Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Redactie: 'Bij warm weer geen polyester...' ???????

Ik vind het een goede tip om geen kleding van synthetisch materiaal te dragen

Peiling eindigde op 04 sep 2016 01:58

1. Ja, absoluut!
5
14%
2. Nee, grote onzin!
23
62%
3. Het maakt niets uit
6
16%
4.Geen mening
3
8%
 
Totaal aantal stemmen: 37

William235
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 jun 2016 15:17

William235 25 aug 2016 01:53

Deze tip gaf de redactie van Fiets op 24 augustus, hoe om te gaan met het warme weer..

Hoe overleef ik de Nederlandse hitte?

Tip 2. Doe luchtige kleding aan


Draag bij voorkeur ademende kleding en geen synthetisch spul. Niets is vervelender dan drijfnat thuiskomen van het zweten. Een zweetshirtje is bij een temperatuur boven de 25 graden niet meer fijn, dus doe alleen een korte broek en een ademend shirt aan. Al speelt hier je eigen voorkeur natuurlijk wel een belangrijke rol in.

Na het lezen van de eerste zin waarin staat 'Geen synthetisch spul' schoten de tranen al in mijn ogen...

Bijna alle 'goede' sportkleding is van polyester (=synthetisch) gemaakt redactie! En waarom? zoek dat maar uit en kom dan met een rectificatie...

Ik zie ze in de Ronde van Spanje al in katoenen shirtjes rijden :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Goededag zeg!

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 25 aug 2016 09:21

Ik vind het mooi om te zien dat je altijd zo'n lol hebt :like:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 25 aug 2016 09:31

Dan vraag ik me af: zou jij zo iemand zijn die in vroegere tijden elke week ingezonden brieven schreef aan alle landelijke kranten? Internet is dan wel een uitkomst om lekker los te gaan..

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 25 aug 2016 09:42

Maar "geen synthetisch spul" is wel een bijzondere tip toch? M.u.v. merinowollen shirtjes (ook niet echt aan te raden bij heel heet weer) zal je heel goed moeten zoeken om een modern fietsshirt te vinden dat niet synthetisch is.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 25 aug 2016 09:43

Of gewoon als Mario: geen shirt aan :)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 aug 2016 09:43

TS heeft een valide punt, maar zoekt spijkers op laag water.

Overigens zweert fietsmaat @csteenbe bij katoen, kan iemand hem uitleggen dat dit niet slim is.... ;)

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 25 aug 2016 10:04

havana schreef:....Overigens zweert fietsmaat @csteenbe bij katoen, kan iemand hem uitleggen dat dit niet slim is.... ;)
Cotton kills!!! :shock:

Zo duidelijk genoeg? Katoen zal je niet dodelijk verwonden op de fiets. Maar de reden dat dit gezegd wordt is de volgende. Ga met erg koud weer op pad en trek een katoenen shirt aan. Resultaat onderkoeling. Je gaat zweten van de inspanning en het katoen zuigt als een spons als het water op. Katoen droogt domweg heel slecht. Haal maar eens een katoenen shirt uit de was en vergelijk dat met een synthetisch shirt. Het katoen is nog nat; het synthetische shirt is al bijna droog. Goed,.... met dat katoenen natte shirt fiets je vervolgens verder. Het begint te waaien en het water in het katoen gaat verdampen. Om te kunnen verdampen, trekt het water energie uit je lichaam. Gevolg je koelt af. En als je dat maar hoog genoeg in de bergen doet (lees noordpool kou), dan kan je zodanig afkoelen dat je er aan sterft
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
Rodrick
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 mar 2007 12:01

Gebruikersavatar Rodrick 25 aug 2016 10:10

havana schreef:TS heeft een valide punt, maar zoekt spijkers op laag water.

Overigens zweert fietsmaat @csteenbe bij katoen, kan iemand hem uitleggen dat dit niet slim is.... ;)
Je slaat 'm op zijn kop. Die spijker dan.

Gebruikersavatar
Martin Swinkels
Forum-lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 10 aug 2013 21:58
Locatie: Hilversum
Contact

Gebruikersavatar Martin Swinkels 25 aug 2016 11:36

rob74 schreef: Gevolg je koelt af.
Is dat niet wat je wil bij warm weer?


"Niets is vervelender als drijfnat thuiskomen.."

Ik kan melden dat drijfnat een noodbivak moeten doorstaan op 4300 meter hoogte een stuk vervelender is..


(popcornsmiley)

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 25 aug 2016 12:43

Ik vind het helemaal geen spijkers op laag water zoeken. Nagenoeg alle moderne shirtjes zijn synthetisch en die zou je allemaal niet aan moeten doen??
Even los van dat wol, waar ik al niet aan zou moeten denken, wat moet ik dan aan doen? De oplossing van geen shirt aan lijkt mij ook geen oplossing voor me.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4454
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 25 aug 2016 12:56

William235 schreef:Niets is vervelender dan drijfnat thuiskomen van het zweten.
Wie daar problemen mee heeft, moet maar gaan dammen...

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 25 aug 2016 13:02

Het artikel is inmiddels aangepast, de verwijzing naar synthetisch materiaal is geheel verdwenen.
Typisch voorbeeld van het feit dat de redactie meeleest op het forum.

Ben trouwens wel benieuwd hoe de auteur erbij komt om de zinsnede "en geen synthetisch spul" te gebruiken.
Denkt hij misschien dat polyester en nylon aan een boom of struik groeien?

Mijn favoriete shirts zijn allemaal 100% polyester, moet er niet aan denken nu met een katoenen plakshirt op de fiets te zitten.

Plaats reactie