijk dat de schrijver bedoelt dat het x gram lichter is dan zijn voorganger).

Ik lees ook graag duidelijke teksten. Maar als ik wil genieten van taal ga ik naar literatuur. Van journalisten wil ik geïnformeerd worden. En iemand die iemand wil terecht wijzen op correct taalgebruik moet vooral zelf de regels kennen.
En nu weet ik nog altijd niet of taaltechnisch één woord zou moeten zijn.
Laatst gewijzigd door walter- op 29 jun 2020 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 29 jun 2020 11:45

kappa-man schreef: 29 jun 2020 06:40 Taal technisch zit het stuk ook goed in elkaar:
Je wilt...
Beter als...
Ben je in staat te erkennen dat je de regels zelf niet kent en kan toepassen?

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 29 jun 2020 11:49

:roll:
daniel1975 schreef: 28 jun 2020 22:08 Dit is gelukkig wel een objectieve test.....
https://www.fiets.nl/2020/06/23/nieuw-e ... ized-epic/
Bedankt; idd leuk als een journalist wat meer tijd in zijn artikel steekt.

rijden_
Forum-lid
Berichten: 270
Lid geworden op: 23 aug 2005 11:23

rijden_ 29 jun 2020 12:23

colnagofreak schreef: 28 jun 2020 13:44 Tja, had je anders verwacht. De verdelers en fabrikanten zijn ook de adverteerders van het blad Fiets.
Dus laten ze de kerk lekker in het midden, dit is al jaren zo bij Fiets.
Dat iemand het niet eens met een test, niet tevreden is, liever iets anders ziet of het niet diep genoeg vind(t) gaan, over schrijffouten valt: prima. Maar altijd dezelfde opmerkingen in de trant van 'jullie schrijven wat de adverteerder willen'.... Ik word er wel eens een beetje moe van... We zijn redacteuren, geen sales.
...het is niet de fiets die plezier geeft, het is het Fietsen....

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 29 jun 2020 12:56

Ik mis wel de verdieping inderdaad om een keuze te kunnen maken tussen racefietsen. Zo stond er ooit als minpunt: geen allemansvriend. Terwijl in de tekst hier niets over terug kwam. Bij een andere test van een ander blad stond bij dezelfde fiets dat deze een nerveus stuurgedrag had. Kijk dat snap ik tenminste.

Van Bon zegt soms: vooral het derailleurpad is een waar kunstwerk. En dan is er nergens een foto te vinden van het geloofde onderdeel uit de tekst.
Dat soort dingen stoort me wel.

Ik mag toch verwachten dat de testers de racefietsen voor mij onderscheider kunnen formuleren dan ze nu doen. Leon van Bon slaagt daar (het onderscheid) naar mijn mening doorgaans wel in.
Zo ook bij de mountainbikes is dat onderscheid er wel is mijn gevoel.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 jun 2020 13:33

Tussen MTB's zit nog veel meer verschil dan wegfietsen. Het verschil is gewoon heel minimaal, geometrie moet passen, maar voor de rest zijn de verschillen zo klein?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

rijden_
Forum-lid
Berichten: 270
Lid geworden op: 23 aug 2005 11:23

rijden_ 29 jun 2020 13:40

bakboord1 schreef: 29 jun 2020 12:56 Ik mis wel de verdieping inderdaad om een keuze te kunnen maken tussen racefietsen. Zo stond er ooit als minpunt: geen allemansvriend. Terwijl in de tekst hier niets over terug kwam. Bij een andere test van een ander blad stond bij dezelfde fiets dat deze een nerveus stuurgedrag had. Kijk dat snap ik tenminste.

Van Bon zegt soms: vooral het derailleurpad is een waar kunstwerk. En dan is er nergens een foto te vinden van het geloofde onderdeel uit de tekst.
Dat soort dingen stoort me wel.

Ik mag toch verwachten dat de testers de racefietsen voor mij onderscheider kunnen formuleren dan ze nu doen. Leon van Bon slaagt daar (het onderscheid) naar mijn mening doorgaans wel in.
Zo ook bij de mountainbikes is dat onderscheid er wel is mijn gevoel.
dank voor je opmerkingen. Ik ga er meer op letten. In de testen die ik maak kies ik ervoor om een aantal fietsen te 'doen' over een aantal pagina's. -daardoor is er minder ruimte dan wat Leon van Bon heeft voor een (1) fiets. Ik moet dus beknopter werken. Dat is een keuze. Maar zoals alles: alles kan veranderen en wellicht kiezen we voor een andere aanpak binnenkort! En ja, graag op- en aanmerkingen!
...het is niet de fiets die plezier geeft, het is het Fietsen....

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 jun 2020 13:56

Even buiten het feit om dat ik de Epic test niet helemaal objectief over vind komen zijn dit soort uitgebreide tests wel een stuk beter dan de korte reviews. De Scalpel is dan bijvoorbeeld minder uitgebreid, toch al jaren de "tegenstander" van de Epic, maar ook wel stuk beter dan de gemiddelde review.
Na het lezen van zulke langere reviews kun je wel een aardige voorstelling maken over het karakter van de fiets en de keuzes die de fabrikant heeft gemaakt.
En soms is iets korter en bondiger ook goed; de BH is daar een prima voorbeeld van.
De meeste racefiets tests zijn dan weer echt te kort. Opsomming van de onderdelen en dat is het zo'n beetje (behalve de artikelen van Van Bon).
Less is bore

Plaats reactie