Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Vraag het Rodrick

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 16 aug 2016 18:17

chrissiewizzie schreef:
Rodrick schreef:Sorry, maar ik ga hier vragen beantwoorden, niet in discussie. Stel een vraag, zou ik zeggen.
Ik geloof dat ik nu echt afhaak. Zoek het verder lekker zelf uit. Abo is opgezegd.
Heb je iemand van fiets die zijn nek uitsteekt en bij het eerste antwoord wat je niet aanstaat zeg je je abonnement op.
Een beetje kleintjes toch.
Lijkt mij dat Rodrick er zo snel mee zal kappen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 16 aug 2016 18:42

Hmm,.... ik vind de opemerking van chrissiewizzie niet zo gek.

Wat mij opvalt aan het gedrag van Rodrick dat hij heel vaak mensen tegen zich in het harnas jaagt. Ik vind dat niet handig. Als redacteur zou ik juist verwachten dat je mensen aan je bind ipv ruzie te zoeken.

Daarnaast heb ik een paar keer gepoogd een bijdrage te leveren aan het blad Fiets. Op elke poging kreeg ik nul response. Niet eens een bedankje-maar-we-hebben-geen-interesse mail. Gewoon niks. Ik vind dat getuigen van weinig binding met je lezer. Gewoon lomp en slordig.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
Rodrick
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 mar 2007 12:01

Gebruikersavatar Rodrick 16 aug 2016 20:17

@marsel:
vraag 1: onze lezersgroep is 46 jaar, fietst over het algemeen op de racer en beetje op de mtb, is 6,1 jaar abo gemiddeld, waardeert het magazine met een 7,5 en fietst 2 a 3 keer per week. We hebben ooit in kaart gebracht hoeveel sportieve fietsers er zijn in Nederland en dat bleken er 1,2 miljoen te zijn. De meest in materiaal geïnteresseerde bedienen wij. Ik denk dat hier de forummers wel iets hoger in de kennispyramide zitten.

Vraag 2: neem van mij aan dat interessante leden benaderd zijn.
Vraag 3: Ik hoop dat ik deze vraag goed begrijp. Ik probeer 'm te beantwoorden. Onder de paraplu van Fiets vallen veel dingen. Het magazine, het forum, The Ride. Alle mensen die daarvan gebruik maken 'horen bij ons', zoals ik het omschreef. Maar niet iedere klant wil dezelfde relatie met ons. Er zijn deelnemers aan The Ride die geen magazine lezen. Prima. Het forum is een ander medium, dat volwaardig bij ons hoort. Het is me overigens al wel duidelijk dat jullie dat anders zien. Daar kunnen we best verbetering in aanbrengen.

Verder een opmerking over mijn reactie op Chrizziewizzie. Ik heb in een ander topic uitgerekend bij hem aangegeven dat ik best vragen wil beantwoorden, maar geen behoefte heb om hier in discussie te gaan. Ik ben geen voorstander van discussie op social media. Kom langs op een beurs voor een discussie, prima, maar niet op dit platform. Dat is de afspraak waaraan ik me houd en waarop ik Chrizzie attendeerde. Niet meer en niet minder.
Laatst gewijzigd door Rodrick op 16 aug 2016 20:40, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Rodrick
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 mar 2007 12:01

Gebruikersavatar Rodrick 16 aug 2016 20:27

@53x11
- wat mij betreft is dat niet juist. Ik ben niet zo bezig met damage control. Ik zie dat niet. Ik vind het namelijk al jaren niet erg dat jullie hier je mening geven. Wat ik wel jammer vind is dat onze perceptie zo ver uit elkaar ligt. Blijkbaar brengen wij niet goed voor het voetlicht dat we het forum weldegelijk serieus nemen. Dat doen we door veel mee te lezen (echt waar!), waar we denken dat jullie een goed voorstel hebben, implementeren we dat (ook echt waar), we stellen betaalde moderators aan omdat we vinden dat dit forum goed gemodereerd moet worden, we maken ons hard bij onze uitgevers voor meer bandbreedte, ontwikkelbudget etc, terwijl we geen euro aan dit forum verdienen. Maar wat ik zeg: blijkbaar vertellen we dat niet duidelijk genoeg. Ik hoop dat door dit soort vragen te beantwoorden wel duidelijk te maken.

