Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Magazine een grote teleurstelling...

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6100
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 15 aug 2016 14:58

Misschien eens een blik werpen naar het motoplus motorblad... In mijn ogen een zelfde (brede) doelgroep pakkend. Met ook vrij veel reclame en een samenwerking met buitenlandse bladen voor het publiceren van tests en reisverhalen. Maar - in mijn ogen - doen ze het daar goed:
- Kort nieuws
- Iemand met zijn eigen gecustomized rijwiel
- Occassion topper, uitgelegd, prijsstelling en gelijkwaardige alternatieven (met wat hulp van marktplaats zou dat voor fietsen ook kunnen).
- Motoren tests, vaak in de tekst wat feitelijkheden over uiterlijk, en wat beleving over stuurgedrag, geluid, grip, zithouding. Met in de inzet wat technische harde feiten zoals vermogens en koppel krommes en een tabel met waarden voor gewicht/pk's/tankinhoud/prijsstelling etc.
- Techniek item
- Reisverslag
- Iets over de motorsport (motogp/superbikes).

Ik zeg niet dat dat format direct voor iedereen het meest gewenst is. Maar de kritieken hierboven lezend, zou eens een paar nummers van dat blad erbij pakken, misschien wel wat inspiratie kunnen geven. Je trekt dan beleving van een fiets wat los van technische/fysische eigenschappen. gooit er wat custom bikes en reisverslagen in voor de beleving, mooie verhalen en mooie foto's.., Met kort nieuws pak je in feite ook je sponsoren mee.. dat lijkt me voor levensvatbaarheid van een blad essentieel. En met dan nog wat occassion werk of product/kleding tests, heb en een techniek item lekker in detail analytisch, maakt je het blad compleet.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 15 aug 2016 17:26

Ik heb hier verder weinig aan bij te dragen, de Fiets pakt mij ook niet zo (alhoewel ik het toch een sympathiek blad vind). De Grinta pakt me weer wel. Wellicht ook een goed idee om eens naar te kijken maar dat doen jullie vast al.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rodrick
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 mar 2007 12:01

Gebruikersavatar Rodrick 15 aug 2016 18:01

MarkVeenstra schreef:Misschien eens een blik werpen naar het motoplus motorblad... In mijn ogen een zelfde (brede) doelgroep pakkend. Met ook vrij veel reclame en een samenwerking met buitenlandse bladen voor het publiceren van tests en reisverhalen. Maar - in mijn ogen - doen ze het daar goed:
- Kort nieuws
- Iemand met zijn eigen gecustomized rijwiel
- Occassion topper, uitgelegd, prijsstelling en gelijkwaardige alternatieven (met wat hulp van marktplaats zou dat voor fietsen ook kunnen).
- Motoren tests, vaak in de tekst wat feitelijkheden over uiterlijk, en wat beleving over stuurgedrag, geluid, grip, zithouding. Met in de inzet wat technische harde feiten zoals vermogens en koppel krommes en een tabel met waarden voor gewicht/pk's/tankinhoud/prijsstelling etc.
- Techniek item
- Reisverslag
- Iets over de motorsport (motogp/superbikes).

Ik zeg niet dat dat format direct voor iedereen het meest gewenst is. Maar de kritieken hierboven lezend, zou eens een paar nummers van dat blad erbij pakken, misschien wel wat inspiratie kunnen geven. Je trekt dan beleving van een fiets wat los van technische/fysische eigenschappen. gooit er wat custom bikes en reisverslagen in voor de beleving, mooie verhalen en mooie foto's.., Met kort nieuws pak je in feite ook je sponsoren mee.. dat lijkt me voor levensvatbaarheid van een blad essentieel. En met dan nog wat occassion werk of product/kleding tests, heb en een techniek item lekker in detail analytisch, maakt je het blad compleet.
Hmm, het is dat je zegt dat het 'kritiek' is, anders had ik gezegd dat we dat al min of meer deden.

Gebruikersavatar
Rodrick
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 mar 2007 12:01

Gebruikersavatar Rodrick 15 aug 2016 18:05

chrissiewizzie schreef:Dan hebben we dezelfde indruk gelukkig. Maar op het wij-tegen-zij-gedrag kunnen we als forumleden elkaar op aanspreken. Lijkt me niet meer dan normaal.

En wordt actief deel van de community, dan verdwijnt dat gedrag volgens mij ook sneller.
Helaas werkt het niet zo. Eerlijk antwoord? We hebben het in onze werktijd te druk met werk en in onze vrije tijd proberen we niet te werken. En dat lukt al te weinig. Maar ik beloof dat ik me meer in de discussie ga mengen. Hier dan, in dit deel van het forum. Deal?

