Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Bezorging drama

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 05 feb 2020 09:32

Dan wil ik er nu wel iets aan toevoegen. Wij hebben abbo opgezegd omdat we voor verzending naar Frankrijk ruim 8 euro per maand extra zouden moeten betalen. Uitleg aan klantenservice dat het helemaal niet zoveel kost mocht niet baten.

Gebruikersavatar
Japierossi
Forum-lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 20 jun 2015 10:58

Gebruikersavatar Japierossi 05 feb 2020 10:52

5-2.... en nog steeds niets binnen..Hopelijk vanmiddag bij thuiskomst op de mat...

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 05 feb 2020 11:06

Jans schreef: 05 feb 2020 09:32 Dan wil ik er nu wel iets aan toevoegen. Wij hebben abbo opgezegd omdat we voor verzending naar Frankrijk ruim 8 euro per maand extra zouden moeten betalen. Uitleg aan klantenservice dat het helemaal niet zoveel kost mocht niet baten.
Vooropgesteld dat ik geen enkel belang heb in PTT Post, ik ook Fiets niet wil verdedigen en dat ik het ook wel veel geld vind, maar ... heb je recent de tarieven van PostNL wel eens bekeken?
Zie: https://www.postnl.nl/Images/tarievenbo ... ?version=5
Die achteneenhalve euro is dus niet zo bijzonder en verdwijnt niet in de zakken van Fiets.

Ik ga er daarbij vanuit dat er niet zo veel exemplaren naar Frankrijk worden gestuurd en daar dus enig handwerk aan te pas komt, hetgeen een prijsopdrijvend effect zal hebben.
NB: Een exemplaar van 'Fiets' zonder reclamerommel erin weegt 220 gram.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 05 feb 2020 11:41

De uitgever verstuurt niet alleen Fiets, maar vele andere bladen. Ze onderhandelen echt niet per product, maar over het totaal. Dat het niet voor dezelfde prijs als België en Nederland kan, begrijp ik.

RonaldH76
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 mar 2016 23:14
Locatie: Hogtown

RonaldH76 06 feb 2020 21:06

Nog niets ontvangen.

Ga maar even mail sturen, weer...
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc

RonaldH76
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 mar 2016 23:14
Locatie: Hogtown

RonaldH76 08 feb 2020 17:55

Schijnt 31-1 al verzonden te zijn, of mijn postbode is liefhebber of er gaat wat anders fout.

Dit is de 2e keer al..


Ze sturen hem weer na
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2240
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 08 feb 2020 18:37

Hier ook mijn laatste nummer nog niet ontvangen.
Dinsdagochtend gebeld.......
Dozen met fietsonderdelen staan vanuit heel Europa binnen een week voor de deur, maar een blaadje binnen Nederland bezorgen is wel lastig.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

RonaldH76
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 mar 2016 23:14
Locatie: Hogtown

RonaldH76 09 feb 2020 19:35

In de Primera heb ik hem al vast doorgebladerd.

Eigenlijk maf dat een abonnee langer zit te wachten ..
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 11 feb 2020 10:08

Edwin schreef: 05 feb 2020 08:31 Nadat onze uitgever vorig jaar is overgestapt naar Sandd zijn de bezorgingsproblemen flink toegenomen. Volgens mij is het door de klantenservice uiteindelijk altijd wel opgelost, maar het is natuurlijk bijzonder irritant als je als abonnee je magazine later ontvangt dan dat deze in de winkel ligt.

Begin deze maand zijn Sandd en PostNL gefuseerd en ligt de bezorging weer bij PostNL. We hebben goede hoop dat hiermee iedereen Fiets magazine nr.3 weer netjes op tijd ontvangt. Maar laat het vooral weten als dit niet zo is. En, al kunnen we er als redactie niet veel aan doen, nogmaals excuus voor het ongemak!
Laat ik als postbezorger even reageren, zodat iedereen een beeldvorming krijgt (en wellicht begrip)

De fusie van Sandd en PostNL vergt nógal wat voeten in aarde. Naast dat de dagelijkse post bijna 2x zoveel is geworden, is het sorteerproces in de grotere sorteercentra een legpuzzel waar ze bij 'Wie is de Mol' nog wat van kunnen leren. Er kan op veel fronten wat fout gaan. En een klein foutje aan het begin van het proces, laat zich moeilijk herstellen gaandeweg.

Sorteermachines kunnen haperen, voorbereiding grote poststukken die niet in de sorteermachine passen, volle tassen die op verkeerde containers staan. Verkeerde containers die afgevoerd worden..... Daar kan ik als bezorger verder niets aan doen, maar het geeft je zo wel een kleine inkijk in een proces wat op het eerste gezicht heel makkelijk lijkt. En als laatste kan de postbode ook het tijdschrift (om welke reden dan ook) in de verkeerde brievenbus stoppen. Ja, dat kan gebeuren. ;)

Ook is de werkwijze voor de bezorging veranderd, zo kan het zijn dat weekbladen op andere dagen worden bezorgd dan de gebruikelijke donderdag.
WiND 56 - 2020

jberends
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 04 sep 2019 16:03

jberends 11 feb 2020 13:19

Laat ik als ontvanger even reageren. Ik heb al jaren maandbladen en heb er vele over de jaren gehad. Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat er een blad later op mijn deurmat ligt dan diegene in de winkel. Het afschuiven op ‘derden’ (drukker, postbezorger 1, postbezorger 2, fusie van postbezorger 1 +2) wat door de uitgever consequent gebeurt is een uiting van eigen onmacht het ‘uitgifteprocess’ goed te controleren. Het is voor hen toch ook niet de eerste keer; zeker als het ‘uitgeven’ je hoofdtaak is. Dit is niet van de laatste tijd, maar van de afgelopen 6 maanden heb ik er 1 op tijd ontvangen. Dwz voor het einde van de maand en/of de donderdag/vrijdag voordat hij in de winkel lag.

RonaldH76
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 mar 2016 23:14
Locatie: Hogtown

RonaldH76 29 feb 2020 13:01

Ja het is ze gelukt, de nieuwe maart editie valt zomaar door mijn brievenbus !
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 934
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 01 mar 2020 07:11

Bij mij ook.
PostNL gisteren (zaterdag) bezorgd.
Eigenlijk nog 1 dagje te laat maar hier ben ik al blij mee 😜
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Plaats reactie