Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Vraag het Rodrick

Gebruikersavatar
Rodrick
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 mar 2007 12:01

Gebruikersavatar Rodrick 15 aug 2016 12:28

In dit topic kun je vragen stellen aan hoofdredacteur Rodrick en het team. Hij heeft beloofd met zekere regelmaat dit topic te checken en die vragen te beantwoorden.

Kom maar op met (bijna) al je vragen!
Laatst gewijzigd door Rodrick op 15 aug 2016 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 15 aug 2016 12:36

Moedig van je :)
Ik hoop dat iedereen het een beetje beleefd wil/kan houden.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
J.Edge87
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 21 jul 2015 12:57

Gebruikersavatar J.Edge87 15 aug 2016 12:38

Deze snelle reactie getuigd iig van interesse voor het forum. ++
is het fietsen aan het her-ontdekken

jansen2.0
Forum-lid
Berichten: 817
Lid geworden op: 29 okt 2013 09:38

jansen2.0 15 aug 2016 12:39

Het imagocijfer bij testen: het waarom en (objectieve) onderbouwing?
Previous name Jansen01

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 15 aug 2016 13:03

Waarom niet de keuze voor echt testen, objectief en zuiver gebaseerd op metingen. Of juist beleving en rij-ervaring. Voor beide valt in mijn ogen wat te zeggen, maar op de huidige manier is het eigenlijk niet niks. Te weinig echt testen en zo'n kort stukje tekst dat je eigenlijk ook niets echt kunt zeggen. Heb de test van de 6 tourracers nog op het netvlies, dit was gechargeerd zes keer dezelfde tekst met wat woorden op een andere plaats. Op dit moment lijken de belevingsbladen het goed te doen (Soigneur ed) maar hierin mis ik toch wel een beetje de nieuwtjes en de in mijn ogen zeer goede vraag/antwoord rubriek. Denk dat voor pure objectieve tests een tijdschrift niet meer de plaats is, maar verbaas me vooral over het niet kiezen binnen het blad Fiets het lijkt nu een beetje "de adverteerder tevreden houden". Waarom niet echt keuzes maken in het blad. En als alle fietsen toch best goed zijn en slecht niet meer bestaan, want dat ik is toch mijn perceptie van alle tests die ik in het laatste jaar in Fiets heb gezien, hou er dan mee op, want dat heeft dan geen enkele funcite meer, ga dan over tot omschrijving van (nieuwe) modellen, zonder het voor te doen komen als een test.
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 aug 2016 14:22

Als jullie bepaalde spullen niet beschikbaar gesteld worden om te testen, waarom vragen jullie de community dan niet om hulp? Zo doet Tweakers dat ook en het werkt prima.

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1234
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 15 aug 2016 16:25

Hulde voor dit topic, helemaal wanneer de hele redactie zich gaat mengen in de discussie.

In het andere topic las ik iets over "The Ride", ik heb Google moeten raadplegen om te zien wat hiermee werd bedoeld.

90% van de tijd gebruik ik Tapatalk om het forum te bezoeken. Maar ook als ik het forum op mijn desktop bekijk ga ik direct naar het forum zelf toe. Dat betekent dat ik de nieuwsberichten nooit lees. Waarschijnlijk met mij veel meer forumgebruikers. Is het geen optie om de nieuwsberichten op het forum terug te laten komen?

Verder zijn er volgens mij diverse mogelijkheden om de forum gebruikers actiever te betrekken. In ieder tijdschrift een forumlid en zijn / haar fiets. Of dit juist op Facebook als nieuwsbericht beschikbaar maken.

Periodiek forum gebruikers betrekken bij testen.

Er worden regelmatig mooie foto's door gebruikers van hun fiets of fietstocht op het forum geplaatst. Deze zijn ook elders te gebruiken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 15 aug 2016 16:49

JM_H schreef: Verder zijn er volgens mij diverse mogelijkheden om de forum gebruikers actiever te betrekken.
ik heb wel wat input voor een rubriekje 'welke fout maakte jij bij het zelf klussen aan je fiets :mrgreen: '

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 15 aug 2016 16:52

Daar was toch een topic over?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Rodrick
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 mar 2007 12:01

Gebruikersavatar Rodrick 15 aug 2016 17:40

jansen2.0 schreef:Het imagocijfer bij testen: het waarom en (objectieve) onderbouwing?

Goeie eerste vraag, al vaker beantwoord, maar doe ik graag nog eens. We hebben de cijfers in 2009 ingevoerd, als een matrix van wat we van de fiets vonden. Hoe je het wendt of keert, het imago hoort daarbij. Veel mensen kopen een fiets van een merk, omdat die van dat merk is. Dat is imago, want echt: een Giant is net zo goed als een Specialized. Onze vervolgvraag is: hoe kunnen we zoiets als imago objectiveren? Dat hebben we getracht te doen door te kijken naar hoe ze met profploegen aan het werk zijn, welke renners erop rijden etc.

De uitleg van hoe we tot die cijfers komen staat sinds 2009 online en zetten we ongeveer eens per jaar in het blad, zodat nieuwe abonnees niet op de site hoeven te kijken. Dit is de directe link:

http://www.fiets.nl/2009/02/04/de-cijfers-van-fiets-5/

Gebruikersavatar
Rodrick
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 mar 2007 12:01

Gebruikersavatar Rodrick 15 aug 2016 17:41

ophetkantje schreef:Waarom niet de keuze voor echt testen, objectief en zuiver gebaseerd op metingen. Of juist beleving en rij-ervaring. Voor beide valt in mijn ogen wat te zeggen, maar op de huidige manier is het eigenlijk niet niks. Te weinig echt testen en zo'n kort stukje tekst dat je eigenlijk ook niets echt kunt zeggen. Heb de test van de 6 tourracers nog op het netvlies, dit was gechargeerd zes keer dezelfde tekst met wat woorden op een andere plaats. Op dit moment lijken de belevingsbladen het goed te doen (Soigneur ed) maar hierin mis ik toch wel een beetje de nieuwtjes en de in mijn ogen zeer goede vraag/antwoord rubriek. Denk dat voor pure objectieve tests een tijdschrift niet meer de plaats is, maar verbaas me vooral over het niet kiezen binnen het blad Fiets het lijkt nu een beetje "de adverteerder tevreden houden". Waarom niet echt keuzes maken in het blad. En als alle fietsen toch best goed zijn en slecht niet meer bestaan, want dat ik is toch mijn perceptie van alle tests die ik in het laatste jaar in Fiets heb gezien, hou er dan mee op, want dat heeft dan geen enkele funcite meer, ga dan over tot omschrijving van (nieuwe) modellen, zonder het voor te doen komen als een test.
Sorry, maar ik begrijp je vraag niet precies. We testen nu fietsen bij een bepaald onderwerp en Leon test een fiets per keer; een mix van lang en kort. Is dat wat je bedoelt?

Gebruikersavatar
Rodrick
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 mar 2007 12:01

Gebruikersavatar Rodrick 15 aug 2016 17:42

chrissiewizzie schreef:Goede stap! Op naar "vraag het de redactie" ;-)
Je moet ergens beginnen ;-)

Maar dit gaat over beleid, en daar ben ik verantwoordelijk voor.

Gesloten