Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Vraag het Rodrick

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37619
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 aug 2016 12:13

Een kritisch persoon die uiteindelijk mogelijk/eventueel/onder serieus voorbehoud de boel iets minder negatief gaat zien heeft veel meer impact dan marketingvolgende jaknikkers ;-)
Zie artikel van Van Bon deze maand. Daar hecht ik veel meer waarde aan als een artikel van een auteur die al stond te juigen bij de eerste schriftelijke aankondiging jaren geleden.
Prikken mag toch? ;-)
Less is bore

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 17 aug 2016 12:22

Rodrick schreef:Op het kantje:
Er is een verschil tussen 'een racer waar je zo de Tour mee kunt rijden' en 'een racer waarmee de Tour wordt gereden'.
Toch nog maar iets genuanceerde, 6 teamracers is de hoofdtitel. Onzin geen een team rijd op een van deze fietsen. Mijn vraag bewuste marketing/misleiding, om meer magazine te verkopen in de tijd van de tour, of zie ik het alleen zo.

Blijft nog staan mijn vraag wat een stijve aandrijflijn nu precies is.
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
Rodrick
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 mar 2007 12:01

Gebruikersavatar Rodrick 17 aug 2016 12:23

daniel1975 schreef:Een kritisch persoon die uiteindelijk mogelijk/eventueel/onder serieus voorbehoud de boel iets minder negatief gaat zien heeft veel meer impact dan marketingvolgende jaknikkers ;-)
Zie artikel van Van Bon deze maand. Daar hecht ik veel meer waarde aan als een artikel van een auteur die al stond te juigen bij de eerste schriftelijke aankondiging jaren geleden.
Prikken mag toch? ;-)
Hmm, ik zeg elders dat ik blij ben dat jullie je mening geven, maar dat werd me niet in dank afgenomen. Misschien moeten we een verbod op prikken afkondigen ;-)

Enne, je mag van ons alles vinden, maar we zijn geen marketingvolgende ja-knikkers omdat we voor schijfremmen zijn. En zelfs dat mag je van 'ons' vinden.

Gebruikersavatar
J.Edge87
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 21 jul 2015 12:57

Gebruikersavatar J.Edge87 17 aug 2016 12:25

volledig off topic dit, maar grappig dat deze hele discussie aangezwengeld is door een FIETS bash post door iemand die zich speciaal daarvoor had aangemeld....over hoe dingen kunnen lopen.

Verder moet ik zeggen dat ik het postief vind dat Rodrick actief met dit topic bemoeit en niet na een halve dag er al mee stopt. Suggestie: neem het reageren op het forum op in een taakomschrijving van een medewerker van Fiets.

Verder positief dat chrissiewizzie en Rodrick zo te zien gaan sparren over een aantal zaken. Ook dit vind ik goed dat Rodrick dit aangaat. Je laat zo zien dat je het forum en onze community zeker serieus neemt. Suggestie: laat je vaker zien op dit forum en discussieer mee (jij of een ander van Fiets). ik denk dat 'we' op het forum de indruk hebben dat jullie het niets intereseert omdat we jullie niet horen of zien.
is het fietsen aan het her-ontdekken

Gebruikersavatar
Rodrick
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 mar 2007 12:01

Gebruikersavatar Rodrick 17 aug 2016 12:27

ophetkantje schreef:
Rodrick schreef:Op het kantje:
Er is een verschil tussen 'een racer waar je zo de Tour mee kunt rijden' en 'een racer waarmee de Tour wordt gereden'.
Toch nog maar iets genuanceerde, 6 teamracers is de hoofdtitel. Onzin geen een team rijd op een van deze fietsen. Mijn vraag bewuste marketing/misleiding, om meer magazine te verkopen in de tijd van de tour, of zie ik het alleen zo.

Blijft nog staan mijn vraag wat een stijve aandrijflijn nu precies is.
1. De voornaamste functie van een kop, en zeker die op een cover, is de lezer het verhaal in trekken. Dus dat is in zekere zin marketing. Dat is niet alleen bij ons zo. Wat je waardeoordeel daarover is, is aan jou.