- Waarom? Ik hoop dat ik deze korte vraag goed interpreteer. We hebben de keuze gemaakt om als redactie en medewerkers te zenden via magazine en website (en Facebook, op beurzen, events etc). En het forum aan jullie te laten. Wel hebben we moderators aangesteld, die in meer of mindere mate (naar behoefte) in contact staan met ons. Vraag het ze maar eens. Dat zijn dus ook 'werknemers van Fiets', als je begrijpt wat ik bedoel. Is dat wat je bedoelde?

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 16 aug 2016 20:31

betaald moderatorschap? ik zal je m'n IBAN eens pb'en :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 aug 2016 20:37

monsieurpinot schreef:betaald moderatorschap? ik zal je m'n IBAN eens pb'en :mrgreen: :mrgreen:
Damn, ik ben te vroeg gestopt :lol:
Less is bore

Gebruikersavatar
Rodrick
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 mar 2007 12:01

Gebruikersavatar Rodrick 16 aug 2016 20:41

monsieurpinot schreef:betaald moderatorschap? ik zal je m'n IBAN eens pb'en :mrgreen: :mrgreen:
Ik zie een vraag! Antwoord: alleen de goeie ;-)

Edit: ik vind onze 'knipoog' trouwens echt zwaar belabberd. Wat jullie?

martinobongo2
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 02 jan 2014 22:13

martinobongo2 16 aug 2016 21:43

Ik heb wel een vraag aan Roderick: gaat het herstel van je knie een beetje voorspoedig en naar wens? Ik hoop van wel!
Oh, sorry, nog een vraag: wanneer ligt de volgende Fiets op de mat?

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 16 aug 2016 21:51

Rodrick schreef:
monsieurpinot schreef:betaald moderatorschap? ik zal je m'n IBAN eens pb'en :mrgreen: :mrgreen:
Ik zie een vraag! Antwoord: alleen de goeie ;-)
Lees ik het nou goed? Alleen de goeie (moderators?) worden betaald? En omdat monsieurpinot niet betaald wordt is hij dus geen goed moderator?

Daar helpt geen ;) aan, maar alleen een hele grote :oops:

Gebruikersavatar
J.Edge87
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 21 jul 2015 12:57

Gebruikersavatar J.Edge87 16 aug 2016 22:21

afrit13 schreef:
Rodrick schreef:
monsieurpinot schreef:betaald moderatorschap? ik zal je m'n IBAN eens pb'en :mrgreen: :mrgreen:
Ik zie een vraag! Antwoord: alleen de goeie ;-)
Lees ik het nou goed? Alleen de goeie (moderators?) worden betaald? En omdat monsieurpinot niet betaald wordt is hij dus geen goed moderator?

Daar helpt geen ;) aan, maar alleen een hele grote :oops:

moest er ook twee keer voor lezen, maar volgens mij staat dat er echt :ugeek: :geek:
is het fietsen aan het her-ontdekken

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 16 aug 2016 22:23

@Rodrick: dank voor je antwoord. Inderdaad, een verschil in perceptie. Je (manier) van reageren komt een beetje over als dat de forumleden vooral blij mogen zijn om gebruik te mogen maken van het forum (wat ze over het algemeen ook zo zijn), terwijl fiets ook blij zou mogen zijn net alle (potentiële) input van diezelfde leden. Een beetje eenrichtingsverkeer, en dat is jammer (Chris verwoord het vrij aardig).

Je schrijft dat er wél wat gedaan wordt met de info op het forum, maar van een actieve participatie is geen sprake (je schrijft zelf dat je niet wel discussiëren). Snap ik niet
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
J.Edge87
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 21 jul 2015 12:57

Gebruikersavatar J.Edge87 16 aug 2016 22:33

worden topics en posts als bron gebruikt voor Fiets artikelen? Hier op het forum zijn er veel leden met enorm veel kennis over materiaal, training, cyclo's, reizen in het buitenland etc etc.je opmerking dat er zeker wat met het forum gedaan wordt, wijst een beetje in die richting...
is het fietsen aan het her-ontdekken

Gesloten