Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Uitstervend ras?

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 11 mei 2019 13:32

Ik heb het zelf niet en mis het ook niet, Mijn vrouw wel op haar racer. En uiteraard wel schijven op de MTB. Ik vind het wel een mooi systeem wat ook veel vertrouwen geeft. Natuurlijk duwt de fietsindustrie de fietser de schijfrem door de spreekwoordelijke strot. Maar dat boeit toch ook niet zo? Kies gewoon datgene wat je aanspreekt. De keuze is nog steeds reuze.

DeeJeeEric
Forum-lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 03 mei 2014 12:31

DeeJeeEric 11 mei 2019 16:09

We leven in een kapitalistische wereld, waarin we ieder moment van de dag bloot worden gesteld aan reclame. Iedere industrie waaronder de fiets industrie is voordurend opzoek naar innovatie om A: producten te verbeteren en vooral B: omzet en winst te vergroten.
Wanneer iemand vele euro's wil uitgeven voor een paar % meer remkracht, dan moet hij of zij dit vooral doen (om vervolgens nog meer euro's uit te geven om weer gewicht te besparen).
Giant TCR Advanced 1

MonkeyRider
Forum-lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 30 apr 2015 17:25

MonkeyRider 11 mei 2019 19:23

Het vervelende van die marketingpraat, zelfs in een "onafhankelijk" fietsblad is wel dat je ook door je LBS bijna niet meer serieus genomen word als je weloverwogen velgremmen wilt op je racer. Ik heb ernaast een gravelbike met schijfremmen, maar wilde perse voor Nederland een lichte fiets zonder overbodige poespas. Mij werd netjes verteld dat evt inruil tzt waarschijnlijk niet veel opbracht omdat "iedereen" alleen maar schijfremmen wil.......
Ik ben nu des te blijer met mijn 2019 carbon Domane met velgremmen, straks is ie zeldzaam en een "collectors item" 😁

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 11 mei 2019 19:39

BrEw schreef: 11 mei 2019 11:06 Ze zullen zich vast niet laten weerhouden door een enkeling die meent de wijsheid in pacht te hebben.
Ik heb als diegene die zijn eigen wijsheid in pacht heeft 1 groot voordeel: ik hoef niks te verdienen aan m'n schrijfsels.
Ik kom ook nooit bij viedzenmaackers dus hoef ook geen gelxl van die kant aan te horen.
DeeJeeEric schreef: 11 mei 2019 16:09 We leven in een kapitalistische wereld, waarin we ieder moment van de dag bloot worden gesteld aan reclame. Iedere industrie waaronder de fiets industrie is voordurend opzoek naar innovatie om A: producten te verbeteren en vooral B: omzet en winst te vergroten.
Wanneer iemand vele euro's wil uitgeven voor een paar % meer remkracht, dan moet hij of zij dit vooral doen (om vervolgens nog meer euro's uit te geven om weer gewicht te besparen).
Zo is het, en denk ook eens aan de te verwachten golf prima frames + wielen die op de 2e hands markt gaan komen.
HUP FIETS.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1260
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 12 mei 2019 20:57

:like: Leuke invalshoek Keezx!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 mei 2019 21:52

Ik zit al een jaar klaar om ergens een Oltre XR4 met Bora’s op te pikken voor een ikraakmaandestraatstenennietkwijt velgremprijsje.....
Less is bore

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 12 mei 2019 21:54

.... en als het jouw maat niet is, neem ik 'm wel

HarryuitHilversum
Forum-lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05

HarryuitHilversum 13 mei 2019 11:09

Ons standpunt (voor zo ver we van standpunten kunnen spreken; het is meer een op ervaring en gevisualiseerde toepassingen gebaseerd advies, maar dat terzijde) is dat schijfremmen voor heel veel mensen heel veel voordelen biedt, maar die voordelen vooral zijn op te halen in heuvelachtig gebied. In Nederland is een velgrem dikke prima.
Hier ben ik 100% mee eens, zowel qua inhoud als toon. Ook is duidelijk dat de industrie naar schijfremmen beweegt. Deze inhoud en toonzetting mis ik teveel in het blad. Door ongenuanceerd schijfremsystemen te promoten (" Wie schijft die blijft") en velgremsystemen af te branden ("uitstervend ras") laad je een bepaalde verdenking op je. Dan kun wel je zeggen dat je je daarin niet herkent, maar ik zou het geloofwaardiger vinden als je in plaats daarvan eens wat evenwichtige, informatieve stukken over schijf- en velgremmen plaatst.

Gebruikersavatar
Kluus
Forum-lid
Berichten: 473
Lid geworden op: 08 aug 2015 14:07

Gebruikersavatar Kluus 13 mei 2019 12:44

Rodrick schreef: 10 mei 2019 14:34 ...

Ons standpunt (voor zo ver we van standpunten kunnen spreken; het is meer een op ervaring en gevisualiseerde toepassingen gebaseerd advies, maar dat terzijde) is dat schijfremmen voor heel veel mensen heel veel voordelen biedt, maar die voordelen vooral zijn op te halen in heuvelachtig gebied. In Nederland is een velgrem dikke prima.

...
Ik vind dit altijd wel een zwak argument je lijkt hiermee te impliceren dat de "tegenstanders" van schijfremmen zich nooit buiten het vlakke Nederland begeven.

Zelf heb ik er niet zo'n sterke mening over, waarschijnlijk wordt mijn volgende fiets er ook een met schijfremmen omdat de markt daar inderdaad naartoe beweegt. Ik vind dat niet erg, maar de praktische noodzaak zie ik ook niet.

Ik kan me in de bergen als ik wil prima onderuit remmen met mijn velgremmetjes (ja, ook als het regent), dus aan remkracht ontbreekt het niet en ik heb al meer "rem-incidentjes" gehad met mijn MTB met schijven dan met mijn wegfiets met velgremmen.

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 13 mei 2019 13:42

Heb vorige week maar mijn slag geslagen. Ik heb eigenlijk al te veel fietsen zowel met velgrem als met schijfrem. Mijn favoriete fiets is al 10 jaar oud en heeft velgremmen. Te veel maar het blijft n+1, Vorige week kwam mijn buitenkansje, ook iemand die vond dat hij over moest naar schijfremmen en daardoor heb ik een tweede van mijn favoriet tegen een mooi prijsje op de kop kunnen tikken. Laat de marketing machine maar draaien voor schijfremmen, tegen die prijs zou ik ook nog een derde willen.
Ach, ik zeg ook maar wat

JayKay.1
Forum-lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 03 mei 2014 16:37

JayKay.1 13 mei 2019 14:48

]

En dat is wat voor merk en model?

verhto
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 09 mar 2015 18:37

verhto 17 mei 2019 16:02

als ik zo naar de Giro2019 zit te kijken, zie ik bijna allemaal fietsen met velgremmen, behalve specialized (Bora en Quick) en Trek...

Is daar een reden voor? Gewicht? Giro is niet echt een platte ronde...

Plaats reactie