2. Een stijve aandrijflijn is een aandrijflijn waarvan alle onderdelen en het gebruik ervan stijf zijn. Dus een goed crankstel, goede cassette (daar zit nogal een verschil tussen, titanium kransjes buigen minder snel dat zacht en goedkoop alu), goede ketting, maar ook goed vastgedraaide bladboutjes en een goede kettinglijn. In een notendop.

Gebruikersavatar
Rodrick
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 mar 2007 12:01

Gebruikersavatar Rodrick 17 aug 2016 12:33

J.Edge87 schreef:volledig off topic dit, maar grappig dat deze hele discussie aangezwengeld is door een FIETS bash post door iemand die zich speciaal daarvoor had aangemeld....over hoe dingen kunnen lopen.

Verder moet ik zeggen dat ik het postief vind dat Rodrick actief met dit topic bemoeit en niet na een halve dag er al mee stopt. Suggestie: neem het reageren op het forum op in een taakomschrijving van een medewerker van Fiets.

Verder positief dat chrissiewizzie en Rodrick zo te zien gaan sparren over een aantal zaken. Ook dit vind ik goed dat Rodrick dit aangaat. Je laat zo zien dat je het forum en onze community zeker serieus neemt. Suggestie: laat je vaker zien op dit forum en discussieer mee (jij of een ander van Fiets). ik denk dat 'we' op het forum de indruk hebben dat jullie het niets intereseert omdat we jullie niet horen of zien.
Dank voor je suggesties en je waardering. Ik vind het op deze manier heel leuk en nuttig. Redenen waarom we dat weinig of niet doen/deden:
- tijd: ik doe vier bladen en heb een gezin en een hobby. Mijn collega's hier idem. Onze tijd is schaars en iets als deadlines en kwaliteit hebben een hogere prioriteit dan het forum. We willen jullie abogeld er niet doorheen jagen met hier een beetje op het forum lopen prikken. O nee, jullie hebben allemaal opgezegd ;-)
- beleid: we vinden/ vonden dat het forum niet een 'outlet' is voor de redactie. Dat vind ik nog steeds, omdat elke reactie van ons de discussie kaapt: de onderlinge discussie verdwijnt en een samenstelling van diverse bila's verschijnt. Dit topic is een georganiseerde bila, dus da's ok.

Overigens volgen wij het forum al heel lang, dat heb ik nu al vaker verteld, best intensief en doen we er wat mee, of juist niet.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 17 aug 2016 20:47

En, is er al koffie genuttigd?

Rodrick: omdat ik uit bovenstaande antwoorden eigenlijk niet direct het idee heb dat jullie doel is al die 1,2 miljoen fietsers in Nederland te bereiken hierbij een vraag: welke fietser behoort precies tot jullie doelgroep?

daarnaast heb ik genoeg vertrouwen in m'n eigen kunnen qua moderatoren dus maak me niet zo druk, maar ik begrijp je grap betaald/niet betaald toch ook niet helemaal..

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 17 aug 2016 22:52

chrissiewizzie schreef:Volgende week gaan we een bakkie doen!
Lijkt me een goed plan aangezien je deze discussie niet via het Forum kunt voeren.
Zoals een voormalig Manager (US) van me zei: 'Sometimes you just need to pick up the phone'

Tot op heden heeft hij altijd gelijk gehad. Email etc. werkt soms niet meer en als je dan direct met elkaar spreekt dan werkt het zoveel beter waarbij misverstanden in een seconde uit de weg worden geruimd.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 18 aug 2016 00:38

chrissiewizzie schreef:Volgende week gaan we een bakkie doen!
Kan je mooi een stukkie voor "ons" blad schrijven...

Niet ..."op pad met", maar " op de koffie met Rodrick"......
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
Rodrick
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 mar 2007 12:01

Gebruikersavatar Rodrick 18 aug 2016 09:09

monsieurpinot schreef:En, is er al koffie genuttigd?

Rodrick: omdat ik uit bovenstaande antwoorden eigenlijk niet direct het idee heb dat jullie doel is al die 1,2 miljoen fietsers in Nederland te bereiken hierbij een vraag: welke fietser behoort precies tot jullie doelgroep?

daarnaast heb ik genoeg vertrouwen in m'n eigen kunnen qua moderatoren dus maak me niet zo druk, maar ik begrijp je grap betaald/niet betaald toch ook niet helemaal..

