Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Fouten in het magazine

Gebruikersavatar
Robert Haven
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 aug 2014 10:03

Gebruikersavatar Robert Haven 05 feb 2017 11:03

Laat ik beginnen te zeggen dat ik Fiets een heerlijk blad vind waar ik telkens weer naar uitkijk. Ook de vernieuwde looks kan ik wel waarderen.

Daarentegen vind ik fouten/slordigheden erg storend en snap ook niet dat sommige fouten niet opvallen als er zoveel mensen/redacteuren de tekst lezen en controleren....
Vorige maand (januari nummer) viel mij nog op dat de volgende uitgave in de eerste week van januari zou volgen.....
Deze maand liep ik tegen 2 storende fouten aan op pag21 over de Cannondale CAAD12 disc:
1. In de specs staat bij banden type Schwalbe Durano terwijl op de foto toch echt Lugano's zichtbaar zijn.
2. Bij 'A' staat 160 mm schijven terwijl in de tekst gesproken wordt over 140 mm.

Wat is het nu?? Dit moet er toch eenvoudig uitgehaald kunnen worden bij het controleren?
Dit doet afbreuk aan een verder fantastisch blad over een fantastische sport.

Gebruikersavatar
Rodrick
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 mar 2007 12:01

Gebruikersavatar Rodrick 06 feb 2017 16:40

He Robert, dank voor de feedback. We hebben de betreffende redacteuren strafcorvee gegeven.

Gebruikersavatar
Robert Haven
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 aug 2014 10:03

Gebruikersavatar Robert Haven 06 feb 2017 18:30

Rodrick schreef:He Robert, dank voor de feedback. We hebben de betreffende redacteuren strafcorvee gegeven.
Haha :D :like:
Dat zal ze leren :lol:

Maar goed, was niet pietluttig bedoeld maar vond het wel storend. Dank voor je reactie.

Gebruikersavatar
Rodrick
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 mar 2007 12:01

Gebruikersavatar Rodrick 07 feb 2017 11:56

Robert Haven schreef:
Rodrick schreef:He Robert, dank voor de feedback. We hebben de betreffende redacteuren strafcorvee gegeven.
Haha :D :like:
Dat zal ze leren :lol:

Maar goed, was niet pietluttig bedoeld maar vond het wel storend. Dank voor je reactie.
We hebben de redacteur naar Trumpcountry gestuurd voor een dubbele jetlag en een paar fietstochten in de regen. Zal hem leren!

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 07 feb 2017 12:08

Dat de geteste fiets op de foto een ander afmontage heeft dan in het lijstje staat komt in vrijwel ieder nummer voor. Vaak zijn het de banden maar ook ooit een derailleur of remmen van een ander type. Vind het niet zo heel storend,. Meestal klopt het lijstje, denk dan de aangeboden testfietsen soms gewoon wat anders worden opgebouwd door de fabrikanten, met wat op dat moment voor handen is. Wellicht ook onder tijdsdruk voor aanlevering bij een blad of, omdat de fiets wat heeft opgelopen bij een eerdere test. Ik zie dat namelijk ook bij andere bladen als Grinta en vrijwel alle MTB bladen. (en wellicht monteert een tester ook zelf nog wel een andere banden, omdat hij dan beter een vergelijk tussen een aantal fietsen kan maken).
Ach, ik zeg ook maar wat

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1253
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 07 feb 2017 12:41

Correctrice is weg bezuinigd!
Veel voorkomend euvel tegenwoordig in medialand!
...

Plaats reactie