Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Een blog van een vrouw over de eerste keer met klikpedalen

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 03 aug 2018 07:18

Dat meen je toch niet echt he.....

Oh wacht, dat meen je wel echt.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 03 aug 2018 07:49

scepticus schreef: 03 aug 2018 07:18 Dat meen je toch niet echt he.....

Oh wacht, dat meen je wel echt.
Wat is er mis mee? Luchtig geschreven en waarschijnlijk voor veel mensen herkenbaar. Misschien helpt dit wat mensen om de eerste stap te zetten.

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 03 aug 2018 08:04

Inderdaad, Ik denk juist dat het in dit geval erg leuk is voor vrouwen (omdat het geschreven is door een vrouw) om te lezen. In het begin zit je nu eenmaal te klungelen, en dan is het altijd fijn om te lezen dat zelf iemand op de redactie van fiets daar last van heeft.

Pitti Carabinieri
Forum-lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 06 okt 2017 12:52

Pitti Carabinieri 03 aug 2018 08:05

Je hebt in ieder geval zelfkennis aan je forumnaam te zien.

Dat gezegd hebbende. Maak het leven niet zo moeilijk.
Zelf ben je ook ooit begonnen om ooit voor de eerste keer op klikpedalen te fietsen en vond je het vast ook even spannend. Je hoeft jezelf in ieder geval niet groot te houden voor de rest van de forumleden.

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 03 aug 2018 08:39

Leuke blog toch... Hier fietst inmiddels vrouw, schoonzus (sen), nichtje, schoonmoeder en tante met klikpedalen. En ja, ze zijn vast en zeker allemaal een keertje naar de verkeerde kant afgestapt, maar gaat meestal goed :-).

Wel rijden ze allemaal met SPD ipv SL. Excuus, die schoenen lopen prettiger op terras, herkenbaar?

Ik heb BTW SPD op cyclo (ook in winter als ik deze op de weg inzet, maar dat heeft voornamelijk ermee te maken dat ik alleen winter SPD schoenen heb)...

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 03 aug 2018 08:53

Ik weer iets bijgeleerd, namelijk "Pedal Plates" daar had ik nog nooit van gehoord.
Niks mis trouwens met dit artikel.

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 03 aug 2018 08:56

Zeker niets mis met het artikel. Het is iets dat ons allemaal een of meerdere keren (weet zeker ook scepticus) is overkomen.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 03 aug 2018 09:14

japiecarbon schreef: 03 aug 2018 08:04 Inderdaad, Ik denk juist dat het in dit geval erg leuk is voor vrouwen (omdat het geschreven is door een vrouw) om te lezen. In het begin zit je nu eenmaal te klungelen, en dan is het altijd fijn om te lezen dat zelf iemand op de redactie van fiets daar last van heeft.
Dat was nu net mijn gevoel, van vrouwen voor vrouwen. Iets ouds in een nieuw vrouwenjasje? Maar ik fiets dan ook al heel lang met klikpedalen. Is dat het misschien?

Gebruikersavatar
wouterf
Forum-lid
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 aug 2006 23:14

Gebruikersavatar wouterf 03 aug 2018 09:36

Ik heb ook altijd wat weerstand voor artikelen van beginners over beginnersdingetjes, wat mij betreft kan je vaak beter iemand met meer ervaring die wel oog heeft voor waar de beginner tegenaan loopt iets laten schrijven. Wat dat betreft zijn wij gewoon niet de doelgroep, maar zijn het de beginnende fietsers die bang zijn voor bepaalde zaken die perfect worden besproken in dit artikel.

Alleen voor iemand die al een paar jaar op een redactie rondloopt vind ik het taalgebruik niet echt passend...

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 03 aug 2018 09:40

Vind het wel verfrissend en duidelijk geschreven door iemand die veel jonger is dan ik. Moet overigens zeggen dat ik na 30 jaar time nu overgestapt ben op speedplay en bij de eerste twee stoplichten was ik echt maar net op tijd met uitklikken, was al aan het omvallen. Dus ook voor ervaren fietser, want daar reken ik mezelf toch wel toe, blijft het herkenbaar.
Ach, ik zeg ook maar wat

bartg
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 21 apr 2011 12:19

bartg 03 aug 2018 09:49

Fijn artikel -,ook voor een man, laten we eerlijk zijn - en ja, o zo herkenbaar. Ik rij sinds eind jaren 80 met Look (en nu SPD op de crosser tijdens de winter). Wat een verschil nu t.o.v. die eerste versies. Ik herinner me dat we in het begin ooit met de halve fietsclub onderuit gingen aan een kruispunt toen de eerste stopte en de rest net niet snel genoeg en/of aan de verkeerde kant uitklikte. Zo zie je maar : niets nieuws onder de zon en achteraf is het gewoon een leuke anekdote :lol:
O ja, de laatste - nu gelukkig zeldzame - keer dat ik omkieperde is nog niet eens zo lang geleden. Verzachtende omstandigheden : dat was na een noodstop om een verstrooide tegenligger te ontwijken op een veel te smal, hobbelig, Belgisch fietspad ... Maar die maken nu eenmaal deel uit van ons bouwkundig erfgoed vrees ik ;)
EM EMX3 C SR - EM Eeklo70 SRAM 1X - EM Corsa C NR - Bianchi MegaPro Athena - Holdsworth Mistral

Veen
Forum-lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 20 sep 2017 20:36
Locatie: N.O. Drenthe

Veen 10 aug 2018 22:30

Gevallen nog niet maar twee keer was het kantje-boord. Meestal doe ik alvast een voet los als ik weet dat het even zeer langzaam moet gaan maar die ene keer overschatte ik mezelf toen ik een surplace moest doen omdat ik linksaf de wijk wilde inslaan en er een motortoertocht mij tegemoet kwam. De andere keer reed ik in de Eifel bergop, kwam ik wat motorrijders tegen en belandde vervolgens in de berm omdat ik achterom wilde kijken of het Nederlanders waren. In combinatie met een wat onwillig evenwichtsorgaan was dat niet echt handig.
"Allow yourself to be a beginner. No one starts off being excellent!"

Plaats reactie