Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Magazine een grote teleurstelling...

neos
Forum-lid
Berichten: 1523
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:41

neos 09 jan 2017 09:59

roelw schreef:Gisteren heb ik Fiets januari kunnen lezen in de bibliotheek.
Het artikel over de kleinere italiaanse merken had veel beter gekund: het verhaal achter de merken, de werkwijze , bezoek aan de framebouwer,... ik vond dit ook het was meer een van Bon promotie blad........................ :lol: :lol:

En dan de foto van de post-mount schijfremmen (foto van een Canyon Inflite voorvork) met als onderschrift: Dit is een flat mount schijfrem.......Wat een teleurstelling.
cornelli racing cycles Uden

roelw
Forum-lid
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 jul 2010 12:20

roelw 09 jan 2017 13:29

wasbeer2006 schreef:Ook op andere fora zie ik steeds meer commentaar op fiets/mtb bladen. Het is ook een moeilijke tijd met internet en alle info die al beschikbaar is. Daarbij denk ik dat veel forumleden hier al zo eel kennis hebben en dus niets nieuws gaan lezen in een blad. Hoe groot is die groep, ik denk niet zo heel groot. Een fietsblad is leuk voor de eerste vijf jaar van de hobby, daarna voegt het steeds minder toe.

De duitse bladen zijn niet goed want te veel gesponserd en te gekleurd, volgens velen.

Ik blijf op het gebied van bladen autovisie een van de besten vinden, maar ook daar is commentaar, zei het minder. Natuurlijk heeft zo,n blad meer mogelijkheden, maar ook dan moet je het maar doen.
Niet mee eens.
Ik ben begin jaren 90 geabonneerd geweest op Fiets en heb het abonnement stopgezet en de redenen zijn tot op vandaag onveranderd (en ook al eerder aangehaald in dit topic): slechte reviews, punten geven voor imago (zeer subjectief), iedere test bevat een beschrijvend gedeelte genre : de fiets heeft een strak ogend uiterlijk, de fiets heeft een rood zadel met bijpassend stuurlint,.; Je kan al even goed zeggen dat de fiets een stuur en 2 wielen heeft. Als er een afbeelding bij staat kan ik dat zelf ook zien.

Ik ben al jaren fietsliefhebber en lees met veel plezier het Engelse Cyclist of de Franse Cyclist: zeer mooie vormgeving, inspirerende foto's, interessante en diepgaande artikels ove rvoeding, techniek, goede testen met meer diepgang, een reportage van een rit,....Ook Big Rides van Fiets dat 1 keer verschenen is is eigenlijk een letterlijke vertaling van Big Rides van Cyclist (inclusief de opmaak en fotot's die onveranderd overgenomen zijn).
Ook Wielrenblad is erin geslaagd om op korte termijn een goed blad te maken voor een redelijke prijs.
Bahamontes is hier al vernoemd maar moet het meer hebben van de wielerverhalen en is dus niet vergelijkbaar.

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 09 jan 2017 17:33

Mijn enige opmerking op dit moment is meer: hoe draai je de patten van de voorvork een kwartslag, zoals beschreven bij de Dogma F10 in het januari nummer :-D.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 09 jan 2017 19:00

Volgens mij draai je ze geen halve slag maar is de onderkant van de vork met de patten een halve slag gedraaid en heeft het zgn. spoilers om de aerodynamica te verbeteren. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 09 jan 2017 19:03

Dat zal wel zo zijn maar dat staat er niet. Er staat dat de patten een kwartslag zijn gedraaid.

Jpy
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 jan 2017 16:25

Jpy 09 jan 2017 19:04

Ik heb vorige week het onderhoudsblad besteld .ik hoop dat dat geen grote teleurstelling wordt eigenlijk.

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1253
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 10 jan 2017 12:15

Het Belgische Grinta is ook wel een lekker magazine om te lezen. Zeer gevarieerd en goed verzorgd.
...

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4386
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 10 jan 2017 13:06

Na een tijdje gaat dit blad ook vervelen ;)
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 10 jan 2017 19:23

Ik heb de fiets van januari 2017 hier voor me liggen en nu wilde ik weten wanneer het volgende fiets nr 2 verschijnt staat er fiets 1 verschijnt op 6 januari. Foutje bedankt 8-) :P
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8290
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 10 jan 2017 19:40

Sweety2008 schreef:Ik heb de fiets van januari 2017 hier voor me liggen en nu wilde ik weten wanneer het volgende fiets nr 2 verschijnt staat er fiets 1 verschijnt op 6 januari. Foutje bedankt 8-) :P
Zal ik het proberen? 1e week februari 2017? Dus kijk 3 februari maar op de vloermat. Of misschien naar de winkel.

choronzon
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 15 feb 2008 20:09

choronzon 04 feb 2017 09:26

Ik lees al enkele jaren het blad en hoewel ik mij wel eens afvraag of ik mijn geld niet beter rechtstreeks in de vuilnisbak kon mikken, blijf ik het blad kopen omdat ik het het enige Nederlandstalige fietsblad vind dat enigszinsds de moeite is. De ene keer (veel) beter dan de andere maar soit. Grinta schaf ik heel soms eens aan maar het blad ligt mij niet echt. En de andere Belgische bladen vind ik ronduit zwak

Heb geen abo maar koop het los in de winkel daar de post er een handje van weg heeft om nummers van een abonnement te doen verdwijnen. Momenteel een abonnement op procycling en het laatste nummer was ook verdwenen. Gelukkig nagestuurd gekregen na mail.

Koop wel al 22 jaar aardschok, de maatstaf voor tijdschriften voor mij, maar dit terzijde.

Het fietsblad welke mij het meest pleziert is l' acheteur cycliste. Een Frans blad met mooie fotografie, sterke testen van zowel heel dure als betaalbare racers, fabrieksbezoeken, voedingsitems door een diëtiste enz. En een eigen mening. Zo schrijven ze wel eens iets vernietigends over bepaalde producten,wat hun dan weer op vlammende antwoorden komt te staan van de fabrikant in kwestie, welke ze gewoon publiceren als recht op antwoord. Zelfs al boycots van producenten die niet konden lachen met hun schrijfsels.
Ik moet er wel,iedere maand voor naar Frankrijk rijden daar het hier aan de kust in België niet verkrijgbaar is, maar het is maar 30km.
so far, so good... So what ???

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 04 feb 2017 10:52

choronzon schreef:.....
Koop wel al 22 jaar aardschok, de maatstaf voor tijdschriften voor mij, maar dit terzijde......
Off topic, dit heb ik meer dan 30 jaar geleden ook nog gekocht, ik denk zelfs dat ik het weten starten heb ergens eind jaren 70, begin jaren 80 van de vorige eeuw. :-)

Bestaat dat dan nog steeds?
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie