Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Tjerk Bos

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 02 sep 2018 09:19

Hard fietsen in een koers is natuurlijk ook geen maatstaf om te laten zien wat je kunt. In koers kun je met 2 vingers in de neus 40 gemiddeld in het peloton fietsen. En een koers winnen is 99 van de 100 keer maximaal profiteren in de eindsprint. Ik zeg niet dat koersen makkelijk is. Maar het is een andere discipline en daarom niet vergelijkbaar. Voor mijzelf. Weken/maandenlang kan ik er niet mee bezig zijn en zo ineens ben ik er weer een paar dagen mee bezig. Maar dan alleen op de 2000 plus segmenten. Heb ik dan weer 3 of 4 KOM’s dan ben ik er ook wel weer klaar mee. Hoge temporitten dagen mij veel meer uit. KOM’s pak je dan niet omdat de pieksnelheden dan te laag zijn voor een KOM. Maar een rit op een hoog gemiddelde geeft mij veel meer voldoening. KOM’s verzamelen vooral op de stille weggetjes is niet zo bijzonder. In mijn omgeving ken in tientallen segmenten die weinig voorstellen en daar fiets ik dan ook geen KOM op. Windkracht 6 of hoger gebruiken voor een KOM doe ik ook niet. Dat is gewoon flauw

Zwasja
Forum-lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 02 jul 2012 21:06

Zwasja 02 sep 2018 11:09

Ach ieder zijn ding.
De één wil in een groep fietsen, ander wil koersen of alleen genieten van de omgeving en hij wil Strava koning zijn. Prima toch? Waarom andere mensen veroordelen die anderen niets aandoen, maar alleen omdat je zelf vindt dat dit onzin is? Andere mensen vinden weer onzin wat jij doet.
Dat gezegd hebbende, de eerlijkheid gebiedt dat ik ook wel een keer klaar was met al die ©TB segmentjes. Met een oostenwind naar Holwierde gefietst om van daaruit hem een aantal segmenten afhandig te maken.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 02 sep 2018 11:59

Natuurlijk moet ieder lekker doen waar hij zin in heeft. Maar op deze manier KOM's verzamelen zit voor mij in de sfeer van olifantenbeeldjes verzamelen of ze nu lelijk zijn of niet.
Iemand met 50 echt mooie met zorg uitgekozen olifanren beelden kan bij mij toch op wat meer bewondering rekenen dan iemand die dwangmatig 3000 van die beeldjes heeft vezameld.

Ik verzamel al sinds 1971 cols/cotes/muro's/bocca's/adelaarsnesten/capo's. Deze week heel bewust de laagste officiele col (bocca) van Corsica opgereden. Is een ding van helemaal niks. Omdat het een officiele naam heeft vind ik dat leuk. Maar als ik nu bij ieder bultje een paaltje met een naambordje in de grond ga staan tikken om lekker veel cols te scoren wijst ieder op z'n voorhoofd. Maar als iemand het virtueel doet is het ineens geweldig.

Dit is echt wel een station verder dan enthousiast of gepassioneerd.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 02 sep 2018 14:05

Het zit in de categorie ‘onschuldig vermaak’. Hij doet er niemand kwaad mee en heeft al doende geen tijd voor kattenkwaad of erger

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 02 sep 2018 15:17

vincent75 schreef: 02 sep 2018 06:28 dat hij direct op de fiets stapt als een ander zijn kom heeft afgepakt.
Afbeelding
:lol:
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 02 sep 2018 15:46

Vind zelf de @TB sprintjes wel leuk. Het zijn doorgaans niet van die volstrekt idiote segmenten, maar gewoon populaire stukken (bijvoorbeeld een klinker strook of aanloop naar een brug) met een logisch begin en einde. Het is niet dat de finish 75m na het plaatsnaambordje ligt zodat de niet-wetenden geen kans maken. Hij heeft ook wel filmpjes gemaakt van zijn segmenten met zijn pogingen incl. snelheid en vermogen.

Kortom, hij is er niet op uit om het voor zichzelf zo makkelijk mogelijk te maken, maar is meer gericht op de Strava community. Voor de @TB segmenten moet je vaak ook wel doorrijden en is flink wat concurrentie (heb er 4-5 gehad, maar die zijn de afgelopen 2 jaar snel weer afgepakt).

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 02 sep 2018 18:49

Nee_Nee schreef: 02 sep 2018 14:05 Het zit in de categorie ‘onschuldig vermaak’. Hij doet er niemand kwaad mee en heeft al doende geen tijd voor kattenkwaad of erger
Zo heb ik eigenaardigheid om zoveel mogelijk Strava uitdagingen te volbrengen. Dit jaar staat de teller op 68 en in totaal heb ik 255. Gaat natuurlijk ook nergens over maar is wel weer extra motivatie om lekker bezig te zijn.

https://strava.app.link/EhLjORJ8SP

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 02 sep 2018 18:52

Anderen gaan weer achter Veloviewer dingen aan: tegeltjes, vierkantjes en clustertjes. We zijn van de straat... *(of juist erop)*

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 02 sep 2018 19:20

En eerlijk is eerlijk ik ben ook wel een beetje “trots” op mijn top 20 KOM’s, er zitten zelfs 2 @TB segmenten bij :-)

Afbeelding

jappiex
Forum-lid
Berichten: 620
Lid geworden op: 20 mei 2007 12:44

jappiex 19 sep 2018 20:42

Kijk, nu word het interessant, wie heeft de meeste door Tjerk Bos aangemaakte segmenten,

Zelf fietste ik in de begindagen van Strava veel in zijn buurt, en ik moet eerlijk zeggen, voor mijn gevoel is het sociaal gemankeerde figuur. Hypersociaal maar ook nogal sneu. Ik heb bijvoorbeeld een KOM in die buurt waar hij niet bij kwam en toen heeft hij een nieuw segment gemaakt waarvan het einde net over een kruising ligt, om toch op dat stuk een KOM te hebben. Vrij kansloos, maar zoals de Grunneger zegt: dij t dut mout t waiten.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 19 sep 2018 21:32

jappiex schreef: 19 sep 2018 20:42 en toen heeft hij een nieuw segment gemaakt waarvan het einde net over een kruising ligt
Wat dat betreft is er bij Strava nog veel werk aan de winkel. Er zal wel nooit iets mee gedaan gaan worden, maar segmenten waarbij je een best drukke weg over moet, of een weg die op een ander uitkomt waar verkeer van rechts voorrang heeft, maar je ziet dat verkeer niet of nauwelijks....
Maar Tjerk moet vooral doen wat hij leuk vindt.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 19 sep 2018 21:59

Jans schreef: 19 sep 2018 21:32
jappiex schreef: 19 sep 2018 20:42 en toen heeft hij een nieuw segment gemaakt waarvan het einde net over een kruising ligt
Wat dat betreft is er bij Strava nog veel werk aan de winkel. Er zal wel nooit iets mee gedaan gaan worden, maar segmenten waarbij je een best drukke weg over moet, of een weg die op een ander uitkomt waar verkeer van rechts voorrang heeft, maar je ziet dat verkeer niet of nauwelijks....
Maar Tjerk moet vooral doen wat hij leuk vindt.
Valt mee toch?

Ik heb ook wel 2-3x segment aangemaakt die (per ongeluk) over een relatief druk kruispunt ging (voor zover het druk kan zijn op het Friese platteland). 9 van de 10x kun je daar vol gas langs en heb je 2km zicht in alle richtingen. Toch worden die segmenten vrij snel geflagd in mijn beleving. Niet totaal onterecht, maar ook niet nodig om ze te flaggen in mijn ogen.

Plaats reactie