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 15 aug 2016 18:24

William235 schreef:Kijk bijvoorbeeld naar de racetest van juni 2016. Dit geloof je niet. Ze hebben het over 6 betaalbare fietsen. We worden in de maling genomen. De duurste is 3.299,- en de goedkoopste 2.499,- :lol:

Het zijn ook allemaal de bekende advies prijzen die vanaf de jaren '70 de consumenten misleiden. Je kent het wel 'van-voor'. Ik lach me mijn ballen uit mijn broek. In werkelijkheid veel goedkoper dan aangegeven maar verre van betaalbaar voor de gemiddelde consument. En dat voor een fiets waar alle onderdelen gemaakt worden in lage lonen landen. Schandalig. :dislike:

De cijfers van 6 fietsen zitten allemaal tussen de 7,7 en 8,2. Een spreiding van 0,5 punt. Als we het cijfer voor 'imago' weglaten kom je op cijfers tussen 7,5 en 8,3.De spreiding is dan 0,8 voor 6 fietsen. Gaat ook helemaal nergens over. Het imago cijfer is dus de nivellerende factor bij de cijfer bepaling. Of te wel ze proberen de consument mentaal de paaien om het imago belangrijk te vinden. Nou imago maakt geen reet uit, ja voor de mensen met een laag zelfbeeld en een IQ van 80. :oops:

En dan het 'commentaar' van de 'testers' in het juni nummer van 2016. Na een paar zinnen lees ik

'...Een echte vlieggewicht is de ... ook niet met 8 kg...'. Nee zal niet waar zijn sukkels. Een fiets met een gewicht van maar 1,2 kg boven het minimum gewicht van een tour de france-fiets is een zwaargewicht, nou goed. Dom. Als je kijkt naar het gewicht van 89 kg voor de gemiddelde Nederlandse man dan zit je gemiddeld op 97 kg voor het totaal. 1.2 kg is dan 1,3 procent zwaarder dan het minimum gewicht. En dit nog zonder gevulde bidonnen en ander vracht zoals de kleding en schoenen.

Nee het blad Fiets wil blijkbaar de consument laten weten dat een fiets van €2.500,- 'betaalbaar' is, maar eigenlijk een blok aan je been is omdat deze fiets wel 8 kg weegt. Wat een bull shit!

Ik ben er echt klaar mee. Ik had 3 nummers kado gekregen. Nou ik snap niet dat mensen voor dit blad betalen. STOPPEN!

Gaat helemaal nergens over deze reclame folder genaamd 'Fiets'. Alleen mensen met een IQ lager dan 80 nemen dit blad serieus.
Wat een totale triestheid weer... Gratis een blaadje lezen en dan zeuren over wat in het blaadje staat te duur is.. En dan ook nog eens iedereen afkammen vanwege zijn iq minder dan 80 die het wel een leuk en informatief blaadje vind.. Ik lees het blad niet zo vaak maar ik stoor me ook niet aan de inhoud. Blaadjes als fiets moeten vooral een belevenis overbrengen. Geld voor eigenlijk alle lifestyle tijdschriften. Harde cijfers en vergelijkingen en ervaringen van gebruikers pik je wel op het internet. Dat je zoiets niet begrijpt zal wel aan je iq liggen denk ik dan maar. Je bent gewoon een ordinaire internettrol ik zou zeggen ga toch fietsen man :dislike:

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1798
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 15 aug 2016 19:49

Misschien is het een idee om en apart topic aan te maken met bijv. de titel:

Redactie topic.

Hier kun je dan misschien ook nog een sticky topic van maken.
Wil je dan bepaalde dingen kwijt specifiek aan de redactie gericht, dan kun je dat hier plaatsen.
Voor Rodrick is het dan weer wat makkelijker om even op het forum te zoeken via dit topic,
mocht hij even wat tijd over hebben in zijn vrije tijd ;)
En eventueel andere redactieleden kunnen hier dan ook eens even kijken.
Bikers are not alone

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1798
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 15 aug 2016 19:51

Ha ha zie net het topic: Vraag het Rodrick :) :oops:
Bikers are not alone

Gebruikersavatar
J.Edge87
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 21 jul 2015 12:57

Gebruikersavatar J.Edge87 15 aug 2016 20:11

Misschien kan een mod de topics samenvoegen? Dit loopt zo door elkaar heen.
is het fietsen aan het her-ontdekken

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 15 aug 2016 20:18

Juist niet toch? Dit topic gaat over wat je van het magazine vindt (voorheen werden er per regelmatig topics bij een maandelijkse uitgave aangemaakt), in het andere kun je je vragen direct aan de hoofdredacteur kwijt.

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1798
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 15 aug 2016 20:25

monsieurpinot, nu dit topic actueel is weet iedereen wie Rodrick is, als we een maand verder zijn niet, misschien toch het overwegen waard om er dan tussen haakjes hoofdredacteur Fiets of
Redactie Fiets achter te zetten of iets dergelijks.
Dan weet over een maand ook iedereen wie Rodrick eigenlijk is.

Ik bedoel dan eigenlijk het topic: Vraag het Rodrick.
Laatst gewijzigd door Puffdaddy op 15 aug 2016 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Bikers are not alone

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 15 aug 2016 20:27

puffdaddy schreef:monsieurpinot, nu dit topic actueel is weet iedereen wie Rodrick is, als we een maand verder zijn niet, misschien toch het overwegen waard om er dan tussen haakjes hoofdredacteur Fiets of
Redactie Fiets achter te zetten of iets dergelijks.
Dan weet over een maand ook iedereen wie Rodrick eigenlijk is.
Volgens mij tiep je dit nu in het verkeerde topic ;-). En in het andere topic stelde ik rodrick inderdaad net voor de startpost iets uit te breiden.

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1798
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 15 aug 2016 20:38

Ja, de topics lopen een beetje door elkaar :), maar ik typ even niets meer, de boodschap wordt al overgebracht.
Bikers are not alone

Plaats reactie