Fiets mei 2017 Fiets van het jaar
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37638
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik dacht gisteravond dat het weer de leaserijder was die in het verdomhoekje zat. "Mooi"item op het journaal dat er zoveel meer vuile autos worden verkocht, ipv de schone hybrids onder de oude fiscale regels. Dat die schone autos gewoon na 20KM volledig op benzine rijden (Mitsubsidie PHEV, 1 op een emmer) vergeten ze te melden.
En boeren (in elk vakgebied) zijn toch altijd fout volgens velen? Spuiten maar raak, gieren maar raak, alle beesten afgetopt als een wielrenner met verboden middelen, etc. Ellendige natuurclubs met hun eenzijdige berichtgeving.
Om over de klimaatoogkleppen van het KNMI maar niet te spreken; gerenommeerde wetenschappers met een ander geluid worden genegeerd (ik weet ook niet wie er gelijk heeft).
En boeren (in elk vakgebied) zijn toch altijd fout volgens velen? Spuiten maar raak, gieren maar raak, alle beesten afgetopt als een wielrenner met verboden middelen, etc. Ellendige natuurclubs met hun eenzijdige berichtgeving.
Om over de klimaatoogkleppen van het KNMI maar niet te spreken; gerenommeerde wetenschappers met een ander geluid worden genegeerd (ik weet ook niet wie er gelijk heeft).
Less is bore
Cannondale heeft echt wel het geld om nieuwe lagers te ontwikkelen. Maar kraakten de lagers van de testfiets ook??? Nee namelijk. Dat is een ander bracket. Het is sowieso de bb30a. En ik blijf erbij dat alle perslagers gewoon de beste performance hebben. Ik rijd de supsix evo team editie. Ik heb in mijn leven vele fietsen van prut tot kwaliteit getest, maar ik kan je zeggen dat de supersix evo echt een topfiets is. Hij voelt licht, wendbaar, comfortabel en bloedsnel aan. En geen krakende lagers.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat is ook mijn idee, waarom lukt het C-Bear wel en de fietsfabrikant niet. Ik heb twee fietsen (Kuota, Wilier) met PF lagers omgebouwd naar C-Bear lagerschalen (geen lager) en absoluut geen gekraak meer.boswielrenner schreef:BB30 problemen hoeven vandaag de dag echt niet meer voor te komen. Er zijn fabrikanten als C-Bear en Praxis die een oplossing bieden die echt werkt! Ik vind dat fabrikanten deze oplossing al op voorhand zouden moeten gebruiken in hun frames.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
Cannondale gebruikt gewoon FSA lagers. Die hebben een niet al te beste reputatie, alhoewel in mijn kermit-Cannondale vooralsnog kraakvrij. In mijn luxe-Cannondale zitten C-bear lagers (ter vervangeing van de FSA lagers die vrij snel heel erg gingen kraken), maar die zijn helaas niet helemaal stil. Volgens mij heeft het kraken ook voor een belangrijk deel met de passing in het bracket te maken.
Het valt trouwens op dat BB30 en PF 30 nogal eens door elkaar gehaald worden. Cannondale levert zijn carbon frames (in ieder geval de Supersix) af met PF30. Deze hebben een 30 mm binnendiameter, de buitenschaal is van plastic en kraakt daarom denk ik van zichzelf al minder snel. De CAAD modellen en de oudere supersix fietsen hebben BB30 lagers. Zelfde binnendiameter, maar ze zitten niet in een plastic "huls". Je perst dus de alu lager rechtstreeks in de (alu) brackethuls. Veel kleinere toleranties, veel sneller kraken.
Het valt trouwens op dat BB30 en PF 30 nogal eens door elkaar gehaald worden. Cannondale levert zijn carbon frames (in ieder geval de Supersix) af met PF30. Deze hebben een 30 mm binnendiameter, de buitenschaal is van plastic en kraakt daarom denk ik van zichzelf al minder snel. De CAAD modellen en de oudere supersix fietsen hebben BB30 lagers. Zelfde binnendiameter, maar ze zitten niet in een plastic "huls". Je perst dus de alu lager rechtstreeks in de (alu) brackethuls. Veel kleinere toleranties, veel sneller kraken.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Lagers kraken zelf nooit, het is de manier waarop lagers in het frame zijn gemonteerd.Rob71 schreef:Cannondale heeft echt wel het geld om nieuwe lagers te ontwikkelen. Maar kraakten de lagers van de testfiets ook??? Nee namelijk. Dat is een ander bracket. Het is sowieso de bb30a. En ik blijf erbij dat alle perslagers gewoon de beste performance hebben. Ik rijd de supsix evo team editie. Ik heb in mijn leven vele fietsen van prut tot kwaliteit getest, maar ik kan je zeggen dat de supersix evo echt een topfiets is. Hij voelt licht, wendbaar, comfortabel en bloedsnel aan. En geen krakende lagers.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik heb het blad nog nimmer gelezen, maar misschien gaat het toch nog eens gebeuren...cimecaron schreef:Met verbazing heb ik het gedeelte over het matigen van vlees gelezen. De veehouderij wordt weggezet als een grote vervuiler en er wordt van alles bijgesleept om ze in het verdomhoekje te zetten. Dit terwijl we naar mijn mening zuinig moeten zijn op onze voedselproductie. Boeren hebben het al lastig genoeg. Het lijkt wel of ik een milieuclub zit de sponsoren. Nou, binnenkort dus niet meer. Ik zeg het blad op.
Schrijfsels over fietsen boeien me niks, maar dit is veel interessanter.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Niks tegen boeren maar de veehouderij is ook enorme vervuiling.cimecaron schreef:Met verbazing heb ik het gedeelte over het matigen van vlees gelezen. De veehouderij wordt weggezet als een grote vervuiler en er wordt van alles bijgesleept om ze in het verdomhoekje te zetten. Dit terwijl we naar mijn mening zuinig moeten zijn op onze voedselproductie. Boeren hebben het al lastig genoeg. Het lijkt wel of ik een milieuclub zit de sponsoren. Nou, binnenkort dus niet meer. Ik zeg het blad op.
Maak joe woar
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37638
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Wat een bull shit (om in stijl te blijven ).
Als je alles mee gaat rekenen (water voor voerproductie, methaangas) moet iedereen ook zo eerlijk zijn om de (milieu)kosten voor een windmolen écht door te berekenen, de accupakketten van zogenaamde schone hybrids, etc.
Als je alles mee gaat rekenen (water voor voerproductie, methaangas) moet iedereen ook zo eerlijk zijn om de (milieu)kosten voor een windmolen écht door te berekenen, de accupakketten van zogenaamde schone hybrids, etc.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
https://www.google.nl/amp/s/www.nrc.nl/ ... 851782/amp
Tekstje over zo'n cowspiracy achtig filmpje. Het is gewoon best veel vervuiling, maar een deel is nodig en een deel niet.
Dat een hybrid niet milieuvriendelijk is wisten we al. Tja en een windmolen is om te maken niet milieuvriendelijk maar op lange termijn haal je dat er denk ik wel weer uit.
Tekstje over zo'n cowspiracy achtig filmpje. Het is gewoon best veel vervuiling, maar een deel is nodig en een deel niet.
Dat een hybrid niet milieuvriendelijk is wisten we al. Tja en een windmolen is om te maken niet milieuvriendelijk maar op lange termijn haal je dat er denk ik wel weer uit.
Maak joe woar