Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Uitstervend ras?

HarryuitHilversum
Forum-lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05

HarryuitHilversum 01 mei 2019 21:36

De redactie van Fiets is een voorstander van schijfremmen. Dat kan, al zou ik liever zien dat zij mij (en alle andere lezers) objectief zouden informeren. Dat is, als het om schijfremmen gaat, niet het geval. Een nieuw dieptepunt is het artikeltje op pagina 107,waarin een paar Supra wielen wordt gerecenseerd. Omdat dit om een velgremset gaat, wordt de kop: uitstervend ras" gebruikt met al;s enige motivatie: "Dat zeggen mensen die het weten kunnen. "
Wie zijn die mensen, vraag ik mij dan af? Adverteerders misschien?
Het schijfremstandpunt van Fiets blijft opmerkelijk. In een blad als het Duitse Roadbike, dat i.m.o. op een hoger niveau staat, lees ik veel genuanceerdere berichten. Deze maand nog was er een test van wielsets voor velgremmen in te lezen, waarbij de bewezen techniek en de zeer goede remprestaties werden geprezen.
De industrie spint in elk geval garen bij de Fiets. Ik sprak laatst een maatje die zij S-works tarmac met velgremmen op marktplaats zet. Niet omdat hij schijfremmen een verbetering vindt, maar omdat hij bang is dat hij voor een fiets met velgremmen over een paar jaar niets meer krijgt. Dus de campagne van de fietsindustrie blijkt te werken, met dank aan bladen als Fiets.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 01 mei 2019 21:45

Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt.
Laatst gewijzigd door havana op 04 mei 2019 06:58, 1 keer totaal gewijzigd.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 01 mei 2019 21:50

Haha; ik had de lijn van uitstervend ras gelezen maar er niet over nagedacht wat ze nu bedoelden.
Nu weet ik het dus ;-).

Maar zelf maak ik me er geen zorgen om. Ik vind het net tof dat er veel goede 2dehands racewielen te vinden zijn omdat mensen overstappen op schijven.

Walter

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37369
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 mei 2019 21:54

HarryuitHilversum schreef: 01 mei 2019 21:36 . Ik sprak laatst een maatje die zij S-works tarmac met velgremmen op marktplaats zet. Niet omdat hij schijfremmen een verbetering vindt, maar omdat hij bang is dat hij voor een fiets met velgremmen over een paar jaar niets meer krijgt.
Geweldige smoes om moeder de vrouw te overtuigen :lol: :lol:
Ding is nu al afgeschreven, wat hij de komende jaren gaat verliezen valt in het niet bij de kosten die hij nu maakt voor een nieuwe fiets.

Verder wel eens met het door de strot duwen van discs, slaat nergens op.
Gewicht is ineens geen issue meer. Fiets mag een ton wegen als hij maar aero is en schijven heeft.
Less is bore

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 01 mei 2019 22:05

Verslaggevers op tv doen er ook al aan mee. Veel profs hebben nog steeds de voorkeur voor velgremmen. Schijfremmen op een racefiets dan is een carbon frame en wielen zonde van je centen.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 01 mei 2019 22:12

Het gebrek aan objectiviteit en onafhankelijkheid van Fiets-magazine is overduidelijk bewezen bij de introductie van de Shimano 6600 groep. De flyer van Shimano was woordelijk overgeschreven in het artikel "eerste indruk" in Fiets magazine.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 01 mei 2019 22:25

Wat is Magazine? Is dat een app ofzo?

Anyhow; zonder in de hele disc discussie te belanden, ik ben er wel blij mee. Heb onlangs een nieuw setje FFWD FCC's voor half geld op de kop kunnen tikken. Discs hebben me dus al meer opgeleverd dan verwacht :lol:

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 01 mei 2019 23:03

ypuh schreef: 01 mei 2019 22:25 Wat is Magazine? Is dat een app ofzo?
:roll: toch maar eens kijken naar het site menu dat je hierboven ziet....

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 02 mei 2019 02:02

klimmer schreef: 01 mei 2019 22:12 Het gebrek aan objectiviteit en onafhankelijkheid van Fiets-magazine is overduidelijk bewezen bij de introductie van de Shimano 6600 groep. De flyer van Shimano was woordelijk overgeschreven in het artikel "eerste indruk" in Fiets magazine.
6600; dat is 15 jaar geleden?

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 02 mei 2019 12:20

Ja, toen al.....

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2610
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 02 mei 2019 12:56

klimmer schreef: 01 mei 2019 23:03
ypuh schreef: 01 mei 2019 22:25 Wat is Magazine? Is dat een app ofzo?
:roll: toch maar eens kijken naar het site menu dat je hierboven ziet....
Toch maar eens humorvol leren lezen... ;)

Gebruikersavatar
Rodrick
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 mar 2007 12:01

Gebruikersavatar Rodrick 10 mei 2019 14:34

Ha Harry (en alle anderen), ik zal het standpunt van Fiets, dat we al vele malen hebben uitgelegd, hier nog eens bespreken. Ons standpunt (voor zo ver we van standpunten kunnen spreken; het is meer een op ervaring en gevisualiseerde toepassingen gebaseerd advies, maar dat terzijde) is dat schijfremmen voor heel veel mensen heel veel voordelen biedt, maar die voordelen vooral zijn op te halen in heuvelachtig gebied. In Nederland is een velgrem dikke prima. Ook adviseren wij zeker niet om over te stappen vanwege die schijfremmen. Als je toch iets nieuws zoekt, dan is het verstandig wel over te stappen. Je kunt je kop allemaal lekker in het zand steken, maar de fietsindustrie beweegt naar discs. De laatste twee introducties van bijvoorbeeld Specialized bewijzen dat. Die modellen zijn disc-only. En echt, wereldwijd legt Nederland daar totaal geen gewicht in de schaal en dus ook ons oordeel niet.


Wat je verder zegt over al dan niet genuanceerde buitenlandse bladen: ach, je moet het ook wel willen lezen bij ons. Ik herken Fiets totaal niet in je typering, om het netjes te formuleren.

Plaats reactie