Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Magazine een grote teleurstelling...

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1121
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 14 aug 2016 00:29

Na meer dan 30 abonnee van Fiets te zijn geweest vorig jaar ook opgezegd. Teveel onjuistheden, te veel reclame en weinig goede tests.
En ook nog eens geen beloning voor trouwe abonnees.

Lees nu gewoon de duitse Tour (digitaal) en de rest vind ik wel op internet (zoals oa dit forum).

Sent from my SM-T810 using Tapatalk
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6102
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 14 aug 2016 08:30

Vorig jaar 5 nummers ontvangen, als cadeautje. Niet doorgezet.
De specials van Fiets, vind ik daarentegen juist wel goed. - De onderhoudsgids, de big rides (weliswaar als uithangbord voor cc the ride event), en recentelijk met de 500 "mooiste" beklimmingen van de grote landen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Matthijs1973
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 25 sep 2012 08:26
Locatie: Zeist

Gebruikersavatar Matthijs1973 14 aug 2016 08:41

eigenlijk slaat het nergens op dat je hier gaat lopen zeiken over het blad...wie maakt dit forum ook alweer mogelijk en faciliteert het? (en al helemaal om er een account voor aan te maken, sneu).

Gebruikersavatar
beren040
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 31 mei 2011 15:39

Gebruikersavatar beren040 14 aug 2016 09:52

Overigens lijkt het mij een misvatting om er van uit te gaan dat de doelgroep, commercieel gezien, de mensen zijn die je hier op dit forum vindt....
Allard

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 14 aug 2016 10:11

Matthijs1973 schreef:eigenlijk slaat het nergens op dat je hier gaat lopen zeiken over het blad...wie maakt dit forum ook alweer mogelijk en faciliteert het? (en al helemaal om er een account voor aan te maken, sneu).
O, omdat dit forum mogelijk gemaakt wordt door een blad, mag je geen kritiek uiten op de inhoud van dat blad? :?

Ben zelf wel al jaren lid van het blad, maar het is vlees noch vis, testen zijn waardeloos er is nooit een uitgesproken mening. Uiteindelijk is er nooit iets slecht of goed en zijn er alleen maar winnaars volgens Fiets. Wel begrijpelijk ze leven van de reclame's van de producten die ze testen, als ze alles afkraken helpen zichzelf om zeep! ;)
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5894
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 14 aug 2016 10:20

Ik heb mijn abo ergens dit jaar ook opgezegd. Zo'n beetje om dezelfde redenen als ik hier lees. Ik ontvang nu nog een paar nummers en telkens denk ik dan, oh ja daarom dus. Daarom heb ik het opgezegd. Ik hoef die onzin niet te lezen.

Toch heb ik het blad ruim 10 jaar gehad. Maar wat ik me dan afvraag is, was het 5-10 jaar geleden dan ook al zo slecht? Of was ik destijds nog te naïef om het in de gaten te hebben>
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
Matthijs1973
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 25 sep 2012 08:26
Locatie: Zeist

Gebruikersavatar Matthijs1973 14 aug 2016 10:45

@colnagofreak, misschien ben ik wat anders opgevoed, als je ergens te 'gast' bent, schijt je niet zijn/haar huis vol. ;-)

Kritiek mag zeker wel, maar dit topic lijkt erop alsof iedereen even lekker stoer moet laten merken het niveau van Fiets te zijn ontstegen en het zelf veel beter te weten. Prima als dat zo is, en logisch misschien ook wel. Voor de fietser die al jaren zelf informatie verzameld, fietsen kan opbouwen, etc is er elders meer en gedetailleerdere informatie te vinden. Denk ook niet dat dit de doelgroep van Fiets is.

