Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Uitstervend ras?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8290
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 10 mei 2019 22:39

BrEw schreef: 10 mei 2019 22:30 Als ik u was zou ik mijn abonnement acuut opzeggen. Lekker een abbo op een conservatief Engels/Duits/Bels/Frans/Italiaans blad nemen. Dat zal ze leren, die arrogante redacteuren van Fiets die iedereen aan de schijfrem willen hebben.
Wij hebben al een Frans blad, en ja, die zijn genuanceerder.

BrEw
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 04 aug 2018 12:54
Locatie: Antwerpen

BrEw 10 mei 2019 22:59

Daar staan de Fransen immers om bekend!

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 10 mei 2019 23:03

Brew, ik vraag me af of je het niet snapt of dat je het niet wilt snappen? In het eerste geval kan ik het proberen uit te leggen, in het tweede geval ben je gewoon sneu.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5562
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 11 mei 2019 07:15

Ach, je kan gewoon ook een eigen mening hebben en je niet laten leiden door een mening in een fietsblad!
Daarom snap ik alle ophef niet.

Ik ben van ver voor de schijfrem, veel in de bergen gereden, cyclo's en nu in de zomermaanden nog steeds wekelijks in de Ardennen en Limburg. Ik ben nog nooit iets te kort gekomen met mijn velgremmen.

Als ik nu een nieuwe fiets aan zou schaffen zou dat weer gewoon een fiets met velgremmen worden.
Makkelijk af te stellen, bij mij gaan wekelijk beide wielen eruit achter in de auto en op de plaats van bestemming er gemakkelijk weer in. Voor schijfremmen gaat dit niet altijd op, begrijp en lees ik hier vaak.


En 1 keer in de vier jaar een nieuwe set wielen omdat het voorwiel is hol geremd overleef ik ook wel!

Nee, ik blijf gewoon ouderwets en trek me niets aan wat de bladen schrijven en ga gewoon uit van mijn eigen ervaringen.....dat mag ook wel op mijn leeftijd en met 30 jaar racefiets ervaring! Dan val ik maar onder het uitstervend ras! :lol:
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Jorge
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 nov 2018 10:55

Jorge 11 mei 2019 08:08

Voor mij gaat het voornamelijk ook om het onderhoudsgemak. Ik ben van de generatie voor de schijfrem en doe alles grotendeels zelf aan mijn fiets. Mijn wielen gaan er wekelijks minimum 1 keer uit en het onderhoud aan mijn wielen en remhoeven (onderhoud, afstelling ed.) doe ik nu blindelings. Het is een gewoonte geworden.

Remt een schijfrem beter in bepaalde omstandigheden? Zeker wel.
Zijn schijfremmen de toekomst? Meer dan waarschijnlijk wel.

Maar voor mijn persoonlijke ambities en niveau zijn mijn ultegra-velgremmen ruimschoots voldoende. Ik kijk de volgende maanden uit naar een nieuwe fiets en het zullen meer dan waarschijnlijk opnieuw velgremmen worden. In de verdere toekomst zie ik dan wel weer hoe het evolueert.

Gebruikersavatar
Rubik
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 30 mar 2018 17:58
Locatie: Heerenveen

Gebruikersavatar Rubik 11 mei 2019 08:44

colnagofreak schreef: 11 mei 2019 07:15 Ach, je kan gewoon ook een eigen mening hebben en je niet laten leiden door een mening in een fietsblad!
Daarom snap ik alle ophef niet.

Ik ben van ver voor de schijfrem, veel in de bergen gereden, cyclo's en nu in de zomermaanden nog steeds wekelijks in de Ardennen en Limburg. Ik ben nog nooit iets te kort gekomen met mijn velgremmen.

Als ik nu een nieuwe fiets aan zou schaffen zou dat weer gewoon een fiets met velgremmen worden.
Makkelijk af te stellen, bij mij gaan wekelijk beide wielen eruit achter in de auto en op de plaats van bestemming er gemakkelijk weer in. Voor schijfremmen gaat dit niet altijd op, begrijp en lees ik hier vaak.


En 1 keer in de vier jaar een nieuwe set wielen omdat het voorwiel is hol geremd overleef ik ook wel!

Nee, ik blijf gewoon ouderwets en trek me niets aan wat de bladen schrijven en ga gewoon uit van mijn eigen ervaringen.....dat mag ook wel op mijn leeftijd en met 30 jaar racefiets ervaring! Dan val ik maar onder het uitstervend ras! :lol:
Ik ben eind vorig jaar overgestapt op een fiets met schijfremmen, een Trek Emonda SL6 disc. Omdat ik bij fietsen in de winter en natte/vieze omstandigheden niet kon wennen aan matige velgremmen, na jaren een mtb met schijfremmen te hebben gehad.

Wat jij omschrijft leek mij ook een groot nadeel. Dit blijkt, in mijn geval, totaal niet zo te zijn! Door de steekassen is het verwijderen en terugplaatsen kinderspel. Wielen al vaak verwijderd, nog nooit een probleem mee gehad.
Sterker nog: bij mijn Cube Attain GTC race die ik hiervoor had (met schijfremmen en snelspanners) leverde dit veel meer problemen op. De dropouts leken een wat afwijkende vorm te hebben, waardoor het me vrijwel nooit lukte om de wielen in 1 keer goed te plaatsen. Ook niet wanneer de fiets gewoon rechtop stond.

Disclaimer: ik heb geen commerciele belangen, werk niet voor het magazine ;) , maar zou iedereen die een nieuwe fiets zoekt zonder twijfel adviseren voor een fiets met schijfremmen te gaan.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8290
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 11 mei 2019 09:07

BrEw schreef: 10 mei 2019 22:59 Daar staan de Fransen immers om bekend!
Oh jij vind de gele hesjes genuanceerd?

BrEw
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 04 aug 2018 12:54
Locatie: Antwerpen

BrEw 11 mei 2019 09:20

Jans schreef: 11 mei 2019 09:07
BrEw schreef: 10 mei 2019 22:59 Daar staan de Fransen immers om bekend!
Oh jij vind de gele hesjes genuanceerd?
Weleens van sarcasme gehoord?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8290
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 11 mei 2019 09:24

BrEw schreef: 11 mei 2019 09:20
Jans schreef: 11 mei 2019 09:07
BrEw schreef: 10 mei 2019 22:59 Daar staan de Fransen immers om bekend!
Oh jij vind de gele hesjes genuanceerd?
Weleens van sarcasme gehoord?
Waarom dat niet duidelijk maken? Maar goed toevallig vinden wij het blad Cycle over het algemeen wel genuanceerd.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 11 mei 2019 10:58

Ze doen maar, voor mijn part schrijven ze bij Fiets wat ze willen, ik lees het toch niet.
Laatst een stukje van de geprezen Leon van Bon gelezen. Ook zonde van de tijd.....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

BrEw
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 04 aug 2018 12:54
Locatie: Antwerpen

BrEw 11 mei 2019 11:06

Ze zullen zich vast niet laten weerhouden door een enkeling die meent de wijsheid in pacht te hebben.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3084
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 11 mei 2019 11:50

"Don't shoot the messenger " Het is een logische constatering van Fiets dat het richting "schijf" gaat. Als Shimano straks ook de instapgroepen (alleen) met schijf gaat leveren, zijn de velgremmen tot "niche" verworden. Net als zo veel eerdere wijzigingen in het leveringsprogramma, bijvoorbeeld 3x10 of 39t binnenblad.

Plaats reactie