Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Rodrick "Groen Hart"

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 09 jan 2017 21:56

Voor de Aarde maakt het allemaal geen mallemoer uit. En, ook al denken veel mensen daar anders over, de opwarming van de Aarde door menselijke activiteiten, is ook gewoon een natuurlijke oorzaak. Mensen horen bij de natuur, en gebruiken de natuur.

Neemt niet weg dat ik het toch wel verstandig zou vinden als we met ons allen manieren verzinnen om het allemaal iets minder vervuilend en verspillend aan te pakken. Verstandig voor de mensheid, voor onze nakomelingen. De Aarde blijft haar rondjes toch wel draaien, en de natuur herstelt zich wel. Ook na een eventuele ondergang van de mensheid.

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 09 jan 2017 22:14

Sowieso is er ooit een ondergang van de mensheid. De zon schijnt ook niet voor altijd. Ik denk dat het feit dat de aarde op warmt ook niet door de mens komt. Ik denk dat we het wel versnellen. Die mooie windmolenparken, zonnepanelen etcetera redden echt niet de aarde. De mens sterft op een gegeven moment gewoon uit maar door er nu over na te denken en acties te ondernemen kunnen we het wel uitstellen.
Maak joe woar

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 10 jan 2017 04:59

Fietsen?altijd schreef:Sowieso is er ooit een ondergang van de mensheid. De zon schijnt ook niet voor altijd. Ik denk dat het feit dat de aarde op warmt ook niet door de mens komt. Ik denk dat we het wel versnellen. Die mooie windmolenparken, zonnepanelen etcetera redden echt niet de aarde. De mens sterft op een gegeven moment gewoon uit maar door er nu over na te denken en acties te ondernemen kunnen we het wel uitstellen.
De apocalyps :). De groei van de wereldbevolking ondersteunt deze visie niet echt is mijn idee (maar misschien is die groei juist wel het probleem ;-))

Afbeelding

Gebruikersavatar
svvander
Forum-lid
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 okt 2016 20:13
Contact

Gebruikersavatar svvander 10 jan 2017 06:01

Enig idee hoe groot jullie ecologische voetafdruk is door hier op een forum berichtjes te plaatsen????

http://www.energids.be/nl/vraag-antwoor ... t-surf/69/

https://tweakers.net/nieuws/77654/inter ... bruik.html

(btw = in het laatste artikel staat 1,5%, ondertussen is het al boven de 2%)
Laten we dus niet de groene held uithangen, want we zijn geen van allen beter. Waarmee ik niet zeg dat er niets moet gebeuren. Het feit is dat we niet altijd beseffen wat we doen en wat het gevolg is, maar dat we wel gaan roepen dat het beter moet.

Ah en nog iets: koeien zorgen wereldwijd voor 13,5% van de uitstoot van CO² (of equivalenten)...

En we zitten met overproductie van alles en nog wat. Eigen aan de consumptiemaatschappij (maar dat is dan weer een ander verhaal).
"First, never follows"
gravelracers.actieforum.com (Nieuw!)

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 10 jan 2017 07:15

monsieurpinot schreef:
Fietsen?altijd schreef:Sowieso is er ooit een ondergang van de mensheid. De zon schijnt ook niet voor altijd. Ik denk dat het feit dat de aarde op warmt ook niet door de mens komt. Ik denk dat we het wel versnellen. Die mooie windmolenparken, zonnepanelen etcetera redden echt niet de aarde. De mens sterft op een gegeven moment gewoon uit maar door er nu over na te denken en acties te ondernemen kunnen we het wel uitstellen.
De apocalyps :). De groei van de wereldbevolking ondersteunt deze visie niet echt is mijn idee (maar misschien is die groei juist wel het probleem ;-))
De enige reden dat de wereldbevolking groeit is omdat we voor elke ziekte een medicijn hebben en hygiënischer zijn. Half Europa weg door de pest gebeurt niet meer.
Maak joe woar

kawouter
Forum-lid
Berichten: 842
Lid geworden op: 22 jun 2010 10:53
Locatie: Arnhem

kawouter 10 jan 2017 08:50

Ik herinner me uit mijn college's biogeologie dat de gemiddelde soortduur ongeveer 1 miljoen jaar is. We hebben dus nog wel even als we het gemiddelde (willen) halen.

De aarde zelf koelt af (daarom hebben we oa vulkaanuitbarstingen en kunnen we aardwarmte winnen), waardoor uiteindelijk de aarde zal stoppen met draaien. Voor het zover is zal de mensheid allang uitgestorven zijn.

Het klimaat van de aarde verandert wel (warmt op) door menselijk toedoen. Willen we het een beetje aangenaam houden voor onszelf en ons nageslacht dan kunnen we daar beter naar handelen. [Watertekort in combinatie met een sterke bevolkingsgroei in het midden-oosten is bv een serieus (potentieel?) probleem dat binnen afzienbare tijd een (nog) sterke(re) migratie- en oorlogsgolf zal veroorzaken.]

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15953
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 10 jan 2017 10:20

monsieurpinot schreef:..
Afbeelding
Inderdaad, we zijn gewoon met teveel.
We houden ook iedereen maar in leven he :mrgreen:
I know myself like no one else
Nothing to defend

RenéPaul
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2016 17:25

RenéPaul 10 jan 2017 11:55

Ben het hardgrondig eens met Roderick. Maar denk ook dat Fiets geen opinieblad moet worden.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 jan 2017 12:34

[bottebijlmodus]we doen veel te veel om arme gebieden die NIET zelfvoorzienend zijn te ontwikkelen en verstoren het ecosysteem (natuurlijk selectie verstoren) teveel, waardoor de druk op de aarde volledig uit balans raakt [/bottebijmodus]
Less is bore

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 10 jan 2017 13:25

daniel1975 schreef:[bottebijlmodus]we doen veel te veel om arme gebieden die NIET zelfvoorzienend zijn te ontwikkelen en verstoren het ecosysteem (natuurlijk selectie verstoren) teveel, waardoor de druk op de aarde volledig uit balans raakt [/bottebijmodus]
volgens mij is het andersom: heel veel gebieden waren zelfvoorzienend maar toen wij uit het westen daar aankwamen met onze VOC bootjes ging dat een beetje mis.

Gebruikersavatar
jupu1973
Forum-lid
Berichten: 304
Lid geworden op: 02 aug 2013 15:10

Gebruikersavatar jupu1973 10 jan 2017 13:32

+1

Gebruikersavatar
Rodrick
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 mar 2007 12:01

Gebruikersavatar Rodrick 06 feb 2017 16:21

Fijn weer zo'n discussie! Echt, niet cynisch bedoeld. Helaas heb ik de laatste maand niet genoeg tijd gehad trouw het forum te lezen.

Ik heb uit hoofde van mijn functie een plek in het blad om iets te zeggen. Ik kies ervoor om dat stukje in te vullen met iets persoonlijks of mijn mening, of allebei. De enige voorwaardes zijn dat het relevant is, dus over fietsen gaat en dat het geen marketingblabla gaat zijn maar the real deal.

Eerlijk gezegd vind ik het gegeven dat er iemand is die het wel/niet met me eens is niet relevant. Dat mag namelijk in een democratie. ;-)

Plaats reactie