Erik
Forum-lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 14 aug 2016 11:02

Ik lees het blad inmiddels ruim 15 jaar en hoewel ik me wel in de kritiek over de foutjes herken, lees ik het nog altijd met plezier. Ja, ook ik zou graag nog meer technische diepgang en meer aandacht voor andere fabrikanten dan Shimano zien. Maar het is nou eenmaal zo dat het grootste deel van de fietsers het idee heeft dat Ultegra de ideale groep is. (Maar goed, zalig zijn de armen van geest, want zij weten niet beter [FACE SAVOURING DELICIOUS FOOD]) En dan is het op zich niet onlogisch dat de redactie daar in mee gaat, want ze moeten toch bladen verkopen. Door het adverteren van Shimano zal het niet komen, want iedere maand staat er ook een advertentie van Campa in.

Ik denk dat het simpelweg zo is dat het blad wordt gemaakt voor de mensen die het lezen/kopen en dat is niet persé de fanaat die hier op het forum zit.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 14 aug 2016 12:35

Matthijs1973 schreef:@colnagofreak, misschien ben ik wat anders opgevoed, als je ergens te 'gast' bent, schijt je niet zijn/haar huis vol. ;-)

Kritiek mag zeker wel, maar dit topic lijkt erop alsof iedereen even lekker stoer moet laten merken het niveau van Fiets te zijn ontstegen en het zelf veel beter te weten. Prima als dat zo is, en logisch misschien ook wel. Voor de fietser die al jaren zelf informatie verzameld, fietsen kan opbouwen, etc is er elders meer en gedetailleerdere informatie te vinden. Denk ook niet dat dit de doelgroep van Fiets is.
Wat de doelgroep van Fiets dan wel is vraag ik me dan ook vaak af, als beginnende fietser heb je er ook niet veel aan! (Maar dat is mijn mening)
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 14 aug 2016 13:24

Volgens mij geld dit zo'n beetje voor alle fiets magazines die ik af en toe koop.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
wido
Forum-lid
Berichten: 1110
Lid geworden op: 29 okt 2009 18:47

Gebruikersavatar wido 14 aug 2016 16:24

Hoe herkenbaar, alles wat hierboven geschreven staat......
Ik ben lid vanaf het begin (of in ieder geval, zo goed als.... sinds het Hinault-met fietstassen-nummer) en overweeg al jaren om het abonnement op te zeggen. Maar je weet hoe dat gaat. Je bent fietsfanaat, bang om iets te missen, sommige dingen zijn wél leuk en FIETS mag toch wel leidend genoemd worden in Nederland.
De nummers van de laatste maanden hebben mij toch doen besluiten om de knoop maar eens door te hakken: opzeggen dus!
Een aantal belangrijke redenen:
= na al die jaren en al die opmerkingen van lezers worden fietstesten nog steeds voor een (groot) deel bepaald door het "imago" cijfer. Leuk als je geilt op Italiaans materiaal, maar objectief is het allerminst. Ik bepaal graag zelf wat ik leuk vind.
= ongeremde promotie voor bepaalde (nieuwe) technieken, met name schijfremmen en electronisch schakelen.
= overmatige aandacht en waardering voor Duits materiaal. Begrijp me goed, als ik zelf ooit een nieuwe fiets zou kopen, zou het een Duitser zijn. Prijs/kwaliteit onovertroffen.
= summiere aandacht voor Nederlands materiaal. Kan natuurlijk ook aan de producenten liggen, maar FIETS is en blijft een Nederlands blad.
= het "Nieuws" op de site is geen nieuws maar veel te vaak reclame voor een artikel. Goed voorbeeld zijn de 'wetenschappelijke'.... artikelen uit het boek "Het geheim van wielrennen".
= de onleesbare hoogteprofielen van cols, zoals die een paar maanden geleden zijn ingevoerd. 3D is misschien modern, maar helaas niet praktisch. Gewoon 2D grafiekjes aub.
= steeds meer (?, voor mijn gevoel of feitelijk ?) aandacht voor MTB. Niet mijn kopje thee.

Wat ik de laatste tijd nog met veel belangstelling lees zijn de columns van Peter Winnen en de verslagen van Leon van Bon. Te weinig dus om abonnee te blijven....
Over je fiets lullen is beter dan andersom...........
mybikes
ikfietsvriendelijk.nl

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27570
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 aug 2016 16:32

De spelling is ook echt om te huilen soms. Ook op de website trouwens.

Plaats reactie