Goeie vraag. Vanuit de fietsbladen die we hier hebben is iedere recreatieve fietser lid van de doelgroep. Voor het merk Fiets specifieker iedereen die recreatief sportief fietst, dus zich omkleedt om te gaan fietsen op een sportieve fiets naar keuze. Dat zijn volgens ons eigen onderzoek, waar we toen (2013) ook over schreven 1,2 miljoen mensen. Dat wil overigens niet zeggen dat we voor iedereen al producten hebben. Je moet dat als onze toekomstambitie zien. Die 1,2 miljoen kun je zien als een piramide, waarin naar mate je hoger komt kennis en interesse in de hobby groter wordt. Met het blad Fiets mikken we vrij hoog in de piramide, bij wat in dat onderzoek de A-groep werd genoemd. Dat zijn er 300.000. Zij hebben veel interesse in spullen en fietsen veel. De site is breder, net als dit forum, omdat in de beperkte ruimte van een magazine je niet iedereen tevreden kunt houden. Hier zitten mensen die hoger in de piramide worden ingedeeld dan het magazine, maar ook vragenstellers en meelezers die wat verder onderin zitten.

Is je vraag zo voldoende beantwoord?

Mods: we hebben in het verleden mods gehad die zo veel tijd erin staken dat we ze een onkostenvergoeding gaven. Dat budget is geschrapt.
Laatst gewijzigd door Rodrick op 18 aug 2016 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Rodrick
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 mar 2007 12:01

Gebruikersavatar Rodrick 18 aug 2016 09:12

chrissiewizzie schreef:@Zorro: klopt. Een direct gesprek is veel fijner.

@Supergrover: dat zou pas echt zweten worden ;-)
Yep, leuk dat we even een afspraak hebben kunnen maken. Fijn dat Chrissie er tijd in wil stoppen. En dat fietsen: als jullie een forumrit hebben die wat meer in de buurt is, dan wil ik graag eens aanhaken. Nu was het echt te ver (en ik moest met mijn zoon naar het voetbal, ook belangrijk!).

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 18 aug 2016 19:51

Rodrick schreef:
monsieurpinot schreef:En, is er al koffie genuttigd?

Rodrick: omdat ik uit bovenstaande antwoorden eigenlijk niet direct het idee heb dat jullie doel is al die 1,2 miljoen fietsers in Nederland te bereiken hierbij een vraag: welke fietser behoort precies tot jullie doelgroep?

daarnaast heb ik genoeg vertrouwen in m'n eigen kunnen qua moderatoren dus maak me niet zo druk, maar ik begrijp je grap betaald/niet betaald toch ook niet helemaal..

Goeie vraag. Vanuit de fietsbladen die we hier hebben is iedere recreatieve fietser lid van de doelgroep. Voor het merk Fiets specifieker iedereen die recreatief sportief fietst, dus zich omkleedt om te gaan fietsen op een sportieve fiets naar keuze. Dat zijn volgens ons eigen onderzoek, waar we toen (2013) ook over schreven 1,2 miljoen mensen. Dat wil overigens niet zeggen dat we voor iedereen al producten hebben. Je moet dat als onze toekomstambitie zien. Die 1,2 miljoen kun je zien als een piramide, waarin naar mate je hoger komt kennis en interesse in de hobby groter wordt. Met het blad Fiets mikken we vrij hoog in de piramide, bij wat in dat onderzoek de A-groep werd genoemd. Dat zijn er 300.000. Zij hebben veel interesse in spullen en fietsen veel. De site is breder, net als dit forum, omdat in de beperkte ruimte van een magazine je niet iedereen tevreden kunt houden. Hier zitten mensen die hoger in de piramide worden ingedeeld dan het magazine, maar ook vragenstellers en meelezers die wat verder onderin zitten.

Is je vraag zo voldoende beantwoord?

Mods: we hebben in het verleden mods gehad die zo veel tijd erin staken dat we ze een onkostenvergoeding gaven. Dat budget is geschrapt.
beetje druk hier, kom ik nog even op terug

Gesloten